[Kitmaker Campaign] - [Stuart AF, Lysander AF] - [27-01-08]

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

viny
Lid

Bericht door viny »

Leuk Jurrie, succes verder :D
'War is delightful for those who have not experienced it'
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Thanks viny :).

Ik ben ook al een stukje verder dan op de foto's, maar heb het helaas erg druk atm :(

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Ik ben dit weekend weer bezig geweest met de Lysander, weer een updateje dus :)

Wat heb ik gedaan - Lysander?
- Nog wat onderdelen van de sprues gehaald. Klinkt makkelijker dan het is, want na het eruit halen moet er elke keer nog flink wat geschuurd en geplamuurd worden om iets er fatsoenlijk uit te laten zien :roll: . BTW, op de foto's zie je tussen de schotten nog een enorme naad over de vloer lopen. Naast het feit dat die moeilijk weg te werken is (hiervoor moeten de romphelften aan elkaar zitten) zie je die vrijwel niet, omdat aan de voor en achterkant de stoelen enz er overheen lopen en in het midden komt er nog een cover overheen...dus dat zie je uiteindelijk niet meer!)
- Ik heb een paar kleine dingetjes gescratched. Het ding heeft standaard namelijk geen cockpit whatsoever, alleen wat schotten en stoelen. Ik heb er een dashboardpanel bij gemaakt en een joystick-ding op een plankie. Het is nog niet je-van-het, maar het lijkt al een stukkie beter.
- Niet op de foto: vleugelstukken (voor en achter) aan elkaar gemaakt, nog niet aan de romp gemonteerd. Ook heb ik inmiddels de cockpit al een preshade gegeven.
- Nog 1 note: je zal je afvragen waarom ik em al dicht heb gemaakt (de 2 romphelften aan elkaar), ipv los airbrushen en dan aan elkaar zetten. De reden hiervoor is het scratchwerk, dat wat makkelijker te monteren en te handlen is als de 2 romphelften aan elkaar zitten, vandaar dus :). Is wel iets lastiger met spuiten, maar dat neem ik voor lief.

Pics Lysander:
Afbeelding
Afbeelding

Wat heb ik gedaan - Stuart?
- Ik ben bezig met het verven van de wielen. Allereerst de kleine loopwielen, daarvan moet de buitenkant zwart (rubber). Een heel gedoe op deze schaal :shock: , helemaal met een Stuart. Zoals jullie zien is het nog niet geheel perfect, ik moet hier en daar weer wat terug-bij-werken met wat geel. Maar t'is haast niet te doen en dis natuurlijk wel weer een dikke macro zoom
- De achterste wielen heb ik lekker afgesleten. Zie de pics. Ik zag ergens @TWENOT dat iemand vrij veel aandacht schonk aan de wielen, leek me leuk om bij volgende projecten ook maar te gaan doen, vandaar meteen maar bij dit 1:72 project, lekker moeilijk gelijk :lol:

Pics Stuart:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Bij deze weer een update van de Stuart.

Wat heb ik gedaan?
- Blauw van de Stuart wat opgelicht. Het is nu wel vrij licht, maar het matched wel aardig de echte kleur en bovendien moet de weathering nog beginnen, dan wil ik wat overall bruinige washes eroverheen gooien om het ietsje donkerder te maken :).
- Hier en daar de scheiding tussen blauw en geel wat strakker gemaakt
- P+ erover
- Een aantal details hun basislaag gegeven, zoals de metalen en houten voorwerpen.
- Decals aangebracht

Pics:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat staat er dan nu op het programma?
Het liefst heb ik het hele ding in elkaar voordat ik aan de weathering begin, dat houd concreet in het afschilderen van alle wielen, het monteren van alle wielen en nog 1 MG monteren (voorop). Dan kan de weathering beginnen.

Hope u like it, tot de volgende x!

