[In Progress] - [Dragon M4A2 Russian Army] - [05-03-2011]

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Plaats reactie
Jurrie
Moderator
Moderator

[In Progress] - [Dragon M4A2 Russian Army] - [05-03-2011]

Bericht door Jurrie »

Hallo allen,

Net terug van 1,5 week vakantie; omdat ik mijn airbrush en alles niet mee kan sjouwen nog maar een kitje opengetrokken. De bouw is bijna helemaal klaar, maar nu nog aansluiten in de rij voor airbrushing hehe.

Het model is Dragon's 6188 M4A2 Russian Army. Wat meer details kan je vinden op Perth, http://www.perthmilitarymodelling.com/r ... dr6188.htm. Overall is het wel een goede kit, hoewel er wel wat kleine foutjes in zitten. Niet alles heb ik hersteld, wel de inliggende lasnaden. Deze heb ik bovenop gelegd dmv wat Revell putty. Textuur was al aanwezig op de tank, maar heb hier en daar wat extra aangebracht met Mr Surfacer 500 en een flinke kwast.

De kit bouwt zeer goed weg, zonder problemen eigenlijk. De componenten (lower hull, upper hull, toren) zitten nog los van elkaar op de foto's. Ik heb wel gezien dat ik nog wat kleine dingetjes moet wegwerken, dus dat komt nog. Ook komt er nog een cable op de zijkant, die voeg ik pas toe na het airbrushen.

Pics
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog geen idee wanneer de volgende update komt, de KV en Chi-Ha waar ik ook mee bezig ben gaan denk ik voor...

Greetz,

Jurrie
Westwall
Lid

Re: [In Progress] - [Dragon M4A2 Russian Army] - [24-07-2009]

Bericht door Westwall »

Ben me nu al aan het verheugen op hoe die uiteindelijk er uit komt te zien :D

mvg,

Westwall
Jurrie
Moderator
Moderator

Re: [In Progress] - [Dragon M4A2 Russian Army] - [15-01-2011

Bericht door Jurrie »

Primer:

Ik denk dat ik de .50 misschien nog (deels) ga vervangen...ff over nadenken. Ben nog niet heel actief met deze kit bezig, meer met de KV-1. Die laatst heeft ook ontzettend lang stil gelegen :D. Upper hull zit nog los van de lower hull!

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gr,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Re: [In Progress] - [Dragon M4A2 Russian Army] - [05-03-2011

Bericht door Jurrie »

Ok all,

Dan even een kleine update van de Sherman. Vond het wel leuk om even de koepel te spuiten, om een beetje een gevoel te krijgen voor de groene kleuren. Ik heb nu eenmaal geen Shermanoholic.

Hieronder staan een paar foto's van gedurende het spuitproces. Allereerst heb ik met zwart een preshade aangebracht (Vallejo Model Air Black). Daarna ook een soort van preshade, met een heel donkergroene kleur (Vallejo Model Air Yellow Olive). Vervolgens ingekleurd met Tank Green (Vallejo Model Air Tank Green). Daarna nog lichter met Vallejo Model Air Tank Green. Als laatste die kleur wat opgelicht met Dark Yellow voor de highlights.

Zit nog te denken, kan eventueel hatches enz aftapen en nog net een andere tint geven. Denk ik nog even over na. Anyways, hieronder de pics die bovenstaand procesje beschrijven. Rest van de tank volgt uiteraard nog ;).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PS: Sorry voor de ene onscherpe foto!

Gr,

Jurrie
Plaats reactie