[airfix] M4 Sherman Mk1 Tank

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Plaats reactie
jessedwo2
Lid

[airfix] M4 Sherman Mk1 Tank

Bericht door jessedwo2 »

Hallo,

Hier mijn allereerste modelbouwwerk! Zal wel niet helemaal historisch kloppen maartoch,
vond het harstikke leuk om te doen maar 1:35 is toch wat makkelijker voor mij denk ik. Ik heb nogal grote handen, moet nog wel op een mooi achtergrondje worden gemaakt maar dat komt binnenkort! heb nog geen boompjes en struikjes enzo!
Geef maar kritiek, tips alles mag! _/-\o_
Schaal is 1:72

Groeten Jesse wo2

http://www.mijnalbum.nl/Album=B8RLLKUG
Dasreich
Lid

Re: [airfix] M4 Sherman Mk1 Tank

Bericht door Dasreich »

heey,

hmmm , ziet er mooi uit voor je eerste tanks vergeleken met mijn eerste ... :)
( heb de sherman zelf ook )
maar ik hou niet zo van airfix dus heb ik hem nog alf gemaakt ergen liggen
maar voor de goede tips moet je toch bij de pro's zijn _/-\o_ ( waar ik mijzelf nog niet onder beschouw)

* ik vind alleen waar de loop aan bevestigd zit niet uitzien ..
ligt denk ik aan het bouwpakket en het zit volgens mij beetje scheef

mvg :yes:
Heute wollen wir marschieren.
Einen neuen Marsh probieren.
In dem schönen Westerwald
Ja da pfeift der Wind so kalt
jessedwo2
Lid

Bericht door jessedwo2 »

Dasreich schreef:heey,

hmmm , ziet er mooi uit voor je eerste tanks vergeleken met mijn eerste ... :)
( heb de sherman zelf ook )
maar ik hou niet zo van airfix dus heb ik hem nog alf gemaakt ergen liggen
maar voor de goede tips moet je toch bij de pro's zijn _/-\o_ ( waar ik mijzelf nog niet onder beschouw)

* ik vind alleen waar de loop aan bevestigd zit niet uitzien ..
ligt denk ik aan het bouwpakket en het zit volgens mij beetje scheef

mvg :yes:

hallo nee klopt.. dat waar de loop aan vast zit, dat stukje miste, heb hem gekregen van jurrie om even te proberen en een stukje er bij gekregen dus moest ik het zelf maar in elkaar flansen!:P
Dasreich
Lid

Bericht door Dasreich »

oke dat verklaart een hoop ...
maar mischien nog eventjes zoeken ?
verder zal ik w8ten tot he ondergrondje erop zit :P

mvg
jessedwo2
Lid

Bericht door jessedwo2 »

nog meer reacties, tips, kritiek??
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hey Jesse,

Superleuk dat je de kit in elkaar hebt gezet. Zo kan je voor weinig geld toch eens kijken of het wat is :D. Ik zie dat je ook verf hebt gehaald, welke heb je gebruikt? Foto's zijn overigens prima zo, tis goed te zien.

Goed, eerst even over de bouw: ondanks dat het een airfix kitje is en je een tube lijm hebt gebouwd zit het toch over het algemeen wel netjes in elkaar man! Erg leuk. De plaat die je ervan gemaakt hebt bij de loop ziet er ook niet gek uit, weet alleen niet zelf hoe ie er precies in 1:1 op dit model Sherman uitziet. Het is wel jammer dat je de loop zelf er nu scheef hebt opgeplakt, net wat dasreich zegt :(. Maar tzt leer je wel meer op te letten om dit soort kleine dingetjes goed mee te pakken. Verder: waar is de andere rupsband? Of is die er expres af voor je dio die je gaat maken ofzo?

