RC voertuigen

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

RC voertuigen

Bericht door sniper snoop »

Omdat RC een vorm van modelbouw is, denk ik toch, vraag ik het eventjes hier. Waar kan ik RC voertuigen kopen (geen tweedehands) dichtbij Ieper (België)? Dit mag voertuigen uit de Tweede Wereldoorlog zijn, maar ook voor en na de Tweede Wereldoorlog. Ik zou graag een Königstiger en een Leopard 2 kopen. En die moeten zeker nogal een grote hebben. Ongeveer 1:4. Ik weet dat het geld kost, maar hiervoor zou ik sparen. Iemand die mij kan helpen?

Groetjes.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: RC voertuigen

Bericht door Jurrie »

Hey sniper snoop,

RC is zeker een vorm van modelbouw, het accent ligt er hier wat minder op (meer doordat ik zelf meer met statische modelbouw heb, maar alle vormen van modelbouw mbt WW2 zijn welkom), maar mocht je interessante info/links hebben, dan is dat altijd welkom.

Met betrekking tot je vraaag: het is uberhaupt al lastig om schaal 1:4 te vinden. Ik weet niet hoe bekend je er mee bent, maar de gangbare schaal is 1:16. Van Tamiya is veel te krijgen. Deze kan je bij lokale hobbyshops bestellen, hoewel het je daar flink wat geld zou kosten. Verder ken ik wel 1:6 schaal tanks, zie bijvoorbeeld hier: http://www.mark-1-tank.co.uk/. Voor zover ik weet ken ik uberhaupt in Nederland al geen enkele dealer die veel grote schaal tanks verkoopt, aangezien de markt heel klein is.

In short: ik denk dat je naar schaal 1:6 moet en online, anders wordt het erg lastig. Waar je vraag misschien nog beter beantwoord kan worden is op het Battle Tanks Nederland (sorry van dat laatste, ik heb het niet bedacht :P, ik vermoed dat Belgen ook welkom zijn :P) forum, http://www.battletanksnederland.com. Deze hebben een actieve community en kunnen je vast wel makkelijk naar dergelijke tanks helpen :).

Succes en greetz,

Jurrie
PS: edit: ik zie een 1/4 KT op de site staan, trek de buidel maar open (8000 euri) : http://www.mark-1-tank.co.uk/king-tiger ... igerfourth
Paul Siemons
Lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 apr 2004, 20:37

Re: RC voertuigen

Bericht door Paul Siemons »

Sniper Snoop schreef: Ik zou graag een Königstiger en een Leopard 2 kopen. En die moeten zeker nogal een grote hebben. Ongeveer 1:4. Ik weet dat het geld kost, maar hiervoor zou ik sparen...

Meen je dat nu echt?
Dan ga je onder de € 10.000 niet veel vinden (ik vermoed dat er op die schaal zowiezo al niet veel kant en klaar is te verkrijgen)
Een alternatief zal zijn om alles zelf te vervaardigen,


Mvg,

Paul Siemons
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Re: RC voertuigen

Bericht door Von Pratt »

Had je in de eerste plaats wel besef van hoe groot 1:4 is ? Of heb je je gewoon mistypt ? :P

En die King Tiger van 8000 Euro had ik ook al eens ergens op een site tegengekomen. Ziet er super knap en spectaculair uit, maar daarvoor moet ik eerst de Lotto winnen...

Zoals Paul zegt : zelf iets maken als je wel degelijk 1:4 wilt.
Ik wil het resultaat dan wel zeker zien, want voor modelbouw heb ik talent noch geduld..
Alle respect dus voor die vele kunstenaars hier :)
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Paul Siemons
Lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 apr 2004, 20:37

Re: RC voertuigen

Bericht door Paul Siemons »

Snipersnoop: hier heb je misschien wat aan: http://www.rctankcombat.com/

De KingTiger 1/4 waar Jurrie het over had breekt ,met een beetje aan opties, de £10.000 pond grens en weegt meer dan 250 kilogram (zie http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/ ... l-car.html)


Mvg,

Paul Siemons
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: RC voertuigen

Bericht door sniper snoop »

Ik begrijp het allemaal best. Maar ik open deze topic om zo een overzicht te krijgen wat het beste zou zijn. Is het betaalbaar? Kan je het gauw terug vinden? Bestaat het? ......Alvast bedankt voor de hulp.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: RC voertuigen

Bericht door Jurrie »

Hey sniper snoop,

Even ingaande op je laatste reactie: die begrijp ik niet? Je vraagt waar je tanks in Belgie kan kopen. Antwoord: in principe nergens, alleen online (zie eerder gegeven link). Je zoekt een KT 1:4 ==> zie eerder gegeven link. Heb nog geen Leopard 2 gezien helaas :(. Iemand die mij kan helpen => dat is toch gebeurd? Zie alle antwoorden op alle vragen in de zinnen hiervoor. Zie ook nogmaals de tip van het BTN forum, daar kunnen ze je echt goed verder helpen.

Wat het 'beste' is: tja, er is niet veel keuze in 1:4 tanks wat al ready made is. Er is denk ik maar 1 merk (zie de eerder gegeven link) of zelf maken (zoals door anderen aangegeven).

1) Is het betaalbaar? -> Je ziet het, vanaf zo'n 8000 euro voor 1:4. Vind ik niet betaalbaar maar wie weet denken er andere mensen anders over :D
2) Kan je het gauw terug vinden? -> Wat bedoel je? Zie link hierboven? Het is te koop?
3) Bestaat het? -> Zie 2)

Kortom; ik begrijp niet helemaal wat je nu precies wil. Ik kan je niet aan ervaringen met 1:4 tanks helpen, wel met 1:16 tanks, daar heb ik zelf namelijk ervaring mee :D ;).

Greetz,

Jurrie :)
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: RC voertuigen

Bericht door sniper snoop »

Jurrie, jullie hebben al een antwoord gegeven op mijn vragen. Ik opende deze topic om daarop een antwoord te krijgen. Is het betaalbaar? Is het te vinden? ....... Hierop gaven jullie een antwoord. Dit waren vragen die ik aan mijzelf stelde tijdens het opmaken van bericht.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: RC voertuigen

Bericht door Jurrie »

sniper snoop schreef:Jurrie, jullie hebben al een antwoord gegeven op mijn vragen. Ik opende deze topic om daarop een antwoord te krijgen. Is het betaalbaar? Is het te vinden? ....... Hierop gaven jullie een antwoord. Dit waren vragen die ik aan mijzelf stelde tijdens het opmaken van bericht.
Oke mooi, bedankt voor de bevestiging, dan is het duidelijk :)

Groetjes,

Jurrie
Plaats reactie