Zo weinig modelbouw

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Zitadelle schreef:Plastic Modelbouw = geen modelbouw?? Tuuurlijk. :| :roll: :?
Het is 1 van de grootste takken van de modelbouw, dus dat zou ik zo net niet zeggen. Modelbouw is het namaken van een model, tot welk (abstractie) niveau dan ook. Dus wel of niet rijden/vliegen/schieten etc etc..Ligt eraan hoe je het modelleert.

Een model is een vereenvoudiging van de werkelijkheid, dus plastic modelbouw is zeker modelbouw en zoals eerder gezegd een van de grootste takken van modelbouw.

Dus daarom vind ik het jammer dat ze dat niet op dat forum bespreken. Anders zou ik er wel op zitten.

BTW, meer modelbouw ==> zie het Me-163 topic:) op deze site

Jurrie
Zitadelle
Lid
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Dat "Tuurlijk" was uiteraard sarcastisch bedoelt (zie ook de smilies na de opmerking)... of begreep je dat al en heb ik jouiw post verkeerd begrepen?

PS: Die Panzer IIIM van mij is toch echt van plastic, dus zou zo'n opmerking van mij nogal ongepast en tegenstrijdig zijn. Niet?
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
rottierood
Lid

Bericht door rottierood »

Dodo schreef:ik zou ook wel eens een mooi tankje willen bouwen. alleen ik ben een verschrikkelijke beginneling. Ik heb wel eens wat dingetjes gemaakt, dus ik heb ook nog lijm en een fikse hoeveelheid verf in potjes...

Welk model, welke schaal, welk merk raden jullie aan om mee te beginnen? Het zou wel mooi zijn als het een voertuig kan zijn.

En hoe krijgen jullie die verf en cammo zo goed? ik heb enkel kwastjes :) (hoewel ik wel nieuwe moet gaan kopen)

Waar begin ik het beste mee?

Bedankt!
Afbeelding

Dodo,je koopt gewoon een model die jij leuk vindt.Ik zou wel schaal 1:24 nemen anders wordt het allemaal zo'n prutswerk als je schaal 1:72 neemt.Met een beetje fantasie kun je er leuke dingen mee doen.Heb ik ook gedaan.Zelf camouflagenetten maken enz.(mijn tank op de foto is niet uit de tweede wereldoorlog,hè).
Je zou een plankje kunnen nemen,en dat gebruiken om je tank of ander voertuig erop te zetten.Compleet met wat zand en gras.Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.Kijk anders maar ff op Modelbouwforum.nl .Bij rubriek tanks kom je op leuke ideeen.Succes Marcel.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

bedankt voor jullie reacties! Ik ga, als het gestopt is met regenen, even kijken bij wat winkels. En dan een model uitzoeken :)

Nog aanraders voor fabrikant, hoewel het meeste Revell is...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Zitadelle schreef:Dat "Tuurlijk" was uiteraard sarcastisch bedoelt (zie ook de smilies na de opmerking)... of begreep je dat al en heb ik jouiw post verkeerd begrepen?

PS: Die Panzer IIIM van mij is toch echt van plastic, dus zou zo'n opmerking van mij nogal ongepast en tegenstrijdig zijn. Niet?
Hmz, daar zit wat in:D ;)

Excusez-moi:)

Jurrie
Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

Hehe neefje giel heeft voor mij een koopje gedaan in Beltring! Een PzKpfw VI Königstiger voor 31 eurie ipv 50 eurie !!! :) Me so happy
War is something human...
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Van Dragon of van Tamiya?

Greetz,

Jurrie
Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

Tamiya :) Alhoewel dragon ook een mooie lijkt te zijn. Maar ja voor die prijs kun je het toch ni laten
Zitadelle
Lid
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Ik las net dat ze bij de modelbouwshop hier in de buurt geweldige kortingen hebben (1 model: 30% korting, 3 modellen: 40%, 5 modellen: 50%)... dus ik ga morgen ff inslaan :) ik meld mijn aankopen z.s.m.

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

:bonk: Korting argh **Kwijl** :yes: Mja ik heb voorlopig genoeg om te bouwen
Giel
Lid

Bericht door Giel »

Ruben schreef::bonk: Korting argh **Kwijl** :yes: Mja ik heb voorlopig genoeg om te bouwen
Ik ook hé "neefje Ruben"
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@Ruben

Das niet duur nee

@rest

http://www.luckymodel.com

Aantal Tamiya/Dragon modellen standaard 50% goedkoper. Ik heb daar en 1:16 RC King Tiger van Tamiya besteld...Nu maar hopen dattie aankomt, maar volgens wat forumleden van Twenot zit dat wel snor:)

Greetz,

Jurrie
Zitadelle
Lid
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Kleine teleurstelling toen ik het hele eind had gefietst naar de Modelbouwshop; de aanbieding gold enkel voor vliegtuigen :cry:

Toch maar een model gekocht (ja, je bent er toch...): de Panzerkampfwagen V Panther G van Hasegawa:

Afbeelding

Bovendien ook nog wat modelleerzand (donkergroen en donkerbruin) gekocht om de Panzer III M in een wat leukere omgeving te zetten dan mijn werkbank :)

Giel
Lid

Bericht door Giel »

Hasegawa is een uitstekend merk als het op 1/72 tanks uitkomt!
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Giel schreef:Hasegawa is een uitstekend merk als het op 1/72 tanks uitkomt!
Ja, dat kan je zeker stellen! En volgens mij probeert het zich ook een beetje als kwaliteits-merk te "nestelen". Want de prijzen zijn hoog van Hasegewa(zowel hier als in Amerika) en de kwaliteit van de kits is, voor zover ik nu gehoord heb, uitstekend.

Alleen ik heb er zelf nog geen 1 gehad, door de hogere prijzen :|

Jurrie
Plaats reactie