Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hier mijn eerste (gelukte) afgeronde tank schaal 1:72. Deze tank komt nog met een aantal figuurtjes op een diorama te staan.
Tips and Tricks are welcome!
Ik heb zelf heel veel bouwervaring met duits matrieel, schaal 1:35.
Deze panther is mooi gedetailleerd maar probeer bruin modder bij de wielen en op de randen van het externe panzer en wittig opgedroogd modder er net er boven. Een moeilijk iets, maar je moet het meerdere malen herhalen. Als je je tanks toch smerig moet maken mag je ook dat best doen. Het hangt er wel van af hoe je je tank wil presenteren, bv in het veld of op een weg? Dan heb je afgereden modder. Kijk maar naar voorbeelden van-- VERLINDEN--.
Een tank mag ook "lichte"schade hebben, maak gebruik van de achterkant van een gloeiend hete naald, om zo kogelinslagen te maken, voorzichtig en prik niet te diep, schuur deze wel bij. zo kan je ook een spatbord of iets dergelijks ombuigen door deze te verhitten. Camo-netten maak ik van sinasappelnetten die ik schilder. Een mooie antenne maak je van het rond plastiek ( het framewerk waar de bouwdoos onderdelen aan klemmen )wat je 3 cm lang knipt en in het midden moet smelten, dan trek je ze uit elkaar en trek net zo lang tot jou gewenste antenne dikte en laat het ff 10 sec stollen. Knip hem op maat en VOILA. Ik hoop je geholpen te hebben.
Mvg, Mark.
Laatst gewijzigd door seeadler op 27 feb 2010, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
het ziet er goed uit, helemaal voor een eerste, al kanp dat je weathering etc tepast..
ik heb mn eerst diorama laatst gemaakt (toen ik wat meer tijd had) ik zal er ook even fotos van plaatsen..
Lang niet slecht voor een eerste tank.
Als kleine tip: ik weet dat sommige kits in min of meer de goede hoofd kleur komen maar zou deze de volgende keer alsnog er op schilderen (of beter nog, airbrushen)