Zo weinig modelbouw

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Plaats reactie
Giel
Lid

Zo weinig modelbouw

Bericht door Giel »

Maakt er echt niemand onder jullie nooit eens modelbouw :( ? Vliegtuigen, tanks, mannekes,... Het zou leuk zijn moesten er daarover meer topics komen
Yorick
Lid

Bericht door Yorick »

jah hoor ik.. ben er nu nog mee bezig

doe het heel amateuristisch hoor... alleen enamel meer niet

ben nu bezig met bmwr met zijspan

en heb vorige week een sdkfz 251/1 afgemaakt in een dagje ofzow, snel ff afgeraffeld, heb niet eens de voor as drin zitten :P

maar deze zomer wilk mooi diorama gaan maken, zit alleen nog te twijfelen over thema..
"Arnhem bridge. And hold it!"
Giel
Lid

Bericht door Giel »

Ah leuk, zeker posten hé!
gilles
Lid

Bericht door gilles »

IK verkoop binnekort op marktplaats 2 britse en 1 amerikaanse bouwdozen.NIemand geintresseerd? :)
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Jurrie
Moderator
Moderator
Ontvangen: 2 keer

Bericht door Jurrie »

Giel, er zijn niet zo ontzettend veel modelbouwers hoor! (Helaas)

Maar, hier zit een DIE-HARD modelbouwer! Echt waar:P:)! Ik ben er zeer veel mee bezig, en heb dus ook mn site (zien onderaan) erover..Foto's van mijn modellen, en die van anderen, zijn er te vinden! Ik zou haast willen vragen aan de modelbouwes om een bezoekje aan mn forum te brengen, want die loopt niet zo hard:(!

Heb nog 40 kits op voorraad liggen, dus nog flink wat te bouwen..loop ietwat achter;)

Greetz,

Jurrie
Yorick
Lid

Bericht door Yorick »

alleen jammer dat de kits zo duur zijn, in combinatie met verzamelen, bier en een vriendin (A)

ik heb helaas geen digi cam :(
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Yorick schreef:alleen jammer dat de kits zo duur zijn, in combinatie met verzamelen, bier en een vriendin (A)

Hier zijn al een aantal topics over geweest en ik snap zulke mensen echt niet...het is NIET duur...je kan het zo duur maken als je wilt..

Ik zal je 2 vorbeelden geven van kits die ik de laatste 2 weken heb gekocht:

-Bij de Wit in Zwolle, een vliegtuig, een Achi "val" 1:48..een bekende torpedobommenwerper van de jappen voor slechts... 6,99

-Bij Plasticmodelbouw.nl...een ZIS-5V Russische truck, 1:35..voor slechts VIJF euro..van Zvezda(Italeri)

Ik verzamel hiernaast ook nog diecast modelvrachtwagens en ik kan jou vertellen dat dat een heel wat duurdere hobby is!

Natuurlijk zijn er ook de enorm dure Tamiya kits(ook wel een aantal goedkopere van Tamiya)...maar dat is altijd zo!

Ik betaal denk ik gemiddeld nooit meer dan 17 euro voor tanks en ik denk 10 euro voor vliegtuigen. Komt omdat ik eigenlijk bijna alles in een aanbieding koop! Je kan niet zeggen dat er weinig goedkope kits zijn!

Maar dat is mijn mening...ik heb het nog niet gehad over verf en dergelijke, maar als je gewoon met een penseel verft komt er gemiddeld per kit misschien een paar euro bij dat je er bij moet kopen aan accesoires(ga er dan vanuit dat je al wat hebt)..

Jurrie
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Jurrie schreef:Hier zijn al een aantal topics over geweest en ik snap zulke mensen echt niet...het is NIET duur...je kan het zo duur maken als je wilt..
Het gaat erover hoeveel je er voor over hebt. Ik heb een tijd aan modelbouw gedaan, maar om steeds leukere militaria objecten te kopen had ik steeds meer geld nodig, hetzelfde geldt voor de steeds langer wordende cafébezoeken. En je kunt natuurlijk van alles een fractie doen, of gewoon de leukste dingen overhouden.
En moest modelbouw mij nu bv. 5EUR per diorama hebben gekost had dat te doen geweest, maar nu vind ik het te duur (hoewel het inderdaad niet duur hoeft te zijn, voor het plezier dat ik aan modelbouw beleef is het mij te duur).
Simon
Lid

Bericht door Simon »

ik heb het ook gedaan
maar alles ligt er nu maar verlaten bij
ben de intresse er kwijt geraakt,en inderdaad zoals peter zegt kost het veel geld
ik doe alles op aan het verzamelen
ik heb zelfs geen zin meer om mijn gsm terug op te laden en wat sms'jes te sturen :)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

antwerpx schreef:
Jurrie schreef:Hier zijn al een aantal topics over geweest en ik snap zulke mensen echt niet...het is NIET duur...je kan het zo duur maken als je wilt..
Het gaat erover hoeveel je er voor over hebt. Ik heb een tijd aan modelbouw gedaan, maar om steeds leukere militaria objecten te kopen had ik steeds meer geld nodig, hetzelfde geldt voor de steeds langer wordende cafébezoeken. En je kunt natuurlijk van alles een fractie doen, of gewoon de leukste dingen overhouden.
En moest modelbouw mij nu bv. 5EUR per diorama hebben gekost had dat te doen geweest, maar nu vind ik het te duur (hoewel het inderdaad niet duur hoeft te zijn, voor het plezier dat ik aan modelbouw beleef is het mij te duur).
Het ligt er dus aan wat je eraan besteed, maar je kan niet in het algemeen zeggen dat alles duur is...

Ik snap prima wat je bedoeld, maar je kan het gewoon zo duur maken als je zelf wilt(en dat kan niet met diecast modellen verzamelen)

Als je speciale dingen wilt enzo, dan ben je duurder uit...das logisch..das altijd zo:D Volgens mij bedoelen we wel hetzelfde namelijk;).

Jurrie

@Saimen..jammer:)
Simon
Lid

Bericht door Simon »

vond best wel leuk modelbouwen
enkel om er trug mee te begingen, ik weer niet waar startten
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Ik heb onlangs een setje Duitse Pioniers en een Duitse Halftrack (Sd.kfz. 250/3 "Greif") gekocht. Ik ben van plan om er in de vakantie een diorama van te maken. (Mijn eerste :) )
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Brianlinden
Lid
Lid

Re: Zo weinig modelbouw

Bericht door Brianlinden »

Giel schreef:Maakt er echt niemand onder jullie nooit eens modelbouw :( ? Vliegtuigen, tanks, mannekes,... Het zou leuk zijn moesten er daarover meer topics komen
Doe eens bij de zoekfunctie "modelbouw" !!
Yorick
Lid

Bericht door Yorick »

Jurrie schreef:
Yorick schreef:alleen jammer dat de kits zo duur zijn, in combinatie met verzamelen, bier en een vriendin (A)

Hier zijn al een aantal topics over geweest en ik snap zulke mensen echt niet...het is NIET duur...je kan het zo duur maken als je wilt..
ja je hebt wel gelijk hoor... maar sommige kits vind ik zo duur, en tegelijkertijd ook erg leuk.. dus ja..
Yorick
Lid

Bericht door Yorick »

ik vindt het jammer dat van de geallieerden zo weinig 'rust' kits zijn, zols bijvoorbeeld de duitse eenheden die aan het rusten zijn, of een veldkusten, etc.

van de geallieerden is vele minder van het dagelijks leven van een soldaat te vinden..
Plaats reactie