1:35 Duitse BMW Italeri

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Plaats reactie
Guido
Lid

1:35 Duitse BMW Italeri

Bericht door Guido »

Geen befaamd modelbouwer, geen extreem fanatieke paintbrusher, geen full-time lijmsnuiver..

Maar toch vandaag in een "creatieve" bui, de ooit in elkaar geplakte Duitsche motorfiets met figuranten, in een laagje verf gezet!

Over kwaliteit en smaak valt te twisten, maar heb mijn best gedaan om het eens zo grijze modelbouwgevaarte wat kleur te geven!

Zoals je kan zien, 2 Duitse soldaten in een mooie BMW zijspan met MG-34 tijdens een rust moment, de bestuurder bekijkt nog eens waar hij ookal weer heen moest. En de bijrijder, gewapend met zijn verrekijker, bekijkt de prachtige omgeving naar eventuele vijandelijke strijdkrachten of wellicht een plek om eens later naar de oorlog een huisje neer te zetten...

En natuurlijk de foto's van dit tafereel!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Graag uw feedback! En hopelijk van alle modelbouwmeesters hier aanwezig!
iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Re: 1:35 Duitse BMW Italeri

Bericht door iknowdintoo »

Het bijrijderszitje is ietwat slordig geverfd, maar voor de rest vind ik het héél netjes, vooral de soldaten :) .
ArjenS
Lid
Gegeven: 1 keer

Bericht door ArjenS »

Ik vind het erg mooi gedaan! :)
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Heyyy Guido,

Leuk dat je ook eens wat plaatst! Ik begrijp dat je hem voor de fun in elkaar hebt gezet, maar aangezien je toch om feedback vraagt ga ik mijn best doen ;).

Het is me niet geheel duidelijk wat je precies wil met het geel en het grijsachtige? Moet het een afgesleten verflaag voorstellen? Of modder? Of beide? In het eerste geval: het is misschien wat overdone. Het is vaak een goed idee om allereerst je basiskleur te verven en vervolgens met een heeeel dunne kwast verfchips te maken. Kijk maar eens rond in mijn topics. Heel subtiel dus is de boodschap. Indien je het tweede wil nabootsen: probeer eens wat structuur toe te voegen aan de modder. Denk aan zand / takjes / strooisel...alles wat een structuur heeft wat je maar in je buurt kan vinden :D.

Het is misschien ook een idee om de volgende keer een kaart te downloaden via Google, te verkleinen en uit te printen, ipv de oplossing die je nu hebt. Dan ziet het er nog realistischer uit!

Het hout van de geweren ziet er al goed uit, erg mooi! Ik vind het altijd lastig om figuren te schilderen. Mbt de gezichten: ik denk dat het mogelijk is om de verf van de huidskleur nog iets meer te verdunnen. Ten tweede kan je bijvoorbeeld een wash doen op de gezichten (5% olieverf met 95% terpetine) waarna je donkere plekken in de diepere delen krijgt van het gezicht. Dan krijg je wat meer leven erin :D! Het is nu overigens een beetje lastig te zien op de foto's.

Verder geen naadjes of wat dan ook te zien, netjes gebouwd!

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Jurrie schreef:Heyyy Guido,

Leuk dat je ook eens wat plaatst! Ik begrijp dat je hem voor de fun in elkaar hebt gezet, maar aangezien je toch om feedback vraagt ga ik mijn best doen ;).

Het is me niet geheel duidelijk wat je precies wil met het geel en het grijsachtige? Moet het een afgesleten verflaag voorstellen? Of modder? Of beide? In het eerste geval: het is misschien wat overdone. Het is vaak een goed idee om allereerst je basiskleur te verven en vervolgens met een heeeel dunne kwast verfchips te maken. Kijk maar eens rond in mijn topics. Heel subtiel dus is de boodschap. Indien je het tweede wil nabootsen: probeer eens wat structuur toe te voegen aan de modder. Denk aan zand / takjes / strooisel...alles wat een structuur heeft wat je maar in je buurt kan vinden :D.

Het is misschien ook een idee om de volgende keer een kaart te downloaden via Google, te verkleinen en uit te printen, ipv de oplossing die je nu hebt. Dan ziet het er nog realistischer uit!

Het hout van de geweren ziet er al goed uit, erg mooi! Ik vind het altijd lastig om figuren te schilderen. Mbt de gezichten: ik denk dat het mogelijk is om de verf van de huidskleur nog iets meer te verdunnen. Ten tweede kan je bijvoorbeeld een wash doen op de gezichten (5% olieverf met 95% terpetine) waarna je donkere plekken in de diepere delen krijgt van het gezicht. Dan krijg je wat meer leven erin :D! Het is nu overigens een beetje lastig te zien op de foto's.

Verder geen naadjes of wat dan ook te zien, netjes gebouwd! Ik hoop dat je er wat aan hebt en nog eens een project(je) oppakt!

Greetz,

Jurrie
Plaats reactie