[Kitmaker Campaign] - [Stuart AF, Lysander AF] - [27-01-08]

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Cas
Lid

Bericht door Cas »

Knap zo Jurrie hoe je dat afgeplakt hebt op zo'n klein ding !
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@Haplo,

Thanks. En ik ga dus binnenkort aan de verwering van de Stuart beginnen. Ik ga er niet te gek veel rare dingen mee doen overigens.

@Cas,

Poe, ik zou het je niet aanraden hehe. Maarja, ik kan het ook niet doen (en bijv: zelf schilderen), maar dan wordt het echt heel lelijk. Even doorbijten maar hehe. Nu kan de rest van de Lysander in elkaar (zo gebeurd op wat schuurwerk na, het is en blijft Airfix...:roll:) en dan kan ik em spuiten :)

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Weer een update van mijn kant, na een tijdje stilte.

Stuart
Ik heb de MG erop gezet, de tracks een beetje vergrijs't (was nog wat zwart) en ik heb pinwashes gedaan bij de rivets, zie het verschil voor en na op onderstaande foto's bij de rivets :).

Afbeelding
Afbeelding

Next step: wat chipjes, roestuitlopertjes en dan maar pigment :)

Lysander
Het lijkt niet veel de progress, maar aangezien elk onderdeel bijgesneden en geschuurd moet worden is de progress toch behoorlijk wat ;). De motor + kap zijn ook klaar maar staan niet op de foto.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Next step: laatste onderdelen adden, MG afmaken (moet er nog in voordat het laatste deel van de kap erop kan) daarna op naadjes e.d. nog eens nalopen en bijschuren en dan kan ik beginnen met airbrushen.

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Jaja, ik ben nu lekker op dreef, alweer de volgende update. En wel van de Lysander, dat ie geheel in elkaar zit en dat ik de preshade al gedaan heb. Ook weer een lekker werkje hehe, ik hoop maar dat ik em straks zo krijg dat je er nog redelijk wat van terug ziet. Is tot nu toe vrijwel altijd gelukt, dus.... ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk weer-meer-de-volgende-keer ;).

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Haast ongelovelijk, maar heb weer een update, dit keer van de Stuart. Ik heb wat chips erop gezet, de MG zwart geverfd. Tevens heb ik een paar plekjes bijgestipt. Dit ziet er nog nog wat maf uit, maar na een lokaal washje zal dit wel meevallen,

What's next: MG nog even gun metal verven en een washje geven + de aangetipte plekken een washje geven, een enkele roestuitloper en daarna kan het pigmenten beginnen.

Ik dacht dat de chips wel redelijk klein waren, maar toch wordt je weer met je neus op de feiten gedrukt als je de foto's ziet hehe. Toch vind ik het wel aardig voor nu, als er echt te grote bij zitten kan ik die nog wel deels wegwerken.

Pics:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat was em voor nu :)

Greetz,

Jurrie
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Re: Kitmaker Campaign - 1:76 Matchbox Stuart

Bericht door okke »

Erg mooi werk, Jurrie. Ik vind de chips niet te groot.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Jurrie
Moderator
Moderator

Re: [Kitmaker Campaign] - [1:76 Matchbox Stuart] - [30-12-2007]

Bericht door Jurrie »

Hey Okke,

Thanks voor je reactie. Op een ander forum kreeg ik ook al te horen dat het meeviel. Ze zijn wel wat aan de grote kant vind ik, maar kleiner lukt me bijna niet in 1:76 ;). Dus ik vind het wel mooi zo hehe :D

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Weer een update van de Lysander. Ik heb de basiskleuren (onderkant: lichtblauw, bovenkant: zandgeel en bruin) gespoten en de tape van de cockpitruitjes afgehaald.

Tevens ben ik begonnen aan de bouw van het diorama, de basisblokken gemonteerd. Dwz: ik heb aan de linkerkant een ophoging gemaakt waar uiteindelijk de Lysander op komt te staan. Aan de rechterkant komt de Stuart. Het blok links moet ik nog verder afbouwen, begipsen en ik heb voor de want die diagonaal loopt een mooie rotswand in gedachten. Hiervoor heb ik bij de lokale treinenshop een rubberen mal (van Woodland Scenics) gehaald om rotsen te gieten, die doe ik dan tussen het gips e.d. We moeten nog maar eens even kijken hoe dit precies afloopt, maar ik heb er redelijk vertrouwen in.

Pics:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Next update: bij de neus van de Lysander moet nog een extra kleur komen (mix bruin/bronzig met gunmetal). Daarna kan het weatheren beginnen (washes / paar chippies / pigment). Last but not least: nog enkele ruitjes monteren (lampen bij de wielen en achter 2 ruitjes).

Tot de volgende update!

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hoi mensen,

Bij deze de laatste update voor in de Kitmaker Campaign, die over 2 dagen afloopt. Ik ga uiteraard wel door, maar ook meer met mn andere projecten, dus misschien gaat dit allemaal weer wat minder snel.

Ik heb helaas niet het diorama afgekregen, wel de Stuart. Bij deze daarvoor dan ook de eindfoto's:

1) Washes gedaan bij de plekken waar ik hier en daar bijgestipt had
2) Antenne + vlaggen toegevoegd. Antenne is van stretched sprue, vlaggetjes uitgesneden uit een plastic tas (Martin Visser, bedankt voor het idee, werkt perfect en ziet er goed uit ;))
3) Scale Line Desert Sand pigment toegevoegd.

