Nog een SdKfz. erbij lijkt me wat te veel van het goede. Je moet het uiteraard zelf weten en uitproberen, maar uit ervaring weet ik dat je met minder items een mooier diorama kunt maken.
Groet, Kugel!

Moderator: Jurrie
Ik denk wel dat je gelijk hebt over die Sdkfz. want dan is het ook weet zo druk en rommelig. Weet jij trouwens ook waar je op schaal 1/72 obstakels kan vinden (barbed wire, tank traps, sandbags etc.). Ik heb op die site gezocht maar tot nu toe geen obstakels 1/72 gevonden.Kugelblitz schreef:Ruïne is inderdaad ook een optie, zou de tank dan wat verschanst achter wat ingestorte muurtjes etc. zetten, of met een rupsband 'door' de muur heen, dat geeft altijd wel een mooie effect. Er moet beweging te zien zijn.
Nog een SdKfz. erbij lijkt me wat te veel van het goede. Je moet het uiteraard zelf weten en uitproberen, maar uit ervaring weet ik dat je met minder items een mooier diorama kunt maken.
Groet, Kugel!
Dit worden de setjes:Kugelblitz schreef:Schaal 1/72 is natuurlijk vrij klein, 1/35 is wat gebruikelijker en makkelijker om kleine dingen voor te maken. Het moet wel te koop zijn via andere site's, maar veel kun je ook zelf maken met wat moeite. Prikkeldraadversperringen etc. kun je zelf maken van stukjes hout/plastic met heel dun draad ertussen etc. Ook weer op modelbouwfora te vinden, alles wat je bedenkt heeft iemand anders ook al eens gedaan en meestal is er wel een topic van te vinden via google, of als je zoekt binnen het forum. http://www.modelbrouwers.nl is wel een aardige site, maar je hebt ook iets van armorama ofzo, Amerikaanse site met schitterende dingen.
Maar voordat we daarmee beginnen moeten we nu eerst even bepalen welke setjes we willen hebben en hoe groot de plaat is waarop we gaan bouwen. Dan de items gaan plaatsen en dan eens gaan denken aan wat we nog voor accesoires nodig hebben.
Groet, Kugel!
Hi Alend,alendostan schreef:Dit worden de setjes:Kugelblitz schreef:Schaal 1/72 is natuurlijk vrij klein, 1/35 is wat gebruikelijker en makkelijker om kleine dingen voor te maken. Het moet wel te koop zijn via andere site's, maar veel kun je ook zelf maken met wat moeite. Prikkeldraadversperringen etc. kun je zelf maken van stukjes hout/plastic met heel dun draad ertussen etc. Ook weer op modelbouwfora te vinden, alles wat je bedenkt heeft iemand anders ook al eens gedaan en meestal is er wel een topic van te vinden via google, of als je zoekt binnen het forum. http://www.modelbrouwers.nl is wel een aardige site, maar je hebt ook iets van armorama ofzo, Amerikaanse site met schitterende dingen.
Maar voordat we daarmee beginnen moeten we nu eerst even bepalen welke setjes we willen hebben en hoe groot de plaat is waarop we gaan bouwen. Dan de items gaan plaatsen en dan eens gaan denken aan wat we nog voor accesoires nodig hebben.
Groet, Kugel!
Revell 02584 1:72 German Panzergrenadiers, 1944
Revell 03161 1:72 Pz.Kpfw. VI Tiger with German Infantry
Italeri 6069 1:72 Russian Infantry (in plaats van de Siberische rifleman)
En de plaat wordt denk ik 50 x 50 want anders moet je al die poppetjes bij elkaar proppen.
Zou je de verhogingen kunnen maken met papier mache?
En ik zou een (mini) loopgraaf midden in een straat ook wel mooi vinden, dat kan je toch maken met een klein doosje die tussen 2 verhogingen zit?
Ik zou misschien een schematische schets moeten maken van hoe het eruit moet gaan zien en die dan even posten...
Gr Alend
Jurrie schreef:Hi Alend,alendostan schreef:Dit worden de setjes:Kugelblitz schreef:Schaal 1/72 is natuurlijk vrij klein, 1/35 is wat gebruikelijker en makkelijker om kleine dingen voor te maken. Het moet wel te koop zijn via andere site's, maar veel kun je ook zelf maken met wat moeite. Prikkeldraadversperringen etc. kun je zelf maken van stukjes hout/plastic met heel dun draad ertussen etc. Ook weer op modelbouwfora te vinden, alles wat je bedenkt heeft iemand anders ook al eens gedaan en meestal is er wel een topic van te vinden via google, of als je zoekt binnen het forum. http://www.modelbrouwers.nl is wel een aardige site, maar je hebt ook iets van armorama ofzo, Amerikaanse site met schitterende dingen.
Groet, Kugel!
