101st Airborne actiefiguur

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

bull
Lid

Re: 101st Airborne actiefiguur

Bericht door bull »

ik vind het nogal lullig dat er constant commentaar op komt dat je 101st airborne doet.

wat die foto betreft, heb je der een uitgenomen hoor ... dat is een voor mezelf en is idd niet historisch correct
so what, dat was ook niet de bedoeling voor die foto.

en dan heb je sommige onozelaars (nuts44 aka roy) die op je msn komen en daar probere de grote meneer uit te hangen.
zielige zet. :bonk: :bonk: :bonk:
those who fear to lose
are certain of defeat
Nuts44
Lid

Bericht door Nuts44 »

Grote meneer?? Ik heb je duidelijk gezegt het niet verkeerd op te vatten!! En ik gaf je tips!! Wat flik je me nu!!! :shock:
Doornewaard
Lid

Bericht door Doornewaard »

Ik heb de topics ook gevolgd en daar valt me toch wat op. ik ben totaal geen fan van welke soort van airborne dan ook.
heb verder ook niks met 101 of wie dan ook. tuurlijk valt het mij ook op dat na BOB wel heel veel mensen er geintressert in geraakt zijn. er wordt ook veel overdreven, maar om op alle slakken zout te leggen. jongens kom op zeg! gedraag je als man, en loop niet iedereen die 101 uitbeeld de grond in te trappen. laat die jongens toch, want het zijn veelal de wat jongere jongens. en tuurlijk zou ik er ook aan ergeren als mensen er duidelijk niet historisch correct bij lopen. maar vertel het dan op een normale manier, ook wel genoemt ''opbouwende kritiek''. ik neem aan dat dit een forum is om van elkaar te leren. ik hou ook wel van een geintje maar het kan ook een keer stoppen.
Imme
Lid
Lid

Bericht door Imme »

Nuts44 schreef:Grote meneer?? Ik heb je duidelijk gezegt het niet verkeerd op te vatten!! En ik gaf je tips!! Wat flik je me nu!!! :shock:
Doe geen moeite. Er wordt toch niet geluisterd naar hulp.
17th Engineers, We pave the way!
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Never Forget Them schreef: Gaan we weer :bonk: wordt gek van die discussie die ik overal lees.
Begint mij zo langzamerhand ook allemaal wat te irriteren.
Dat geouwehoer hier de hele tijd.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Imme
Lid
Lid

Bericht door Imme »

Is dit niveau beter dan? Want DAT is namelijk de gemiddelde thread hier...

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=29&t=19912
Never Forget Them
Lid
Contacteer:

Bericht door Never Forget Them »

Ik haal mijn tekst maar even naar dit topic. Volgens mij bevat dit genoeg tips. En ik gun iedereen zijn plezier en zijn hobby. Maar helaas worden andere 101st re-enactors hier ook op aangekeken. Daarom wil ik ze niet afstraffen, maar inderdaad bijleren wat ze beter kunnen doen. Ik denk dat veel anderen hier ook zo over denken. Maar helaas wordt er vaak niet geluisterd en dan raakt het geduld op.
Never Forget Them schreef:Mijn interesse is ook mede door bob gekomen. Vanaf mijn interesse in wo2 en re-enactment heb ik eerst een hoop info ingewonnen. E-company van 506th PIR heeft zelfs in mijn dorp waar ik mijn hele leven al leef gevochten. Maar voordat ik ging re-enacten ging er een hoop vooraf, ik wilde niet als een leek daarin stappen. Natuurlijk eerst op internet gekeken. Maar helaas kwam ik daar ook veel tegenstrijdige info tegen, dus dan maar boeken gekocht en gaan lezen. De interesse ging uiteindelijk verder dan bob en in mijn dorp hebben ook andere company's dan de bob-company gezeten. Van de 101st airborne maar ook andere divisie's. Toch uiteindelijk maar met 101st begonnen met re-enacten. Is toch het meeste over te vinden en het makkelijkst, later toch ook maar 82nd erbij gedaan. Maar nu ben ik ook met poolse parachutisten bezig, ook hier in de buurt gevochten, maar veel minder over te vinden dan 101st.
Re-enactment gaat niet om een film naspelen. Dan kan je je eigen ook als batman gaan verkleden (ook een held). Het gaat erom dat je mensen iets wilt leren over het verleden. Uiteindelijk doe je re-enactment niet voor jezelf maar voor het publiek.

