101st Airborne actiefiguur

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Joe_Liebgott
Lid
Contacteer:

101st Airborne actiefiguur

Bericht door Joe_Liebgott »

Hoi,

Ik wil al een tijdje een 101st actiefiguur kopen maar om nou de dure van the authors te kopen van 99 E vind ik een beetje overdreven. Ik ben ook in Amerika gaan kijken (op internet natuurlijk) omdat de dollar nu zo laag is vergeleken met euros.

Weet iemand een redelijk betaalbare actiefiguur van de 101st Airborne met een Garand?

Alvast bedankt
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Joey-Pegasus
Lid

Re: 101st Airborne actiefiguur

Bericht door Joey-Pegasus »

Waarom per sé met een Garand?

Kijk eens op http://www.toysunlimited.nl
Each year on September 17th they will be patrolling places in the dark with grimy, dirty faces, but grinning to each other, for it is theirs, all theirs - forever Arnhem.

Albert Blockwell, 7th King's Own Scottish Borderers
gerard
Lid

Bericht door gerard »

op marktplaats staan ze ook vaak zat te koop.
Joe_Liebgott
Lid
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

Joey-Pegasus schreef:Waarom per sé met een Garand?

Mijn "Idool" (zie naam) had een m1 garand, en ik vind het gewoon een mooi wapen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Joey-Pegasus
Lid

Bericht door Joey-Pegasus »

Joe_Liebgott schreef:
Joey-Pegasus schreef:Waarom per sé met een Garand?

Mijn "Idool" (zie naam) had een m1 garand, en ik vind het gewoon een mooi wapen.
Die "Idool" van je(een veteraan als idool? Ik wist dat de bob-verafgoding ver ging, maar dit slaat alles) heeft tijdens de oorlog vast vaak genoeg met wat anders dan een M1 geschoten.

Oja, vergeten, in Band of Brothers natuurlijk niet.
Each year on September 17th they will be patrolling places in the dark with grimy, dirty faces, but grinning to each other, for it is theirs, all theirs - forever Arnhem.

Albert Blockwell, 7th King's Own Scottish Borderers
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

:shock:
(een andere reactie kan ik hier echt niet op geven)
Nuts44
Lid

Bericht door Nuts44 »

Rednas schreef::shock:
(een andere reactie kan ik hier echt niet op geven)
Ik wel!

:shock: :shock:

Maar is hij jou idool in de film ? Of in het echt???
bull
Lid

Bericht door bull »

weet je,

er zijn veel mensen die 101st airborne uitbeelden
waaronder mezelf gerekend.
ik persoonlijk vind het een lage actie om hier op te kappen. laat al wie dit wil uitbeelden toch zijn gang gaan.
zolang het op een deftige manier gebeurd zie ik het probleem echt niet.

en ja, ik weet dat dit veelal door BOB komt en als je je laat inspireren voor achtergrond info bij BOB ben je slecht bezig...
maar wij kappen toch ook niet op mensen die rangers uitbeelden... -> saving private ryan een paar jaar terug.

living history betrekt ook de us airborne en daar kan je niet onderuit.

bull
those who fear to lose
are certain of defeat
ww2passion
Lid

Bericht door ww2passion »

Hoi kerels,

Als ik tegenwoordig in "airborne" topics lees, constateer ik bijna continu dat het schijnbaar een trendy bezigheid is om te kappen op iedereen die met parachutisten-gerelateerde zaken bezig is. Erg onvolwassen en lullig. Kan toch niet de bedoeling zijn, hoop ik dan maar !
We weten ondertussen wel dat sommigen BOB achterhaald vinden. En lekker zeuren over een veter die niet op z'n plaats zit, bakkeleien over de maat van een uniform...jongens toch, erg hoor ! Laat mensen nu toch eens plezier hebben van hun hobby !Tenzij je hen dat niet gunt natuurlijk. En mekaar afkatten is schijnbaar leuker dan mekaar eens een compliment te geven...

