...Dodo schreef:ok, uitzonderingen daar gelaten...Die andere Timo schreef:...wie zegt dat dan?Dodo schreef:Je gaat toch niet een extra muur uitbreken omdat je je modellen kwijt wil?

Moderator: Jurrie
...Dodo schreef:ok, uitzonderingen daar gelaten...Die andere Timo schreef:...wie zegt dat dan?Dodo schreef:Je gaat toch niet een extra muur uitbreken omdat je je modellen kwijt wil?
Verlinden brol? Een 1/15 verlinden wegsmijtenDie andere Timo schreef:Giel schreef:verlinden kannonIk weet niet welke je hebt, maar veel succes. Veel Verlinden modellen (los van hun figuurtjes) zijn een echte pain-in-the-ass. Ooit gooide ik hun 1/15 Panther uit frustratie in een hoek en raakte hem nooit meer aan. Zoveel ellende voor zoveel geld is misdadig.
Thomhasj schreef:Ikzelf bouw voor in 1/72, omdat het goedkoper is en je grotere diorama's kan maken en daar houd ik van.
Die andere Timo schreef:...waarom kun je met 1/72 grotere dio's bouwen dan met 1/35? das toch niet afhankelijk van de schaal maar gewoon van hoeveel ruimte je hebt?
Dodo schreef:minder ruimte in beslag.
Die andere Timo schreef:Dodo, dat klopt voor geen meter. De ruimte die een dio in beslag neemt is niet schaalafhankelijk. Een dio van 50 cm bij 50 cm heeft deze afmetingen onafhankelijk van de schaal.
Dodo schreef:ik bedoel dat je meer kwijtkan op bijv. 50x50 cm.Die andere Timo schreef:Dodo, dat klopt voor geen meter. De ruimte die een dio in beslag neemt is niet schaalafhankelijk. Een dio van 50 cm bij 50 cm heeft deze afmetingen onafhankelijk van de schaal.
ik weet niet hoe jij denkt, maar de schaal is wel afhankelijk met de hoeveelheid ruimte die in beslag genomen word.
Je hebt bijv 2 dio's. 1 is 1/75, de ander 1/35. Je hebt ze precies gelijk in opstelling (de ruimte ertussen is dus ook op schaal). welke neemt meer in beslag? Die met 1/35 natuurlijk!
Die andere Timo schreef:Bij 1/72 kun je meer modellen kwijt binnen die afmetingen dan bij grotere schalen. Aha, bedoel je dat. Maar heeft Thomhasj het daar ook over? Want bij "grotere diorama's denk ik aan de afmetingen.
Dodo schreef:tuurlijk. Je gaat toch niet een extra muur uitbreken omdat je je modellen kwijt wil? Ikzelf vind dat vrij logisch...
Die andere Timo schreef:...wie zegt dat dan?
Dodo schreef:ok, uitzonderingen daar gelaten...
Die andere Timo schreef:...waar heb je het over? Ik vroeg niets over uitzonderingen, ik vroeg wie zegt dat je muren moet uitbreken om je modellen kwijt te kunnen. Want ik heb niemand daar iets over horen zeggen voordat jij erover begon.
Dodo schreef:als je dezelfde hoeveelheid modellen kwijt wil in 1 kamer. 1x op de schaal 1/72 en de andere keer op de schaal 1/35. Je hebt precies dezelfde kamers.
Als je evenveel modellen kwijt wil, zal de schaal 1/35 meer ruimte nodig hebben, en omdat de kamer met de schaal op 1/72 al vol staat, zul je een muur uit moeten breken.
Puur uitgaande van het aantal modellen (zoals jij zei). Daarom verzameld ie dus 1/35.
- hoho, zoals ik zei??? Dat was alleen mijn uitleg van jouw woorden. Zoals je kon lezen:Dodo schreef:Puur uitgaande van het aantal modellen (zoals jij zei). Daarom verzameld ie dus 1/35.
Die andere Timo schreef:Bij 1/72 kun je meer modellen kwijt binnen die afmetingen dan bij grotere schalen. Aha, bedoel je dat.
Als ik dat lees dan denk ik: je kunt een 1/35 dio net zo groot maken als een 1/72 dio. Jouw uitleg van de woorden van Thomhasj[/b] maakten dit duidelijker, totdat jij over het uitbreken van muren begon. Vanaf die opmerking klopt er geen hout meer van.Thomhasj schreef:Ikzelf bouw voor in 1/72, omdat het goedkoper is en je grotere diorama's kan maken en daar houd ik van.
Wat is "brol"?Giel schreef:Verlinden brol? Een 1/15 verlinden wegsmijtenDie andere Timo schreef:Giel schreef:verlinden kannonIk weet niet welke je hebt, maar veel succes. Veel Verlinden modellen (los van hun figuurtjes) zijn een echte pain-in-the-ass. Ooit gooide ik hun 1/15 Panther uit frustratie in een hoek en raakte hem nooit meer aan. Zoveel ellende voor zoveel geld is misdadig.
hoeveel had die niet gekost
...het zelfde voertuig is in 1/72 kleiner dan in 1/35, maar de ruimte is toch echt afhankelijk van de afmetingen van de diorama. Een diorama van 50 bij 50 cm heeft die maten. Of je er kleine of grote modellen op plaatst maakt niet uit.Dodo schreef:ben ik nu leip? Ik dacht altijd 1/72 minder in beslag neemt dan 1/35..
ach, ik houd ervan om de uitdaging met 'die andere timo' aan te gaan. Hoewel ik waarschijnlijk 9 van de 10 keer in de pan gehakt wordThomhasj schreef:Jongens! Jongens! Jongens!
Het enige wat ik bedoelde was dat ik met 1/72-modellen grootschaliger diorama's kan maken op een plank van 1m bij 1m (dus bijv. een hele wijk ipv van 1 straat) en daar meer modellen in kan plaatsen. En daar houd ik van!
@ Dodo: ik neem wel contact met je op als ik een woordvoeder nodig heb
Ja, ik heb dat idd een tijdje (een maandje of drie) gespaard, maar uiteindelijk stegen de kosten me toch boven de pet. Daardoor ben ik overgestapt op de 'serieuze' modelbouw. Ik heb bijvoorbeeld al een tijdje geleden een eenheid van 50 pantsergrenadiers gekocht en daarvan schilder ik een paar van op zijn tijd.gilles schreef:Thomhasj schreef:.
Bovendien heb ik in het verleden geleerd om kleine figuurtjes te schilderen doordat ik een tijdje Lord of the Rings miniaturen spaarde.
Heej, daar ben ik nu ook met bezig.Dat os toch om wargames mee te spelen, niet?