Ik ben weer begonnen met een nieuw projectje. Dit keer een aanwinst welke ik op de KMK wist te bemachtigen. Het gaat om een kit van Ironside genaamd de 4 rad Spahwagen neuer art. De geschiedenis achter dit beestje is een beetje vaag. Voor zover bekend is dit een prototype van Bussing NAG en het is in principe niet meer dan een SdKfz 234 met 4 wielen in plaats van 8. De bedoeling was dat in plaats van de puma toren die hier op zit er een 2cm Hanglafette in zou komen dieook op de SdKfz 222 zit. Ik heb dit getest en naast het feit dat het er niet uitzag zag je zelfs met een mannetje in de toren het cilindrische gat dat eronder zit. Dus ik heb besloten om te gaan voor een hypothetische "what if" waarin dit type wel de productie heeft gehaald. Het originele ontwerp is nooit in productie genomen. Naar alle waarschijnlijkheid heeft de 8 rad het toch gewonnen qua design.
De kit is deels resin (spatborden en romp) en deels Italeri plastic (alles wat donker van kleur is) Verder heb ik er tot nu toe best wat scratchwerk in zitten (alle detail aan de onderkant), Lasnaden en heb ik er een armorscale loopje voor besteld. Er komen nog Rookpotten aan en verder is er rondom behoorlijk wat werk te doen. Ok op naar de foto's

Lasnaden met putty

Scharniertjes van een Panzer III uit de scratchbox

Detail aan de onderzijde gemaakt met evergreen en stretched sprue

Aangekoekte modder en steenslag met putty

Boutjes van evergreen op het bevestigings stuk van de bumper

Nog een boel te doen. Storagebox maken op het spatbord aan de linkerkant, jerrycan racks maken. Tools met toolclamps erop maken, lampjes en ander detail, de toren moet praktisch helemaal gedaan worden met extra detail. Haakjes en lusjes her en der voor de crew om dingen op te hangen. Etc etc er is nog wel wat te doen.