Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ik ben nieuw op het forum sins vandaag.
en ik doe aan model bouw.
ik wil een landschap(je) maken.
maar heeft michien iemand tips om een mooi landschap(je) te maken.
alvast bedankt
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke (1729-97)
Ik ben nieuw op het forum sinds vandaag, en ik doe aan model bouw. Ik wil een landschap(je) maken. Maar heeft misschien iemand tips om een mooi landschap(je) te maken.
Alvast bedankt.
-------------------
Eerst leren typen, dan kom ik wel met wat tips aanzetten
Kan een mod dit ook naar het hobby gedeelte verplaatsen?
Ik ben nieuw op het forum sinds vandaag, en ik doe aan model bouw. Ik wil een landschap(je) maken. Maar heeft misschien iemand tips om een mooi landschap(je) te maken.
Alvast bedankt.
-------------------
Eerst leren typen, dan kom ik wel met wat tips aanzetten
Kan een mod dit ook naar het hobby gedeelte verplaatsen?
Tsja.. Dat is ook een manier om iemand die hier net nieuw is op het forum te begroeten. Ik vind je reactie een beetje overdreven
Boehoe, deze verontschuldiging hoor ik nu al 4 jaar dat ik op verschillende fora zit wanneer iemand in een of ander Br€€Z@hh taaltje domme tikfouten maakt. Hoofdlettergebruik heeft niks te maken met dyslexie evenmin als het versimpelen van woorden. Lees je bericht gewoon na voordat je hem plaatst.
Waar maak jij je eigelijk druk om ?
Je weet niet eens wat mensen met dyslexie denken dus kan je er ook niet over mee praten als je het zelf niet hebt.
En wat boeit het als ik er geen hooftletters in had staan?
Maakt dat het lezen dan anders.
En trouwens ik moest snel snel dat alemaal neer zetten omdat ik weg moest.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke (1729-97)
Ik dank u zeer voor de verbeteringen. Gewoon een beetje aandacht besteden aan je bericht, krijg je sneller en beter antwoord. Morgen zal ik wat modelbouw tips e.d. geven.
Ik zou zeggen, hou het simpel, ga niet direct hele steden nabouwen. Een weggetje naast een veld is al mooi, en niet zo heel moeilijk; wat groene korrels voor het gras, wat bruine voor het weggetje, en tandenstokers en ijzerdraad voor de afspanning. Eventueel nog een boompje bijzetten, meer moet dat niet zijn. Daar kan je dan je tank of voertuig opzetten.
En die korrels waar ik het over heb kan je in zakjes kopen in modelbouwwinkels.
Heb je gewoon piepschuim (dus met die witte bolletjes) of het speciale geëxtrudeerd polystyreen (vage naam, maar ik ken het niet als simpele versie). Dat laatste is geschikt om iets mee te bouwen, het huis-tuin-keuken piepschuim niet. Dit komt omdat het heel snel breekt en een enorme troep geeft als je het zaagt. Dat laatste is een speciaal soort piepschuim dat eruit ziet als babyblauwe of roze dikke platen piepschuim, maar met een veel dichtere massa (zoek maar gewoon ff naar dat woord). Het werkt erg lekker, maar is heel lastig aan te komen. Het word alleen verkocht bij de groothandel, maar als je ergens zie dat ze een nieuw huis/bedrijf bouwen moet je er gewoon ff langsgaan, dat spul wordt gebruikt als isolatie en altijd hebben ze stukken van dat spul over. Daarnaast raad ik je aan om als gras niet de korreltjes, maar "static grass" te kopen, dit zijn kleine haartjes in verschillende tinten (en is statisch als de pest), maar ziet er veel echter uit. Je koop dat gewoon in dezelfde zakjes als de korreltjes bij de spoormodelbouw winkel of misschien zelfs andere hobbyzaken (niet bij een games-workshop winkel kopen, daar hebben ze altijd hetzelfde spul als in een modelbouwwinkel, maar dan 10x zo hoge prijs!!!).
Bomen zijn heel makkelijk te maken op deze manier: eerst pak je (voor het geraamte van de boom) 2 lange stukken ijzerdraad en begin dit om elkaar te wikkelen, laat ze uit wijken in kleinere takjes etc etc (lastig uit te leggen zonder voorbeeld, maar als je eraan begin zie je wel hoe het werkt). Als je een geraamte voor een boom heb (met héél veel takjes) wikkel je de stam en dikkere takken in met papier maché zodat het ijzerdraad niet te zien is en de stam verdikt wordt. Schilder het allemaal in een bruine kleur en ga er nog eens (als het droog is) met een bijna droge kwast met een lichtere tint zachtjes overheen zodat de opstaande delen een iets lichtere kleur krijgen. Nu moet het er al een beetje als een boom in de winter uitzien. Smeer/spuit dan de takken waarop de blaadjes komen in met lijm (niet dat het er van afdruipt!) en doop het dan in een pot/zak met korreltjes (ligt aan de grote natuurlijk, met hele kleine korreltjes moet je het niet doen). Als het goed is ziet het er nu uit als een boom. Spray er overheen met haarspray zodat er een soort lijmlaagje overheen gaat en het vast blijft zitten.
Sorry dat ik ook nog even offtopic ga.
Maar ik vind deze opmerking erg kwetsent zelf heb ik ook dyslexie en vind deze opmerking niet gepast.
Moet zelf al een boel moeite doen om de schrijf fouten er uit te halen en dan lees ik hier dat Rednas zulke lullige opmerkingen plaatsen vind ik echt een lage streek