maquette Duitse Kanonpost

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Plaats reactie
F.J
Lid

maquette Duitse Kanonpost

Bericht door F.J »

Ik ben voor het eerst ''serieus'' begonnen aan het bouwen van een maquette.
Ik wou niet al te moeilijk beginnen en ik heb daarom een aantal dingen gebruikt die ik al een tijdje had liggen.

http://www.youtube.com/watch?v=mhpYqFdYZmg

Ik vind hem zelf nog best mooi gelukt voor mijn eerste maquette :P
Er moet nog wel veel aan gebeuren, vandaar dat ik het filmpje later nog ga updaten.
Ik ga er binnenkort een bouwen van een Amerikaans vliegveld uit de wo2.

groet,
If We Don't End War, War Will End Us -Patton- // The Pacific // M41 project //
Jurrie
Moderator
Moderator

Re: maquette Duitse Kanonpost

Bericht door Jurrie »

Hey FJ,

Leuk dat je hiermee bezig bent. Ik zie al wel dat je werk heb gemaakt van het grondwerk. Ben benieuwd naar het eindresultaat :).

Greetz,

Jurrie
Jan Klaassen
Lid

Bericht door Jan Klaassen »

Ziet er mooi uit! Het is ook best groot zeker?
Als het vliegveld ook zo mooi bewerkt wordt qua omgeving zal dat ook wel mooi worden ;)

Trouwens; de 'soldaatjes' glansden nogal; komt dat door flitser of heb je glans-verf gebruikt?

grt
JK
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
F.J
Lid

Bericht door F.J »

Bedankt voor de reacties!

Ik ben op het moment bezig met een dun laagje héél licht zand erover te strooien om het nog echter te maken.
Zoals misschien al opgevallen is vind ik het ook erg leuk om in detail te treden.
voor het vliegveld ook al het nodige aan geschaft, vliegtuigjes (1:78) en soldaatjes van 1:78.

Ik hou jullie op de hoogte :)
If We Don't End War, War Will End Us -Patton- // The Pacific // M41 project //
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

F.J schreef:Bedankt voor de reacties!

Ik ben op het moment bezig met een dun laagje héél licht zand erover te strooien om het nog echter te maken.
Zoals misschien al opgevallen is vind ik het ook erg leuk om in detail te treden.
voor het vliegveld ook al het nodige aan geschaft, vliegtuigjes (1:78) en soldaatjes van 1:78.

Ik hou jullie op de hoogte :)
In de videopost is het verder toch nog niet beschilderd? Qua zand kan je het beste quarz-zand nemen (zo heet het geloof ik), dat is heel fijn zand. Als je meer een 'grond'-ondergrond wil hebben, kan je het beste vogelzand kopen. Hier zit veel structuur in.

Voor een ondergrond (in ieder geval de laatste keer dat ik er 1 gemaakt heb), maak ik eerst ruwweg de ondergrond met Alabastine (verkrijgbaar bij bouwmarkt), en vervolgens een dun laagje van lijm (hout) + alabastine + vogelzand. Als laatste, wanneer het geheel nog nat is, overstrooien met wat van dat fijne zand en indrukken zodat het blijft liggen. Daarna de hele handel schilderen :D

Jurrie
Panzer Meyer
Lid
Contacteer:

Bericht door Panzer Meyer »

Als je nadat je zand op de basis van je landschap hebt gelijmd er nog eens met een airbrush of spuitbus met aarde kleur in verschillende tinten overheen gaan en daarna gras erop aanbrengt wordt het (naar mijn mening) nog overtuigender
http://tanks1.hyves.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie