modelbouw/diaramas verzoek

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Plaats reactie
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

modelbouw/diaramas verzoek

Bericht door marloes »

Jongens, ik ben gek op modelbouw diaramas, erg leuk al die kleine "film decors".
Nou als een van jullie nog eens iets maakt met als onderwerp burgers in oorlogstijd, of uberhaupt iets Nederlandsch wo2, (razzia, mensen in de rij voor de gaarkeuken, persoonsbewijscontrole, fietsdiefstal, radios inleveren, onderduiken, verzet, etc) dan wil ik daar heel graag fotos van zien en als ze echt mooi zijn wil ik ze misschien ook wel op onze site plakken.
Helaas is net als bij reenactment, films en zelfs modelbouw vaak een verwaarloosd onderwerp...
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: modelbouw/diaramas verzoek

Bericht door okke »

marloes schreef:Jongens, ik ben gek op modelbouw diaramas, erg leuk al die kleine "film decors".
Nou als een van jullie nog eens iets maakt met als onderwerp burgers in oorlogstijd, of uberhaupt iets Nederlandsch wo2, (razzia, mensen in de rij voor de gaarkeuken, persoonsbewijscontrole, fietsdiefstal, radios inleveren, onderduiken, verzet, etc) dan wil ik daar heel graag fotos van zien en als ze echt mooi zijn wil ik ze misschien ook wel op onze site plakken.
Lijken me leuke thema's voor modelbouw diorama's. Ik heb wel zulk soort diorama's gezien ooit, maar ik zou niet weten waar ze destijds op het internet stonden en of ze er nog staan.
Helaas is net als bij reenactment, films en zelfs modelbouw vaak een verwaarloosd onderwerp...
Door wie wordt reeneactment, films en zelfs modelbouw verwaarloosd?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Nou vooral het gewone leven voor gewone doorsnee burgers in oorlogstijd.
Meestal dient dat wat zij meemaakte slechts als achtergrond decor voor de films
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Misschien zou je kunnen proberen zelf es iets te maken:D

Jurrie
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Jurrie schreef:Misschien zou je kunnen proberen zelf es iets te maken:D

Jurrie
Nee ik wil graag dat het mooi wordt...(zelfkennis)
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

marloes schreef:
Jurrie schreef:Misschien zou je kunnen proberen zelf es iets te maken:D

Jurrie
Nee ik wil graag dat het mooi wordt...(zelfkennis)
Haha ja, maar je vraagt nogal wat :wink:

Jurrie
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Nee hoor, maar vooral niet iets speciaal voor mij!
Gewoon als je een keer bezig bent denk erover er eens wat burgers bij te plakken.
En als je een keer op zoek bent naar een onderwerp, denk dan aan burgers in nederland.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Het belangrijkste probleem is dat burger figuurtjes in de modelbouw schaars zijn, het vergt enige vaardigheid om van bestaan de figuurtjes burgers te maken.
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Kijk das op zich natuurlijk al een beetje scheef, die horen niet schaars te zijn eigenlijk...
Ook niet eerlijk... ;)
Maar kun je niet poppetjes gebruiken voor treintjes en zoo?
Voor modelbouwtreintjes zijn soldaatjes juizt weer schaarscj
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Maar dan zit je op zo'n kleine schaal dat je al niet meer ziet of er een razzia of iets dergelijks aan het gebeuren is :)

Op de grotere schalen, zoals 1/35 heb ik de schaarste aan burgerfiguurtjes ook altijd als een gebrek beschouwd.
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

antwerpx schreef:Maar dan zit je op zo'n kleine schaal dat je al niet meer ziet of er een razzia of iets dergelijks aan het gebeuren is :)

Op de grotere schalen, zoals 1/35 heb ik de schaarste aan burgerfiguurtjes ook altijd als een gebrek beschouwd.
Ik weet niet veel van modelbouw maar een kennis van me had een treintje in de tuin met allerlei poppetje die 10cm hoog waren.

Hoedanook, ik vind het jammer dat er wel bergen soldaten modelbouw is maar niets burger.
In deze oorlog speelde zij zon grote rol!
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Plaats reactie