landschapen voor model bouw

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Rednas
Lid

Re: landschapen voor model bouw

Bericht door Rednas »

zero schreef:Sorry dat ik ook nog even offtopic ga.
Maar ik vind deze opmerking erg kwetsent zelf heb ik ook dyslexie en vind deze opmerking niet gepast.
Moet zelf al een boel moeite doen om de schrijf fouten er uit te halen en dan lees ik hier dat Rednas zulke lullige opmerkingen plaatsen vind ik echt een lage streek
Ik probeerde mensen met dyslexie niet belachelijk te maken, echter schijnt bijna iedereen op fora dyslexie te hebben waarbij het dus alleen gebruikt wordt als nep excuus om slordigheidfoutjes te maken. De meeste fouten die ik maakte zijn geen fouten die met dyslexie te maken hebben.
cramble
Lid

Bericht door cramble »

Bedankt voor de tips. :wink:
Maar voor die boompjes had ik ook iets anders gehoord in een modelwinkel.
Dat je ook gewoon dingetjes takjes enz. uit je eigen tuin kunt hallen.
Ik weet niet of dit wel zo mooi is ?
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke (1729-97)
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

cramble schreef:Bedankt voor de tips. :wink:
Ja, is ook heel goed te doen. Het makkelijkst zijn die uit de modelwinkel, maar met een beetje zoeken kan je ook wel iets in de tuin vinden. Zorg er wel voor dat het een dood takje is (oftewel dat het opgedroogd is). Dit kan ook door hem te laten drogen als je hem afgeknipt heb.
cramble
Lid

Bericht door cramble »

Rednas schreef:
zero schreef:Sorry dat ik ook nog even offtopic ga.
Maar ik vind deze opmerking erg kwetsent zelf heb ik ook dyslexie en vind deze opmerking niet gepast.
Moet zelf al een boel moeite doen om de schrijf fouten er uit te halen en dan lees ik hier dat Rednas zulke lullige opmerkingen plaatsen vind ik echt een lage streek
Ik probeerde mensen met dyslexie niet belachelijk te maken, echter schijnt bijna iedereen op fora dyslexie te hebben waarbij het dus alleen gebruikt wordt als nep excuus om slordigheidfoutjes te maken. De meeste fouten die ik maakte zijn geen fouten die met dyslexie te maken hebben.
Ja ik was ook nog iets erbij te zeggen.
Wand op elke forum zet ik altijd meteen onder mijn eerste bericht dat ik dyslexie heb dan weet iedereen dat meteen.
Maar omdat ik haast had had ik dat er niet onder gezet.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke (1729-97)
cramble
Lid

Bericht door cramble »

Rednas schreef:
cramble schreef:Bedankt voor de tips. :wink:
Ja, is ook heel goed te doen. Het makkelijkst zijn die uit de modelwinkel, maar met een beetje zoeken kan je ook wel iets in de tuin vinden. Zorg er wel voor dat het een dood takje is (oftewel dat het opgedroogd is). Dit kan ook door hem te laten drogen als je hem afgeknipt heb.
Oke.
Nogmaals bedankt. :)
Parker
Lid

Bericht door Parker »

Zelf ben ik bezig met een diorama in de sfeer van Noord-Afrika. Ik vind zelf eigenlijk dat ik hem iets te groot heb gemaakt, ongeveer : 60×45 cm. Het is een weg die langs/door een kapot geschoten dorp loopt. In dat dorp staat ook een verlaten FLAK88. Het zijn de "Desert Rats" die erdoorheen rijden met 1 Daimler Scout car, 2 SAS Jeeps en 1 buitgemaakte Opel Blitz.
Verder ga ik het nog opleuken met een verdwaalde kameel, wat kleine struikjes en dergelijke. Dit is maar een simpel voorbeeld. Mij trok Noord-Afrika wel aan omdat ik de missies in Call of Duty 2 van Noord-Afrika helemaal geweldig vond.
Maar je kan natuurlijk ook gewoon beginnen met een bouwpakket van bijvoorbeeld een Duitse Sd.Kfz.251, en dat je daar dan een landschapje omheen maakt. Er zijn allemaal verschillende dingen mogelijk. Alleen probeer het in het begin een beetje simpel te houden!
iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door iknowdintoo »