Dan even over de afwerking: ook niet gek. Ben, zoals eerder gezegd, benieuwd welke verf je gebruikt hebt. Als je naar het groene kijkt zie je nog wel wat strepen. Dat houd je zo ie zo nogal snel. Maar ik denk dat als je de verf iets meer verdund had, dat het er beter uit had gezien nog. Dus dat is een tip voor de volgende keer. Verder heb je het machinegeweer niet geverfd? En hoe heb je de rupsband behandeld, dat ziet er echt gewoon niet gek uit man :D. Wat heb je voor het vuil gebruikt om aan te brengen? Het ziet er nu nog een beetje uit als geverfd en ik zou zelf ook een ander kleurtje gebruiken (meer stofkleur). Maar dat is erg lastig om te simuleren. Ook zit de meeste "troep" vaak bij de wielen en komt het niet/nauwelijks tot bij de toren.

De decals zijn netjes aangebracht.

Al met al een geinig projectje lijkt me! Ben benieuwd naar een 1/35 tank van je. Als je daar ook goedkoop een start wil maken kan je het beste bij een modelbouwwinkel een Academy 1/35 (Stug IV/Wirbelwind en nog een variant hebben ze) voor rond de 11-13 euro ophalen. Een aantal Trumpeter tanks kosten ook rond de 15 euro. Verder heb ik nog uiteraard het een en ander in de aanbieding :P, dan heb je meteen superkwaliteit voor een laag prijsje ;). Maar goed, einde promotie van mn eigen stuff :P.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en ik hoop zeker dat je ermee door gaat!

Groetjes,

Jurrie
jessedwo2
Lid

Bericht door jessedwo2 »

36
Jurrie schreef:Hey Jesse,

Superleuk dat je de kit in elkaar hebt gezet. Zo kan je voor weinig geld toch eens kijken of het wat is :D. Ik zie dat je ook verf hebt gehaald, welke heb je gebruikt? Foto's zijn overigens prima zo, tis goed te zien.

Goed, eerst even over de bouw: ondanks dat het een airfix kitje is en je een tube lijm hebt gebouwd zit het toch over het algemeen wel netjes in elkaar man! Erg leuk. De plaat die je ervan gemaakt hebt bij de loop ziet er ook niet gek uit, weet alleen niet zelf hoe ie er precies in 1:1 op dit model Sherman uitziet. Het is wel jammer dat je de loop zelf er nu scheef hebt opgeplakt, net wat dasreich zegt :(. Maar tzt leer je wel meer op te letten om dit soort kleine dingetjes goed mee te pakken. Verder: waar is de andere rupsband? Of is die er expres af voor je dio die je gaat maken ofzo?

Dan even over de afwerking: ook niet gek. Ben, zoals eerder gezegd, benieuwd welke verf je gebruikt hebt. Als je naar het groene kijkt zie je nog wel wat strepen. Dat houd je zo ie zo nogal snel. Maar ik denk dat als je de verf iets meer verdund had, dat het er beter uit had gezien nog. Dus dat is een tip voor de volgende keer. Verder heb je het machinegeweer niet geverfd? En hoe heb je de rupsband behandeld, dat ziet er echt gewoon niet gek uit man :D. Wat heb je voor het vuil gebruikt om aan te brengen? Het ziet er nu nog een beetje uit als geverfd en ik zou zelf ook een ander kleurtje gebruiken (meer stofkleur). Maar dat is erg lastig om te simuleren. Ook zit de meeste "troep" vaak bij de wielen en komt het niet/nauwelijks tot bij de toren.

De decals zijn netjes aangebracht.

Al met al een geinig projectje lijkt me! Ben benieuwd naar een 1/35 tank van je. Als je daar ook goedkoop een start wil maken kan je het beste bij een modelbouwwinkel een Academy 1/35 (Stug IV/Wirbelwind en nog een variant hebben ze) voor rond de 11-13 euro ophalen. Een aantal Trumpeter tanks kosten ook rond de 15 euro. Verder heb ik nog uiteraard het een en ander in de aanbieding :P, dan heb je meteen superkwaliteit voor een laag prijsje ;). Maar goed, einde promotie van mn eigen stuff :P.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en ik hoop zeker dat je ermee door gaat!