@dbloc: Je interesse is er. Dat is als eerste belangrijk. Ga nu eerst wat re-enactmentevents af. Lees boeken, kijk op internet rond (kijk altijd hoe betrouwbaar een site of een artikel is) en doe dat rustig, re-enactment start je niet in een paar dagen of weken op. Kijk of het je echt intereseert de 101st airborne divisie. Als dat zo is:
Zoek foto's van de soldaten toen, hierop kan je zien wat ze hadden en hoe ze eruit zagen. Kijk of het financieel haalbaar is, in een half uniform sta je voor lul. En ga dan rustig kijken waar en wat je moet kopen. Meld je aan bij een officiele re-enacmentvereniging en die helpen je weer verder als het goed is.
Re-enactment is niet een spel zoals sommige het zien, het is ook niet je favoriet held naspelen. Het is iets waar je serieus mee bezig moet zijn en je je eigen uiteindelijk voor 100% in moet zetten. Na wat boeken zal je weten wat de 101st airborne divisie allemaal aan had en hoe ze vochten, wat die speciale band was en nog veel meer.
Ga niet te gehaast te werk. Het ziet er allemaal heel gaaf en mooi uit natuurlijk, maar er zit meer achter dan je op het eerste gezicht zou denken, de battles zijn maar een heel klein deel. En natuurlijk wil je het liefst morgen al starten, maar kijk eerst rond. Het is meer dan bob, en zoals je misschien al merkt hier zijn mensen die alleen om bob gaan re-enacten niet erg geliefd. En normaal mens kijkt ook televisie, maar jij moet er, als re-enactor meer over weten.
Je interesse is er, maar dat is het begin, ga nu rustig verder en kijk over een jaar nadat je wat evenementen hebt bezocht en boeken hebt gelezen verder wat je nu wilt. Dan kan je altijd nog gaan re-enacten.

En neem deze tekst alsjeblieft van mij aan als je een goede re-enactor wilt worden. Hopelijk lezen dit meer mensen dan alleen dbloc. Want tussen 'Band Of Brothers' en re-enacment zit nog een lange weg, die ik ook zelf deels heb ondervonden. Dit is niet om je te ontmoedigen maar om te zorgen dat je een goede re-enactor wordt. _/-\o_
Misschien iets voor het forum om het bobgeroep af te schaffen want ik denk dat er zo langzamerhand al genoeg over op dit forum staat en dat het forum hier niet beter van wordt. Ik denk dat degene die zich aangesproken moeten voelen het ondertussen wel weten hoe ze tussen de re-enactors staan.

terug naar de actiefiguren:
Ik heb goede link weer gevonden.
http://actiefig-1-op-6-onlineshops.mili ... w.klup.nl/
Via ebay kan je die ultimate soldier poppen wat ik zei vinden. (waren wel in amerika)
Cas
Lid

Bericht door Cas »

Imme schreef:Is dit niveau beter dan? Want DAT is namelijk de gemiddelde thread hier...

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=29&t=19912

Volgens mij had jij hier toch wel een groot aandeel in is het niet ?

Laat de mensen in hun waarde
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Imme
Lid
Lid

Bericht door Imme »

Even groot als de rest...
Jim
Lid
Ontvangen: 24 keer

Bericht door Jim »

Er zijn 1001 dingen waarover ik me zou kunnen ergeren. Maar uiteindelijk de moeite niet waard.
Voordat sommigen op deze planeet rondliepen had ik al 101 airborne emblemen. Er is niets mis met die divisie.
De kinderlijke blinde adoratie van sommigen en het niet verder kijken dan de neus lang is naar 506PIR 101 airborne Divisie is af en toe verbijsterend. En inderdaad af en toe irritant.

Echter ook de hoge kinderachtigheid waarop sommige personen op vragen en opmerkingen over de 101ste airborne reageren.
De laatste tentoonstelling van die kinderachtigheid vindt ik wel de volgende avatar. :r
Afbeelding
Wat een puberale vorm van protest. Net nog zieliger als de blinde adoratie waarover ik het had. Reageer dan niet op dergelijke topics. Of reageer met zinnige informatie op een interessanter topic dat lager staat. Zakt het topic vanzelf naar beneden en uit het oog uit het hart. En de echt leuke topics blijven boven.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Er is helemaal niks mis met de 101st... Elitetroepen spreken nu eenmaal tot de verbeelding. Ik word ook best simpel van de adoratie van BOB en de 506th, maar het is zeker wel interessant om te lezen hoe het er in die dagen aan toe ging en ook de TV serie is erg goed in elkaar gezet. Dat er dan fans zijn kan ik ook nog wel begrijpen, maar je zou er bijna de indruk van krijgen dat ze de oorlog siglehanded gewonnen hebben.... Ik ben erg benieuwd wat de heren van de 101st 506th PIR van die adoratie vinden. Topics als "Waarom vind je Winters geweldig" en dergelijk gezever meer voegen werkelijk geen ruk toe aan dit ( en ieder ander ) forum. Natuurlijk is de historie van de 101st interessant, maar er is ook een 102nd ( nee, géén airborne divisie ) die minstens net zo interessant is en net zo zwaar gevochten hebben. Ook in die divisie heb je capabele officieren en moedige soldaten, het verschil is alleen dat er geen film over gemaakt is en de gemiddelde soldaat daar geen cult status heeft. Geeft te denken, nietwaar?
Daar komt nog bij dat door die gekte ( want dat is het ) de verzamelmarkt verziekt is, want iedereen springt op de Airborne Bandwagon en een van de gevolgen is dat men voor een originele 101st Airborne patch meer dan 100 euro neer moet tellen. Over de patch van de five-o-sinks nog maar te zwijgen! Een M42 jumpsuit verdrievoudigd in prijs als het een 101st M42 is, maar voor de jongens van de 11th Airborne die tegen de Japanners een harde strijd voerden is nul en generlei belangstelling ( daarom kostte mijn ID'd 11th AB groepje ook geen drol... er zit geen M42 bij, daar de zeldzaamheid van een dergelijk uniform hoge prijzen met zich meebrengt. ) en dat vind ik persoonlijk onterecht.
De reacties op de adoratie die men hier op het forum ziet is het negatief van diezelfde adoratie, en vind ik evenzo zwaar overtrokken... Zoals ik al schreef: de 101st is een interessant verzamelgebied, echter heeft de 101st meer onderdelen dan de 506th! Ook vind ik dat je de andere divisies niet moet vergeten, daar ook deze ieder haar eigen interessante verhaal hebben!!!
Daar is 'ie weer!
Joe_Liebgott
Lid
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

