"Feuer !" 1/72 Tiger I vignette klaar !

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Plaats reactie
ww2passion
Lid

"Feuer !" 1/72 Tiger I vignette klaar !

Bericht door ww2passion »

Hallo jongens,

Ik heb foto's van mijn afgewerkte Tiger I, zo uit de doos gebouwd.

En natuurlijk hoop ik dat jullie 'm leuk vinden !

Oh ja, het is een Mid Production version, Schwere Pz. Abt. 101, Normandië '44.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten van Guy :wink:
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

:shock:

Echt knap hoor :wink:
Je zou de volgende keer ook je werkproces moeten fotograferen, dat maakt het nog extra spannend om het project te volgen naar zijn eindstage.. :)
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Copypaste van http://benelux.kitmaker.net :

---
Hey Guy,

Leuk om dit project te zien! Ik dacht eerst ook dat het 1:35 was hehe, dat zegt toch wel genoeg!

Heb je hier ook nog ergens een in progress topic over? Kon het niet zo 1-2-3 vinden. Want ik zou wel willen weten waarvan je de vegetatie (struiken/bomen en gras) hebt gemaakt.

Anyways over het geheel: ik vind het er erg leuk uitzien. Lekker simpel, maar toch genoeg. Geen figuur, maar dat doe ik ook lang niet altijd. Ik vind het zo ook al leuk. Een extra, klein detail had misschien leuk geweest. Denk aan een bord/hek/emmer etc. Ik merk toch dat dat altijd wat toevoegt aan een diorama. Is misschien een idee nog voor deze en anders een volgende keer. De subtiele weathering aan de zijkanten van de hull is volgens mij best mooi. Kan het niet 100% goed zien door de struiken enz, maar volgens mij ziet dat er prima uit. De kleine steentjes in de bruine sporen zijn ook erg mooi, net als de eerder genoemde vegetatie. Lekker afwisselend = goed!

De sokkel had ik denk ik anders gekozen. Ik vind het witte er niet echt bij passen, ik had liever een bruine kleur gezien. Maar dit is misschien meer een persoonlijke keuze. Je kan eventueel ook nog een naamplaatje toevoegen, dat maakt je model echt af met een sokkel er ook nog bij. Hier zijn leuke adresjes voor te vinden, en voor een euro of 3-4 heb je al een leuk naamplaatje. Dit is iets wat ik de laatste tijd ook toepas bij mijn modellen!

Ben benieuwd naar je Jagdpanther, da's pas ook echt een vette tank ;)

Greetz,

Jurrie
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Zeer netjes gedaan.
Ziet er super uit. :D
Mvg/Best regards, Sipke
ww2passion
Lid

Bericht door ww2passion »

Thanks mannen ! Guy
502
Lid

Bericht door 502 »

Heel netjes gemaakt! 1/72 is niet bepaald groot en daarom is het juit zo mooi gemaakt voor zo'n kleine schaal. leuke maquette voor in de hoek van de huiskamer.
Panzermeyer
Lid

Bericht door Panzermeyer »

Als mede Tiger I-bouwer, erg mooi gedaan, zie je maar weer dat 1:72 ook echt mooi gedetailleerde modellen kan opleveren. De tip die je krijgt over een paar kleine details (figuurtje, bordje, hekje etc.) lijken me trouwens idd wel goed, dat maakt hem helemaal af. Maar verder, echt supernetjes!
bull
Lid

Bericht door bull »

ben niet zo aan die modelbouwtoestanden
maar is wel mooi gedaan
those who fear to lose
are certain of defeat
Joe_Liebgott
Lid
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

Ik bouw soms hele kleine bouwpakketjes dus daarom ben ik niet zoon expert maar toch: het ziet er heel mooi uit! :shock: <-ik ben verbaast zo mooi vind ik het.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Plaats reactie