Het is nou net of hij helemaal leeg is gelopen over zijn uniform.

Moderator: Jurrie
Dank, maar wat betreft het bloed ben ik het absoluut niet met je eens. Wellicht dat het komt omdat de foto's in vol daglicht genomen zijn maar heb de rode kleur zwaar aangemengd met waterige bruin. Hierdoor werd de rode kleur veel donkerder en de verf vrij waterig. Dit is de beste imitatie die ik van bloed kan geven en ik vind hem zelf zeer succesvol. Denk dat als je het diorama in real life zou zien dat je het ook realistisch zou vinden. Jammer dat je dat van deze foto's af niet vind maar volgende keer beter.anti repro schreef:Supermooi Sander.
Echter....Ik vind het bloed niet realistisch. Veel te rood.
Pvt. Mike schreef: Ziet er opzich ook wel mooi uit maar ik zou dat jasje persoonlijk groen maken
Lol, leeggelopen over zijn uniform...Haplo schreef:Britse jasjes zijn ook meer groen als bruin.
Het is nou net of hij helemaal leeg is gelopen over zijn uniform.
Dank voor het compliment en de tip. Ik heb nu inderdaad een betere kleur gevonden. Echter is deze kleur niet bruiner maar juist groener. En i.p.v. de donkergroen voeg ik dan een vrij donkere creme kleur toe. Hierdoor krijg ik ook een vrij goed de donkere kant van het splittertarn patroon. Voor de lichte kant gebruik ik nu de cremekleur als ondergrond en voeg de donkergroen en bruin toe. In mijn volgend diorama zul je hier wellicht wel wat van terug zien.Dasreich schreef:heel mooi gelukt
ik ben nu ook met een dioramatje bezig niet groot heel kleine
maar mischien een tip maak volgnede keer jasje van fallschirmjager de zandkleur wat donkerder
heb ik ook gedaan geeft een redelijk mooi resultaat zal hem op forum poste als k af heb fallschirjmager zal ik morge wel poste
vragje hoe heb je dat zwart bij mond en vingers & ogen gedaan ziet er mooi uit .
ik weet totaal nie hoe ik die schaduwrandjes kan krijgen
Je moet niks natuurlijk. Als het er zoals je het nu hebt ook goed uitziet dan is dat natuurlijk ook prima.Dasreich schreef:jammermoet k alle poptetjes overschilderen ;P
kende de techniek betje niet helemaal ..
maar ik weet nog iets klein druppeltje zwart met water(of ververdunner denk ik ) en er dan over gaan gaat in de kiertjes zitten
Gebruik de Citadel Games Workshop verf. Dit is verf op waterbasis en is in bijna alle kleuren te krijgen. Vind dit zelf geweldige verf om mee te werken. Haat dat gedoe met terpetine en die ontzettende stank die ervanaf komt. Als ik moet lijmen vind ik de lucht al niet te harden dus ben blij dat mijn verf nauwelijks ruikbaar is zodat ik tijdens het verfen niet helemaal high wordt van de lucht.Dasreich schreef:maar bedankt voor tip![]()
ik zal kijke wat ik er mee kan maar als je eerst zwart verd welke kleur heb jij ? verf van revell ? zo ja, welke matt/sm heb je dan ?
en worden de popetjes dan niet wat dik ?
koop je van dragon merk ?
Dat is niet waar. De Luftwaffe gebruikte zowel bruine als zwarte kar98 tasjes, de Polizei ook. De kleur bruin mag overigens nog wel wat donkerder zijn inderdaad.Dasreich schreef:ps. k98 tasjes zijn zwart ;P