Héhé! Eindelijk eens een dioramatje af!!! :')

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

SiNiStEr
Lid

Héhé! Eindelijk eens een dioramatje af!!! :')

Bericht door SiNiStEr »

Het heeft me slecht vele half afgeronde projecten gekost maar uiteindelijk is het me dan toch gelukt. Het leek allereerst als nog mis te gaan toen ik erachter kwam dat mijn ondergrond waarschijnlijk toch wat te klein zou zijn voor het oorspronkelijke plan maar heb de plannen geweizigd en met een M5A1 tank die ik nog had staan heb ik uiteindelijk toch een dioramatje in mekaar weten te zetten wat ik AF kan noemen... *)
Heb in dit dioramatje alle skills gestopt die ik op dit moment bezit bij het modelbouwen. Meer dan dit kan ik er op het moment dus niet van maken. :+
Ik had er trouwens niet meer op gelet dat het lid van de tankcrew die naast de koepel de .30 hanteert absoluut niet de juiste kleuren qua kleding heeft. Dit zag ik pas tijdens het foto's maken. Dit is dus een schoonheidsfout die je me zult moeten vergeven. Wellicht dat ik dit binnenkort nog even aanpas.

Het diorama heeft nog niet echt een titel gekregen maar idee was een beetje de uitbraak van het 3de leger onder Patton in Normandië. Suggesties voor titels zijn dus zo wie zo welkom... ;)

Enjoy the pictures!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door SiNiStEr op 09 jul 2008, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Re: Héhé! Eindelijk eens een dioramatje af!!! :')

Bericht door iknowdintoo »

Op het jasje van de Fallschirmjäger na is het een schitterende diorama!
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Ziet er goed uit Sander.
Mvg/Best regards, Sipke
Charly1975
Lid

Bericht door Charly1975 »

Ziet er erg mooi uit. Heb je ook nog een overzichtsfoto zodat we 'm helemaal kunnen zien ?
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Andre1983nl
Lid

Bericht door Andre1983nl »

Mooi hoor!
Ik verzamel Repro ... omdat ik dan zeker weet dat het echt NEP is!

Regiment Huzaren!
Ik zoek info, foto's en items over Huzaren/Cavalerie.

Soldiers wins the war & Generals gets the the Credits
Cas
Lid

Bericht door Cas »

Heb je d'r ook al een naam voor ? Ziet er overigens wel goed uit !
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Pvt. Mike
Lid
Contacteer:

Bericht door Pvt. Mike »

Mooi!!
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
Erik S.
Lid

Bericht door Erik S. »

iknowdintoo schreef:Op het jasje van de Fallschirmjäger na is het een schitterende diorama!
Wat is dit nu weer voor kritiek? Heb je zef uberhaupt wel eens splittertarn op schaal 1:35 proberen te schilderen?

Ziet er goed uit :)
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Pvt. Mike
Lid
Contacteer:

Bericht door Pvt. Mike »

Ik vond dat juist best mooi :P ik heb zelf geprobeerd Engelse camo op een dennison smock te maken van 1:35 maar dan vind ik dit toch nog net iets beter gelukt!
502
Lid

Bericht door 502 »

\00/_ mooi gedaan! Heb je nog meer diorama's?
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Thanks allen!
iknowdintoo schreef:Op het jasje van de Fallschirmjäger na is het een schitterende diorama!
Klopt idd dat dit niet helemaal de goede onderkleur heeft. Die kleur had iets groener moeten zijn maar deze kleur had ik niet voor handen. In het echt lijkt de kleur redelijk in orde maar hij is inderdaad te geel. Volgende keer zal ik hier beter op letten. ;)
Charly1975 schreef:Ziet er erg mooi uit. Heb je ook nog een overzichtsfoto zodat we 'm helemaal kunnen zien ?

Wil er best nog een paar extra foto's van maken hoor maar geeft de eerste foto niet genoeg overzicht? Wat je op deze foto ziet is namelijk het gehele diorama. De tank die dat hek kapot rijdt, de gedode Fallschirmjäger, de boom, het hoge gras en daaromheen het fotolijstje. ;)
Maar als je nog foto's wil zien van specifieke delen dan maak ik die met alle plezier hoor. :) ;)
Cas schreef:Heb je d'r ook al een naam voor ? Ziet er overigens wel goed uit !

Nee, zoals ik in het stukje boven de foto's vermeld heb ik nog niks origineels kunnen bedenken. Alle hulp en suggesties zijn dus welkom. Leef je uit zou ik zeggen! _/-\o_
Erik S. schreef:
Wat is dit nu weer voor kritiek? Heb je zef uberhaupt wel eens splittertarn op schaal 1:35 proberen te schilderen?