G.
SJORS-SJORS
Lid

Bericht door SJORS-SJORS »

Nouja, dat is een beetje het probleem. Veel mensen die Airborne uitbeelden doen dit nadat ze BoB hebben gezien, en dat is dan ook het enigste naslagwerk dat ze gebruiken.
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

bull schreef:weet je,

er zijn veel mensen die 101st airborne uitbeelden
waaronder mezelf gerekend.
ik persoonlijk vind het een lage actie om hier op te kappen. laat al wie dit wil uitbeelden toch zijn gang gaan.
zolang het op een deftige manier gebeurd zie ik het probleem echt niet.

en ja, ik weet dat dit veelal door BOB komt en als je je laat inspireren voor achtergrond info bij BOB ben je slecht bezig...
maar wij kappen toch ook niet op mensen die rangers uitbeelden... -> saving private ryan een paar jaar terug.

living history betrekt ook de us airborne en daar kan je niet onderuit.

bull
Jammer dat het veelal niet op een deftige manier gebeurt, het wordt er zo allemaal niet veel geloofwaardiger op...

Afbeelding
Imme
Lid
Lid

Bericht door Imme »

:roll:
17th Engineers, We pave the way!
Nuts44
Lid

Bericht door Nuts44 »

bull schreef:living history betrekt ook de us airborne en daar kan je niet onderuit.

bull

Wat jullie doen is geen living history vindt ik, Living history houdt voor mij in dat je 24 uur per dag bezig bent met het uitbeelden van een bepaalde persoon tijden de desbetreffende dagen.

Zoals ik jou in bastogne heb zien lopen zou ik dat niet als Living History kunnen verstaan..

Roy
Nuts44
Lid

Bericht door Nuts44 »

ww2passion schreef:Hoi kerels,

Als ik tegenwoordig in "airborne" topics lees, constateer ik bijna continu dat het schijnbaar een trendy bezigheid is om te kappen op iedereen die met parachutisten-gerelateerde zaken bezig is. Erg onvolwassen en lullig. Kan toch niet de bedoeling zijn, hoop ik dan maar !
We weten ondertussen wel dat sommigen BOB achterhaald vinden. En lekker zeuren over een veter die niet op z'n plaats zit, bakkeleien over de maat van een uniform...jongens toch, erg hoor ! Laat mensen nu toch eens plezier hebben van hun hobby !Tenzij je hen dat niet gunt natuurlijk. En mekaar afkatten is schijnbaar leuker dan mekaar eens een compliment te geven...

G.

G.

Compimenten moet je verdienen.... Zeiken over een verkeerde veter is overdreven.. Het mag best een rommeltje zijn, Zolang je er maar niet als een amerikaans opgetuigde kerstboom bijloopt..

Eerlijk gezegt vind ik het al heel wat dat die 2 een m43 dragen.. Dat ze te groot zijn is wat anders.. :?

Roy
Never Forget Them
Lid
Contacteer:

Bericht door Never Forget Them »

Gaan we weer :bonk: wordt gek van die discussie die ik overal lees.
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=29&t=19978&start=45
Volgens mij is alles wat erover gezegd moet wordenhier bijna wel gezegd. En dat er tussen bob en re-enactment een lange weg zit ook.
Als ik uniform op die foto zie... misschien toch wat boekjes lezen en zorgen dat alles op orde is, maargoed.
Dit topic gaat geloof ik niet over re-enacment.

Over actiefiguur. Zoek wat rond op internet. Er zijn ook goedkopere versie's verkrijgbaar op de wereld zoals van ultimate soldier. Kwam ik een keer tegen voor €20,- excl. verzending. Weet niet meer waar. En als er geen garand bij zit, zijn die ook los te koop. Ik heb hier geen links van klaarliggen, dus gewoon even rondspeuren denk ik.
Gesloten