Thanks allen!
iknowdintoo schreef:Op het jasje van de Fallschirmjäger na is het een schitterende diorama!
Klopt idd dat dit niet helemaal de goede onderkleur heeft. Die kleur had iets groener moeten zijn maar deze kleur had ik niet voor handen. In het echt lijkt de kleur redelijk in orde maar hij is inderdaad te geel. Volgende keer zal ik hier beter op letten.
Charly1975 schreef:Ziet er erg mooi uit. Heb je ook nog een overzichtsfoto zodat we 'm helemaal kunnen zien ?
Wil er best nog een paar extra foto's van maken hoor maar geeft de eerste foto niet genoeg overzicht? Wat je op deze foto ziet is namelijk het gehele diorama. De tank die dat hek kapot rijdt, de gedode Fallschirmjäger, de boom, het hoge gras en daaromheen het fotolijstje.
Maar als je nog foto's wil zien van specifieke delen dan maak ik die met alle plezier hoor.
Cas schreef:Heb je d'r ook al een naam voor ? Ziet er overigens wel goed uit !
Nee, zoals ik in het stukje boven de foto's vermeld heb ik nog niks origineels kunnen bedenken. Alle hulp en suggesties zijn dus welkom. Leef je uit zou ik zeggen!
Erik S. schreef:iknowdintoo schreef:Op het jasje van de Fallschirmjäger na is het een schitterende diorama!
Wat is dit nu weer voor kritiek? Heb je zef uberhaupt wel eens splittertarn op schaal 1:35 proberen te schilderen?
Ziet er goed uit

Thnx Erik, het patroon was wel even prutswerk maar is uiteindelijk redelijk gelukt vind ik zelf. Als iknowdintoo de onderkleur van de jas echter bedoeld dan moet ik het met hem eens zijn. Die had groener gemoeten.
Maargoed, ondanks mijn voorraad van iets van 30 verschillende kleuren heb ik nog steeds niet alles voor handen en ik heb een hekel aan verf mengen. Dat droogt veels te snel weer op en dan moet je weer opnieuw aan het mengen. Daar komt vervolgens weer een kleur uit die net iets donkerder of lichter is en dat zie je weer terug op het model. Dat vind ik dus waardeloos...
Pvt. Mike schreef:Ik vond dat juist best mooi

ik heb zelf geprobeerd Engelse camo op een dennison smock te maken van 1:35 maar dan vind ik dit toch nog net iets beter gelukt!
Bedankt, moet trouwens zeggen dat ik het ontzettend moeilijk vind de goede kleur voor de normale bruine BD jasjes van de britten te vinden. Heb niet zo lang geleden een brengunschutter geschilderd. Ongeveer 3 keer overgeschilderd in de hoop een keer de goede kleur te hebben maar ben er nog steeds niet echt blij mee. Hieronder een foto van deze Brit. Het idee was een brengunschutter die door een Duitse scherpschutter in het hoofd was geraakt.
502 schreef:\00/_ mooi gedaan! Heb je nog meer diorama's?
Ja hoor, een heleboel halve...
Ben aan een heel stel diorama's begonnen maar die wilde ik meteen te groots opzetten. Daardoor verloor ik halverwege telkens weer de interesse in het bouwen als het tegenzat. De truc was dus gewoon dat ik eerst klein moet beginnen. Nu heb ik veel meer interesse om een volgende diorama te maken nu deze af is en redelijk gelukt.