Joey-Pegasus schreef:
Joe_Liebgott schreef:
Joey-Pegasus schreef:Waarom per sé met een Garand?

Kijk eens op http://www.toysunlimited.nl
Mijn "Idool" (zie naam) had een m1 garand, en ik vind het gewoon een mooi wapen.
Die "Idool" van je(een veteraan als idool? Ik wist dat de bob-verafgoding ver ging, maar dit slaat alles) heeft tijdens de oorlog vast vaak genoeg met wat anders dan een M1 geschoten.

Oja, vergeten, in Band of Brothers natuurlijk niet.
Ik zal je vragen maar gewoon beantwoorden.

Ik doe idool niet voor niets tussen haakjes, ik kon er even geen ander woord op verzinnen.
Het is de persoon die bewonder, die ik net even meer bewonder dan alle andere soldaten uit de tweede wereldoorlog.

Ik weet heus wel dat hij vast wel een keer met een ander wapen heeft geschoten, mischien helemaal niet een m1 garand want er zitten genoeg fouten een bob over hem en over anderen veteranen.
Ik zei dat ik het ook gewoon een mooi wapen vind vraag me niet waarom want toen ik op m"n 9 in een museum in Normandie stond ( welke weet ik niet meer) kreeg ik bij de m1 garand net een ander gevoel dan bij alle andere wapens.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Joe_Liebgott
Lid
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

Nuts44 schreef:
Rednas schreef::shock:
(een andere reactie kan ik hier echt niet op geven)
Ik wel!

:shock: :shock:

Maar is hij jou idool in de film ? Of in het echt???
Flauw hoor, ik wel :shock: :shock: .

Flauw maar ja ik ben soms ook heel flauw in grappen.

Hij is mijn idool in het echt, niet in de film het echte persoon, niet de acteur of hoe hij speelt of wat hij doel in de film,
maar in de real world.

Oja, door dat gezeik zou ik het bijna vergeten; bedankt voor iedereen die een tip gegeven of een link voor het vinden van het actiefiguur.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
viny
Lid

Bericht door viny »

Zoals Doornewaard al zegt: leg niet op elke slak zout. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook ziek van wordt dat dat altijd gebeurt. En wat zou er mis mee moeten zijn? Dat iedereen het doet? Ach ja, sommige lui... ...die weten gewoon niet veel anders te zeggen, geeft ook nix. :)

Maarja, een ding dan nog wel: Nuts44, een anti-airborne plaatje als avatar. Ok, das niet zo erg, maar de naam? Nuts! de wel bekende uitspraak van de commadant van de 101st tijdens de slag om Bastogne in 1944. Ik denk niet dat hij deze naam voor nix heeft gekozen, zit hier ook niet wat achter??
'War is delightful for those who have not experienced it'
Nuts44
Lid

Bericht door Nuts44 »

Hoi, Inderdaad, ik heb deze naam niet voor niks gekozen, ik ga al jaren naar bastogne en de ardennen.. En dan kom je deze uitspraak veel tegen, Ik weet ook zeker dat deze door McAuliffe is gedaan... Maar vraag dit bijv aan bull en hij had het niet geweten :bonk:

Het anti airborne plaatje is niet omdat ik anti airborne ben.. Ik ben anti BOB... Bob is een supermooie serie, Waar ik met plezier naar heb gekeken maar degene die niks meer weten dan wat zich in die film afspeeld vindt ik slecht..
Daarbij wil ik bijvoegen dat ik voor de soldaten van het 101ste net zoveel respect heb als alle andere soldaten. :wink:

Alleen ik vindt dat het duidelijk moet worden dat de oorlog niet altijd koek en ei was... En dat je niet zomaar met je m1a1 als een cowboy 30 mensen op een open veld kan neerknallen ect ect ect..

Roy
Gesloten