Ja, ik had die nog geschilderd klaarliggen. En hij zit mooi voor een vlak dat wat minder gelukt wascoco schreef:Ziet er netjes uit, ghehehe een duitse affe, dat ziet er wel beetje vreemd uit, maar toch zeer netjes!

Greetz,
Jurrie
Moderator: Jurrie
Ja, ik had die nog geschilderd klaarliggen. En hij zit mooi voor een vlak dat wat minder gelukt wascoco schreef:Ziet er netjes uit, ghehehe een duitse affe, dat ziet er wel beetje vreemd uit, maar toch zeer netjes!
Het enige wat je niet met de airbrush kan doen is vlakken oplichten voordat je begint met de weathering. De slijtstukken (van de laatste update...foto's voor en na) is gedaan met de hand met olieverf. Wat je doet is op 1 paneel allemaal stipjes zetten met olieverf. Grotendeels witte stipjes, maar ook stipjes van een andere kleur (in mijn geval geel en bruin). Vervolgens mix je met een terpetine bevochtigde kwast alle stipjes en wel zodanig dat je een soort 'laagje' over je model krijgt. Hierdoor krijgt de verfkleur net een andere tint; en dit lijkt dna op slijtage.Männlein schreef:de slijtsporen met de airbrush zijn erg mooi, dat lukt met verf helaas niet ;-(, ook de verwering en zwart/wit-effecten aan de binnenkant zijn erg goed gelukt, alles bij elkaar een mooi model (al ben ik niet zon fan van het voertuig zelf)
Jurrie schreef:Ja, ik had die nog geschilderd klaarliggen. En hij zit mooi voor een vlak dat wat minder gelukt wascoco schreef:Ziet er netjes uit, ghehehe een duitse affe, dat ziet er wel beetje vreemd uit, maar toch zeer netjes!. SSSSst, tegen niemand zeggen
. Maar in de oorlog werd er uiteraard nog weleens wat 'uitgewisseld' qua materiaal, dus vandaar dat ik em daar heb. Is een grappig detail
Greetz,
Jurrie