Pics:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Greetz,

Jurrie
PS: We zitten hier op een forum met veel verzamelaars, vandaar nog even het volgende: de medal en foto zijn origineel, de rest niet. Ik vind het wel geinige foto's, ik hoop dit vaker te gaan doen :)
ArjenS
Lid
Gegeven: 1 keer

Bericht door ArjenS »

Het ziet er super uit! Net echt!
wist alleen niet dat die dingen zo klein waren... :shock:
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

101st airborne schreef:Het ziet er super uit! Net echt!
wist alleen niet dat die dingen zo klein waren... :shock:
Thanks voor je reactie! Is idd erg klein, maar is ook 1:76 he (en dan meteen een Stuart). Iemand anders op het Kitmaker forum was ook bezig met een 1:72 Maus, en hoewel de naam het niet doet vermoeden :D, is dat echt een bakbeest vergeleken met deze! Daar kan je gewoon bijna 'normale' 1:35 weather en schildertechnieken toepassen!

Ik heb ook weer een update, van de Lysander!

De update van de Lysander. Ik heb nog wat glaswerk erin gezet, wat details erop en geverfd en ben begonnen met de decals. Het originele glaswerk paste voor geen enkele centimeter (dit zijn de ruitjes achterop en de lichten bij de wielen); ik heb deze vervangen door eigen materiaal (van een doorzichtig plastic bakje). Niet geheel optimaal, al wel beter als wat er standaard bij de kit zit.

Verder de motorkap gespoten (mix van Gun Metal en Flat Brown, Tamiya) en de propellor gespoten, geverfd en bevestigd, net als de nose cone. Het lijkt overigens dat de nose cone net zo knallend geel is als de uiteinden van de propellorbladen, maar dat valt wel mee.

De decals zijn er dus ook al deels op gezet, ze zijn lekker dun, breken niet maar wel een beetje silvering. Misschien wel de beste items van de kit tot nu toe. Uiteraard ga ik op het einde de kist nog even glanslakken en weer terug matlakken om het effect wat te verminderen.

Pics:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot de volgende update!

Greetz,

Jurrie
Cas
Lid

Re: [Kitmaker Campaign] - [Stuart AF, Lysander IP] - [22-01-08]

Bericht door Cas »

Respect voor je werk, alleen vind ik dat de .30 wat buiten proporties t.o.v de tank, of vergis ik me ?
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hoi Cas,

Bedankt voor je reactie! De .30 MG is uiteraard wat te dik en te groot, helaas had ik geen vervangend exemplaar. Ik heb em volledig 'out of the box' gebouwd, behalve dan de MG mount, die kon ik makkelijk vervangen :)

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Ik ben nu bezig om dit ding zsm maar toch met goed resultaat af te bouwen, ben even zat van slecht passende kits. De decals waren een redelijke verademing. Ze passen echt prachtig en vouwen mooi om alle details heen!

Wat heb ik gedaan?
- Decals toegevoegd die ik nog niet had gedaan
- Chips gemaakt met aluminium kleur. Ik heb even wat modellen van Lysanders bekeken, er werd vaak gebruik gemaakt van een zilverachtige chipkleur. Ik denk dat je dit ook vaker bij vliegtuigen ziet, zilverige chips, doordat de verf ook minder dik is dan bij armor (ik heb zelf niet veel ervaring met verwering van vliegtuigen, op de pinwash technieken na). Daar kunnen ook laagjes van de verf af zijn, wat je bij vliegtuigen minder ziet. Ik heb dus gekozen voor een paar zilverkleurige chips

Wat ga ik nog doen?
- Filters
- Pinwashes hier en daar
- Verstoffen met pigment en airbrush

Dat was het wel ongeveer :). Na het verstoffen e.d. zullen de zilveren chips ook wat minder blinken dan nu het geval is!

Pics
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Re: [Kitmaker Campaign] - [Stuart AF, Lysander AF] - [27-01-08]

Bericht door Jurrie »

Hoi allen,

De laatste update (hopelijk ;)) van de Lysander, let op...veel pics ;). Hij's nu zo'n beetje wel af :).

Wat heb ik gedaan
- Met de airbrush licht met zandkleur over de gehele kist gegaan (mistlaagje dus eigenlijk, met Tamiya XF-69)
- Donkere pinwashes in de panellines (zie de eerste twee foto's)
- Pigment washes (mix van: terpetine, MIG Pigment Gulf War Sand en Scale Line pigment Desert Sand en Dark Yellow Sand). Met name in de panellines ook, maar ook op de vleugels en romp e.d. zelf een beetje
- Droge pigmenten hier en daar

Dat was het wel ongeveer. De eerste 2 pics zijn nog in progress pics, de laatste serie foto's zijn de eindfoto's

Pics In Progress
De lichte airbrushlaag + donkere pinwash
Afbeelding
MIG pigment 'zand'wash, links nog niet gedaan, rechts al wel (later met een kwast nog iets meer verspreid)
Afbeelding

Pics AF
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De eerste twee foto's van de laatste serie is weer een leuke scene foto met wat attributen. De 2 kleine doosjes zijn luciferdoosjes die ik onlangs heb aangeschaft (origineel). Alleen de brief die erbij ligt is niet origineel.

Dat was em weer. Hope u like it. Ik zit nog na te denken over een diorama, zodra ik meer weet wat ik ga doen meld ik me weer ;).

Greetz,

Jurrie
Plaats reactie