Gelukkig heb ik contant betalen bij ontvangst gekozen want anders was ik nu 33 euro kwijt, ken jij misschien een andere site met ongeveer dezelfde prijzen?Jurrie schreef:Plasticmodelbouw.nl is recentelijk overgegaan naar een nieuwe eigenaar. Daar heb ik nog geen ervaring mee.
Ze waren altijd diegene met de beste service, binnen enkele uren altijd antwoord per mail. Lijkt erop alsof dit niet meer zo is..
Gr,
Jurrie
Eerste diorama tips etc. nodig
Moderator: Jurrie
-
- Lid
Re: Eerste diorama tips etc. nodig
-
- Lid
Whoops het was een misverstand, ik krijg binnenkort de accept giro opgestuurd om via dat te betalenalendostan schreef:Gelukkig heb ik contant betalen bij ontvangst gekozen want anders was ik nu 33 euro kwijt, ken jij misschien een andere site met ongeveer dezelfde prijzen?Jurrie schreef:Plasticmodelbouw.nl is recentelijk overgegaan naar een nieuwe eigenaar. Daar heb ik nog geen ervaring mee.
Ze waren altijd diegene met de beste service, binnen enkele uren altijd antwoord per mail. Lijkt erop alsof dit niet meer zo is..
Gr,
Jurrie

-
- Lid
Ik heb ze sinds eergisteren binnen, ik post wel foto´s in het weekend (dan ga ik er ook aan beginnen)
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
- Jurrie
- Moderator
Dit topic gaat intussen over van alles en nog wat, is het een idee om hier een bouw-verslag-topic van te maken zodra je foto's gaat posten?alendostan schreef:Ik heb ze sinds eergisteren binnen, ik post wel foto´s in het weekend (dan ga ik er ook aan beginnen)
Gr,
Jurrie
-
- Lid
Vind ik best hoorJurrie schreef:Dit topic gaat intussen over van alles en nog wat, is het een idee om hier een bouw-verslag-topic van te maken zodra je foto's gaat posten?alendostan schreef:Ik heb ze sinds eergisteren binnen, ik post wel foto´s in het weekend (dan ga ik er ook aan beginnen)
Gr,
Jurrie

Alleen had ik nog een paar vragen. Ik ga van het morgen en/of overmorgen hopelijk nog meer dingen halen (verf, lijm etc.), is airbrush essentieel?
Volgens mij hebben ze dat nl. niet bij de winkel waar ik koop. Btw wat betekend een vlammetje op je topic

Oke even op een rij (benodigd heden voor het bouwen alleen, dus niet de diaroma):
-Verf in de kleuren die aangegeven zijn op het bouwpakket
-Lijm
-Een pincet voor het aanbrengen van Decals
-Airbrush (???)
-Een mesje voor het wegsnijden van mislukte onderdelen (bijvoorbeeld een stuk mis gegoten plastic op de loop van een K98
Mis ik nog wat?
Ook zou ik de 5 stappen weten voor een goed begin, maar ik post daarvoor nog wel wat foto's

Thx voor alle hulp

Groetjes Alend
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Airbrush heb je nu niet nodig, eerst maar netjes met het kwastje leren schilderen. Voertuigen kun je airbrushen, maar dat vergt veel oefening en zo'n set is erg prijzig. Aangezien je de voertuigen toch een beetje vies gaat maken, kun je ze ook gewoon netjes met de kwast doen en de figuurtjes al helemaal.
Mesje of schaartje om de onderdelen los te halen en schuurpapier/vijltje om de randjes weg te vijlen, uiteraard modelbouwlijm en de juiste kleuren verf. Decals kunnen ook met de hand...
Rustig aan beginnen, naar mate je bezig bent merk je wel als je wat mist.
Groet, Kugel!
Mesje of schaartje om de onderdelen los te halen en schuurpapier/vijltje om de randjes weg te vijlen, uiteraard modelbouwlijm en de juiste kleuren verf. Decals kunnen ook met de hand...
Rustig aan beginnen, naar mate je bezig bent merk je wel als je wat mist.
Groet, Kugel!

Laten we het vooral gezellig houden! 

-
- Lid
Ok, ik ben gisteren naar de stad geweest om verf en lijm te halen. No luck
. Ze hadden wel verf alleen 3 van de belangrijkste (bruin -voor het geweer- huidskleur -voor de huid
- zwart -voor de laarzen) niet. Dus ik ga morgen weer even kijken of de voorraad als is aangevuld. Verder kan ik pas morgen foto's posten omdat de goede camera even weg is
.. Ik ga van de 3 kits als eerste beginnen met de russische, omdat ik op dit moment geen foto's heb ga ik wel een lijstje maken van de set:
- 12 soldaten met volgens mij Mosin-Nagants
- 1 hospik
- 2 officieren
- 1 HMG volgens mij een russische maxim plus 2 crew leden
- 12 soldaten met volgens mij ppsh's
- Een onbekende soldaat (ik denk een kaartlezer of zo'n gast die brieven rond brengt)
- 2 Soldaten met volgens mij DP-27's
- 4 snipers
- 8 soldaten met granaten
- 4 soldaten die kruipen
- voet steuntjes
- wat puin en stukjes muur
Sorry dat ik op dit moment geen foto kan maken maar hopelijk kan je er al een klein beeld van krijgen met deze lijst.
PS: Kent niemand een modelbouw winkel in Almere-Stad? (of andere plekken van Almere)

- 12 soldaten met volgens mij Mosin-Nagants
- 1 hospik
- 2 officieren
- 1 HMG volgens mij een russische maxim plus 2 crew leden
- 12 soldaten met volgens mij ppsh's
- Een onbekende soldaat (ik denk een kaartlezer of zo'n gast die brieven rond brengt)
- 2 Soldaten met volgens mij DP-27's
- 4 snipers
- 8 soldaten met granaten
- 4 soldaten die kruipen
- voet steuntjes
- wat puin en stukjes muur
Sorry dat ik op dit moment geen foto kan maken maar hopelijk kan je er al een klein beeld van krijgen met deze lijst.
PS: Kent niemand een modelbouw winkel in Almere-Stad? (of andere plekken van Almere)
- Jurrie
- Moderator
Klinkt goed
. Laatste dingetjes halen en dan aan de bak.
Even een huishoudelijke mededeling: het gaat niet zozeer meer over tips maar is een beetje een slowchat geworden. Svp het over tips hebben of nieuw topic openen. Alvast dank
.
Gr,
Jurrie

Even een huishoudelijke mededeling: het gaat niet zozeer meer over tips maar is een beetje een slowchat geworden. Svp het over tips hebben of nieuw topic openen. Alvast dank

Gr,
Jurrie