Groetjes,

Jurrie

hallo,

Jurrie, hartstikke bedankt voor je reactie! nu zie ik het zelf ook ja, de loop paste er niet goed in en ik wat er zelf ook niet echt tevreden over maargoed. dat op de rupsbanden is idd verf! het is gewoon een hobby verf wat ik gemixt heb. Weet je misschien hoe ik die stof look kan maken? dat zou ik er mooi vinden! en afgebladerd verf? en trouwens. de andere rupsband heb ik met opzet nog niet opgezet ik wil een dio maken op een zandweg met 2 mannen, die de rupsband aan het repareren zijn, alsof ie is afgeknapt! en ken je misschien nog meerdere manieren om een ondergrond te maken?

dankjewel!
Robbert A
Lid

Bericht door Robbert A »

hey leuk dat je met modelbouw bent begonnen.
het ziet er niet slecht uit, maar neem de tijd om de basistechnieken te leren en dat stap voor stap de veweringstechtieken onder de knie te krijgen (ik heb ze ook nog niet onder de knie)

wat je vragen zijn over een ondergrond, een aantal materialen:
- hout
- piepschuim
- gips
- papiermache
en er zijn nog meer maar die ken ik nu niet opnoemen (vergeten :oops: )
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
jessedwo2
Lid

Bericht door jessedwo2 »

Robbert A schreef:hey leuk dat je met modelbouw bent begonnen.
het ziet er niet slecht uit, maar neem de tijd om de basistechnieken te leren en dat stap voor stap de veweringstechtieken onder de knie te krijgen (ik heb ze ook nog niet onder de knie)

wat je vragen zijn over een ondergrond, een aantal materialen:
- hout
- piepschuim
- gips
- papiermache
en er zijn nog meer maar die ken ik nu niet opnoemen (vergeten :oops: )
ja dat snap ik maar hoe ik het mooiste zand ofzo kan gebruiken en hoe ik dat kan bevestigen op het houd, en modder enzo.
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hoi Jesse,

Heb je ook een PB gestuurd, daar had je de vraag ook al gesteld. Dus daar kan je wat meer info vinden. Verder:

1) Ik gebruik ook vaak 'modelbouwzand'. Dit is heel fijn zand, met fijne korrel, te koop bij vrijwel elke modeltreinenzaak.
2) Bevestiging: gebruik houtlijm :D! Dat gebruik ik voor al mn dio's om van alles en nog wat te bevestigen.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Greetz,

Jurrie
Dasreich
Lid

Bericht door Dasreich »

Jurrie schreef:Hoi Jesse,

Heb je ook een PB gestuurd, daar had je de vraag ook al gesteld. Dus daar kan je wat meer info vinden. Verder:

1) Ik gebruik ook vaak 'modelbouwzand'. Dit is heel fijn zand, met fijne korrel, te koop bij vrijwel elke modeltreinenzaak.
2) Bevestiging: gebruik houtlijm :D! Dat gebruik ik voor al mn dio's om van alles en nog wat te bevestigen.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Greetz,

Jurrie
yup dat gebruik ik ook
alleen soms als ik grote vlaken moet of veel lagen gebruik ik behang plak

gr
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@dasreich,
Dat werkt ook ja. Zolang je lijm maar doorzichtig is :D

Greetz,

Jurrie
jessedwo2
Lid

Bericht door jessedwo2 »

Jurrie schreef:@dasreich,
Dat werkt ook ja. Zolang je lijm maar doorzichtig is :D

Greetz,

Jurrie
oke:P maareem??:P houtlijm is wit??:P
Dasreich
Lid

Bericht door Dasreich »

hallo,

als houtlijm opdroogd woord het bijna helemaal ontzichtbaar maar je moet er altijd iets over heen doen natuurlijk

mvg
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Net wat dasreich zegt ;)

Greetz,