Greetz,

Jurrie
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Stuart ziet er mooi uit!
Deas Gu Cath
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Thanks Wouter,

Ik bedenk me eigenlijk dat ik nog wat ter referentie erbij had moeten leggen, dan kan je pas goed zien hoe miniem het ding is :P

Greetz,

Jurrie
Samuel.
Lid

Bericht door Samuel. »

Ziet er goed uit Jurrie! :)
Knap hoor, ik zou het niet kunnen!
bull
Lid

Bericht door bull »

dit is toch geen hobby ....
those who fear to lose
are certain of defeat
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

bull schreef:dit is toch geen hobby ....
Ik snap niet waarom dit geen hobby is.
Zelf ben ik ook een model liefhebber.
Hoewel ik soms ook wel wat gek word als het allemaal niet helemaal gaat zoals het zou moeten. :lol:
Mvg/Best regards, Sipke
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

Haplo schreef:
bull schreef:dit is toch geen hobby ....
Ik snap niet waarom dit geen hobby is.
Zelf ben ik ook een model liefhebber.
Hoewel ik soms ook wel wat gek word als het allemaal niet helemaal gaat zoals het zou moeten. :lol:
Dat vroeg ik me ook al af, waarom het geen hobby is.
Nemo Me Impune Lacessit
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@bull,

Bedankt voor je bijzonder nuttige bijdrage in dit topic :) ! Even ter info:

VanDale:
hob·by (de ~ (m.), ~'s)
1 bezigheid die men voor zijn genoegen of ontspanning doet => liefhebberij

Echter, als je nog zo'n reactie wil plaatsen, over wat wel een hobby is en wat niet, open dan aub een nieuw topic ipv het hier neer te zetten. Thanks :) ;)!

@allen_die_wel_geinteresseerd_zijn,

Hopelijk binnenkort weer een update. Ik heb wel het een en ander alweer gedaan, maar nog niet de tijd gehad om weer foto's te maken.

Greetz,

Jurrie
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Ik heb op verzoek van Jurrie de post van Veltro in een apart topic gezet, omdat er anders twee topics door elkaar heen gaan lopen. :)

Trouwens, je mag best vinden dat modelbouw geen hobby is, maar dat hoef je hier niet te zeggen. Feit is en blijft dat de Staff het wel als een hobby ziet, dus op dit forum mag er over gepost worden in het onderdeel #Hobby's.

Einde discussie.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@Sjoerd,

Thanks. Blijft het allemaal even overzichtelijk :).

@allen,

Het is alweer een tijdje geleden, maar bij deze weer een update. Door alle drukte van studie en werk heb ik er niet superveel aan kunnen doen, maar hopelijk kan ik wat meer doen in de kerstvakantie en toch op tijd eindigen voor de campaign.

Wat heb ik dan gedaan?
Stuart
- Loopwielen geverfd. De bovenste moet ik hier en daar nog bijstippen misschien, maar wat een gepriegel is dat :S
- Tracks geverfd. Eerst geheel zwart gespoten, daarna de metalen uitsteeksels roestbruin geverfd. Hierna, omdat het zwart wel heel zwart is, met Panzer Grey Fading MIG pigment het iets weggefaded. Uiteraard moet de stof nog komen
- Rooster een beetje zwart gemaakt bovenop
- Algehele wash (filter eigenlijk) gedaan.

Lysander
- Het resultaat na enkele weekenden werk (elke keer een klein beetje werken), is niet echt impressive, maar het komt erop neer dat ik alle ruitjes nu afgeplakt heb. Nu kan het hele kreng euu ding in elkaar en dan lekker preshaden, basiskleur spuiten en camokleur spuiten
- Vleugels aan elkaar gelijmd

Pics:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Wat's next
Stuart
- Pinwash
- Tools even goed fixen
- Kzag op de loop dat ik een kras heb in het geel, ff bijwerken :)
- Chips (kijken als het werkt, anders laat ik het achterwege)
- Antenne toevoegen
- MIG pigment stof
- Wat roestplekjes
- Drybrush

Lysander
- MG bouwen en schilderen die in de cockpit zit, daarna ruitje erover
- Alles verder in elkaar zetten
- Beginnen met de basisschilderwerkzaamheden.

That's it. De volgende update zal helaas waarschijnlijk even op zich laten wachten!

Greetz,

Jurrie
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Indrukwekkend.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Stuart ziet er erg mooi uit.
Dat afplakken zal ook wel wat tijd vergen zo te zien.
Benieuwd naar het resultaat.
Mvg/Best regards, Sipke
Plaats reactie