Revell 02584 1:72 German Panzergrenadiers, 1944
Revell 03161 1:72 Pz.Kpfw. VI Tiger with German Infantry
Italeri 6069 1:72 Russian Infantry (in plaats van de Siberische rifleman)
En de plaat wordt denk ik 50 x 50 want anders moet je al die poppetjes bij elkaar proppen.
Zou je de verhogingen kunnen maken met papier mache?
En ik zou een (mini) loopgraaf midden in een straat ook wel mooi vinden, dat kan je toch maken met een klein doosje die tussen 2 verhogingen zit?
Ik zou misschien een schematische schets moeten maken van hoe het eruit moet gaan zien en die dan even posten...
Gr Alend
Zonder je geheel te demotiveren: je wil voor de eerste keer wat gaan bouwen. Ik zie meteen 3 sets voorbij komen, een plaat van 50x50, papier mache etc etc. Zou je willen aanbevelen gewoon eerst eens een kitje te halen, die netjes in elkaar te zetten en proberen te verven. Da's nl altijd lastig.
Daarna bovenstaande plannen allemaal doen. Dit even om teleurstellingen te voorkomen.
Succes!
Gr,
Jurrie
Btw die panzergrenadiers die kan ik ook schrappen want bij die tiger tank krijg je al blijkbaar 48 man + een stg44, een Panzerschrek of Faust en een G-43 en verder nog kar98's en mp40's voor de rest.Kugelblitz schreef:Tja, in een keer kopen is voordeliger wat betreft verzendkosten...
Zoals Jurrie zegt, eerst klein beginnen en netjes leren werken. Eerst schilderen en dan plakken, maar kan natuurlijk ook andersom, maar sommige plekjes zijn dan haast onbereikbaar.
Groet, Kugel!
Dat lijkt me een goed plan dan!alendostan schreef:Btw die panzergrenadiers die kan ik ook schrappen want bij die tiger tank krijg je al blijkbaar 48 man + een stg44, een Panzerschrek of Faust en een G-43 en verder nog kar98's en mp40's voor de rest.Kugelblitz schreef:Tja, in een keer kopen is voordeliger wat betreft verzendkosten...
Zoals Jurrie zegt, eerst klein beginnen en netjes leren werken. Eerst schilderen en dan plakken, maar kan natuurlijk ook andersom, maar sommige plekjes zijn dan haast onbereikbaar.
Groet, Kugel!
Hij is besteld en ik heb er ook gelijk een 45mm at gun bijgekocht omdat hij in de aanbieding zat, en de Russen dan nog een beetje anti tank capabiliteit krijgen. Op de link van die site die jij me doorstuurde heb ik het besteld en er staat dat elke bestelling voor 2 uur 's middags die dag nog aankomt. Als ik hem dus nu pas bestel kan ik er nog wel van uitgaan dat ik hem morgen binnenkrijg?Kugelblitz schreef:Dat lijkt me een goed plan dan!alendostan schreef:Btw die panzergrenadiers die kan ik ook schrappen want bij die tiger tank krijg je al blijkbaar 48 man + een stg44, een Panzerschrek of Faust en een G-43 en verder nog kar98's en mp40's voor de rest.Kugelblitz schreef:Tja, in een keer kopen is voordeliger wat betreft verzendkosten...
Groet, Kugel!
Sommigen doen dit altijd inderdaad. Ik doe dit niet altijd, wel als het een beetje vettig aanvoelt. Als je aan de zekere kant wil zijn zeker even doen.PS: Het eerste wat je toch moest doen als je een kit krijgt en je gaat beginnen, is toch het rekje in een bak zeep dompelen ofzo iets, zodat je de glans laag eraf krijgt. (had ik ergens gehoord)
Heb jij misschien ervaring met de site; plasticmodelbouw.nl ze zouden producten dagelijks verzenden alleen heb ik nog niksJurrie schreef:Sommigen doen dit altijd inderdaad. Ik doe dit niet altijd, wel als het een beetje vettig aanvoelt. Als je aan de zekere kant wil zijn zeker even doen.PS: Het eerste wat je toch moest doen als je een kit krijgt en je gaat beginnen, is toch het rekje in een bak zeep dompelen ofzo iets, zodat je de glans laag eraf krijgt. (had ik ergens gehoord)
Mbt een eerdere vraag: eerst bouwen, dan schilderen. Voor zover dit lukt, er zijn altijd uitzonderingen. Als je bijvoorbeeld ergens niet meer bij kan ná de bouw (moet je even goed plannen), dan moet je dit van tevoren schilderen. Bovendien schilder ik soms zelf enkele details los, die ik dan later aan bijvoorbeeld een tank toevoeg.
Hoop dat je hier wat aan hebt. Zie dat je in ieder geval mega-enthousiast bent. Success met je toets(en)!
Gr,
Jurrie