Fokker Dr. I Rode Baron

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
VGD
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 aug 2007, 18:41

Fokker Dr. I Rode Baron

Bericht door VGD »

Beste modelbouwers,

Ik heb de Revell kit van de Fokker Dr.I gekocht op de schaal 1/28 en heb een paar vragen over de rode baron versie die ik jammer genoeg niet op google kan vinden. Ik hoop dat het geen probleem is dat het hier om een eerste wereld oorlog vliegtuig gaat?

- Wat zijn de juiste markings voor het de rode versie van Richthofen's fokker, met name om de zwarte ijzerkruizen of waren dit nu wit/zwarte '+' ?

- Waren er markingen op de neus in vorm van een gezicht?

Ik hoop dat iemand een duidelijker antwoord weet of een titel van een goed detail boek.
Gebruikersavatar
killian
Lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 aug 2012, 14:02

Re: Fokker Dr. I Rode Baron

Bericht door killian »

Hier kan je al zien dat de ijzerkruizen wit+zwart waren.
(bron: wikipedia.org)
Afbeelding
"I'm proud of my invention, but I'm sad that it is used by terrorists." Mikhail Kalashnikov
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Fokker Dr. I Rode Baron

Bericht door Mr_Flibble »

Ligt eraan welk toestel van MvR je wil gaan bouwen:

152/17 (Werke No.1864) described as having red upper wings, cowling, wheel covers, tail, rear fuselage, and struts. The rudder was painted white and the edges of the crosses were white also.

477/17 (Werke No.2103) described as having a red cowling, upper decking, wheel covers, and tail.

127/17 (Werke No.1838) described as having red tail, wheel covers, hood, and upper decking, tail cross with white border, wing crosses on white fields.

425/17 (Werke No.2009). It was painted red on the top deck of the fuselage, on the sides of the fuselage, on the upper surfaces of the wings, struts, wheel covers, and tail. The rudder was painted white. The Patee crosses had been over painted with the newer Balken crosses. The wing and fuselage undersurfaces were painted in a turquoise colour.

De "ogen met snor" markering is NIET van MvR, maar van het toestel van Werner Vos

Tevens is de discussie over de exacte kleuren van Von Richthofen's toestellen nog steeds in volle gang.
In Tabulas Argenteas Refero
Plaats reactie