Ziet er goed uit :)

Thnx Erik, het patroon was wel even prutswerk maar is uiteindelijk redelijk gelukt vind ik zelf. Als iknowdintoo de onderkleur van de jas echter bedoeld dan moet ik het met hem eens zijn. Die had groener gemoeten.
Maargoed, ondanks mijn voorraad van iets van 30 verschillende kleuren heb ik nog steeds niet alles voor handen en ik heb een hekel aan verf mengen. Dat droogt veels te snel weer op en dan moet je weer opnieuw aan het mengen. Daar komt vervolgens weer een kleur uit die net iets donkerder of lichter is en dat zie je weer terug op het model. Dat vind ik dus waardeloos... ;)
Pvt. Mike schreef:Ik vond dat juist best mooi :P ik heb zelf geprobeerd Engelse camo op een dennison smock te maken van 1:35 maar dan vind ik dit toch nog net iets beter gelukt!
Bedankt, moet trouwens zeggen dat ik het ontzettend moeilijk vind de goede kleur voor de normale bruine BD jasjes van de britten te vinden. Heb niet zo lang geleden een brengunschutter geschilderd. Ongeveer 3 keer overgeschilderd in de hoop een keer de goede kleur te hebben maar ben er nog steeds niet echt blij mee. Hieronder een foto van deze Brit. Het idee was een brengunschutter die door een Duitse scherpschutter in het hoofd was geraakt.

Afbeelding
502 schreef:\00/_ mooi gedaan! Heb je nog meer diorama's?

Ja hoor, een heleboel halve... :oops: :+
Ben aan een heel stel diorama's begonnen maar die wilde ik meteen te groots opzetten. Daardoor verloor ik halverwege telkens weer de interesse in het bouwen als het tegenzat. De truc was dus gewoon dat ik eerst klein moet beginnen. Nu heb ik veel meer interesse om een volgende diorama te maken nu deze af is en redelijk gelukt.
Laatst gewijzigd door SiNiStEr op 14 jul 2008, 21:14, 2 keer totaal gewijzigd.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Pvt. Mike
Lid
Contacteer:

Bericht door Pvt. Mike »

SiNiStEr schreef:Thanks allen!
502 schreef:\00/_ mooi gedaan! Heb je nog meer diorama's?

Ja hoor, een heleboel halve... :oops: :+
Ben aan een heel stel diorama's begonnen maar die wilde ik meteen te groots opzetten. Daardoor verloor ik halverwege telkens weer de interesse in het bouwen als het tegenzat. De truc was dus gewoon dat ik eerst klein moet beginnen. Nu heb ik veel meer interesse om een volgende diorama te maken nu deze af is en redelijk gelukt.
Jup in dat verhaal ken ik mezelf ook wel terug! Maar toen deed ik nog 1.72, 1.35 vind ik persoonlijker veel mooier!
Charly1975
Lid

Bericht door Charly1975 »

SiNiStEr schreef:
Charly1975 schreef:Ziet er erg mooi uit. Heb je ook nog een overzichtsfoto zodat we 'm helemaal kunnen zien ?

Wil er best nog een paar extra foto's van maken hoor maar geeft de eerste foto niet genoeg overzicht? Wat je op deze foto ziet is namelijk het gehele diorama. De tank die dat hek kapot rijdt, de gedode Fallschirmjäger, de boom, het hoge gras en daaromheen het fotolijstje. ;)
Maar als je nog foto's wil zien van specifieke delen dan maak ik die met alle plezier hoor. :) ;)

Excuus SiNiStEr ik zie het nu ook dat de eerste foto de hele diorama laat zien...was even in de war gebracht door het gras op de achtergrond waardoor ik dacht dat het stukje groter was dan ik zag.

Meer foto's niet nodig van deze diorama....uiteraard van je andere wel :wink:

Nogmaals: erg mooi hoor !!
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
anti repro
Lid

Bericht door anti repro »

Supermooi Sander.
Echter....Ik vind het bloed niet realistisch. Veel te rood.
Pvt. Mike
Lid
Contacteer:

Bericht door Pvt. Mike »

SiNiStEr schreef:Thanks allen!

Pvt. Mike schreef:Ik vond dat juist best mooi :P ik heb zelf geprobeerd Engelse camo op een dennison smock te maken van 1:35 maar dan vind ik dit toch nog net iets beter gelukt!
Bedankt, moet trouwens zeggen dat ik het ontzettend moeilijk vind de goede kleur voor de normale bruine BD jasjes van de britten te vinden. Heb niet zo lang geleden een brengunschutter geschilderd. Ongeveer 3 keer overgeschilderd in de hoop een keer de goede kleur te hebben maar ben er nog steeds niet echt blij mee. Hieronder een foto van deze Brit. Het idee was een brengunschutter die door een Duitse scherpschutter in het hoofd was geraakt.

Afbeelding
Ziet er opzich ook wel mooi uit maar ik zou dat jasje persoonlijk groen maken :P
Plaats reactie