Parker schreef:Zelf ben ik bezig met een diorama in de sfeer van Noord-Afrika. Ik vind zelf eigenlijk dat ik hem iets te groot heb gemaakt, ongeveer : 60×45 cm. Het is een weg die langs/door een kapot geschoten dorp loopt. In dat dorp staat ook een verlaten FLAK88. Het zijn de "Desert Rats" die erdoorheen rijden met 1 Daimler Scout car, 2 SAS Jeeps en 1 buitgemaakte Opel Blitz.
Verder ga ik het nog opleuken met een verdwaalde kameel, wat kleine struikjes en dergelijke. Dit is maar een simpel voorbeeld. Mij trok Noord-Afrika wel aan omdat ik de missies in Call of Duty 2 van Noord-Afrika helemaal geweldig vond.
Maar je kan natuurlijk ook gewoon beginnen met een bouwpakket van bijvoorbeeld een Duitse Sd.Kfz.251, en dat je daar dan een landschapje omheen maakt. Er zijn allemaal verschillende dingen mogelijk. Alleen probeer het in het begin een beetje simpel te houden!
Ik zou dat Afrika-diorama wel eens willen zien :) .
Parker
Lid

Bericht door Parker »

Ik zou dat Afrika-diorama wel eens willen zien :) .
Ik zal eens kijken of ik binnekort wat foto's kan uploaden !
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

Ik ben ook wel benieuwd naar het desert-diorama.

Ben er zelf ook eens aan begonnen, maar is nog verre van klaar.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
cramble
Lid

Bericht door cramble »

Ik zelf ga binnekort een diarama maken of hoe je het ook mag schrijfen. ^^
Maar ik ga een 105mm geschut maken van de duitsers tussen de bosjes langs een weg. Waar een amerikaanse willy jeep en truck langs komt met amerikansen soldaten. De willy jeep is kapot geknalt dan en uit de truck komen de amerikanen om het geschut te vernietigen.

Ik hoop dat het wat word ik heb het matriaal ervoor dus ik ben nog wel even aan de slag. ^^
Als het af is en het ziet er goed uit zet ik wel wat foto's neer. :D
Parker
Lid

Bericht door Parker »

cramble schreef:Ik zelf ga binnekort een diarama maken of hoe je het ook mag schrijfen. ^^
Maar ik ga een 105mm geschut maken van de duitsers tussen de bosjes langs een weg. Waar een amerikaanse willy jeep en truck langs komt met amerikansen soldaten. De willy jeep is kapot geknalt dan en uit de truck komen de amerikanen om het geschut te vernietigen.

Ik hoop dat het wat word ik heb het matriaal ervoor dus ik ben nog wel even aan de slag. ^^
Als het af is en het ziet er goed uit zet ik wel wat foto's neer. :D
Leuk idee, alleen het lijkt me een beetje lastig om die amerikanen uit de truck te laten lopen... zou wel eens willen weten hoe ja dat flikt !
cramble
Lid

Bericht door cramble »

Kijk het licht er maar aan welke schaal je pakt.
Ik pak schaal 1:35. Daar heb je heel vaak popetjes van te koop die bijv uit een halftruck springen of een jeep of op een tank zitten enz.
Darom maar ik ben al druk op zoek en als het niet lukt tjah wat doe je er dan aan. :o :P
En anders doe ik gewoon net of dat ze al uit de truck waren . :P

gr.cramble

p.s. tips en trick altijd welkom :)
Parker
Lid

Bericht door Parker »

cramble schreef:Kijk het licht er maar aan welke schaal je pakt.
Ik pak schaal 1:35. Daar heb je heel vaak popetjes van te koop die bijv uit een halftruck springen of een jeep of op een tank zitten enz.
Darom maar ik ben al druk op zoek en als het niet lukt tjah wat doe je er dan aan. :o :P

gr.cramble

Ik doe zelf trouwens ook 1:35 is wel zo makkelijk ! En als een poppetje niet helemaal naar wens is, dan pas ik hem heel vaak aan met andere benen of armen ofso. Tip : een nagelvijltjes is wel zo handig bij het in elkaar zetten :mrgreen:
cramble
Lid

Bericht door cramble »

Parker schreef:

gr.cramble

Ik doe zelf trouwens ook 1:35 is wel zo makkelijk ! En als een poppetje niet helemaal naar wens is, dan pas ik hem heel vaak aan met andere benen of armen ofso. Tip : een nagelvijltjes is wel zo handig bij het in elkaar zetten :mrgreen:
Gebruik ik ook. :)
Is wel slim ja andere been of arm ja nog niet aan gedacht bedankt voor de tip. _/-\o_ :wink:
Tips altijd welkom.
:o
cramble
Lid

Bericht door cramble »

cramble schreef:
Parker schreef:

gr.cramble

Gebruik ik ook. :)
Is wel slim ja andere been of arm ja nog niet aan gedacht bedankt voor de tip. _/-\o_ :wink:
Tips altijd welkom.
:o
Over mijn laatste berichten.
Ik heb momenteel het kanon af +de truck en willy jeep.
Nu alleen nog de popetjes + aan het landschap gaan beginen.

gr.cramble

p.s. fotos komen snel :wink:
Plaats reactie