Trumpeter 1/35 S-51 Self-Propelled Gun

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Trumpeter 1/35 S-51 Self-Propelled Gun

Bericht door Jurrie »

All,

Ik ben 'onder-de-radar' ook bezig geweest met deze Trumpeter S-51 Self-Propelled Gun. Waarschijnlijk kent bijna niemand deze tank (ik kende hem in ieder geval niet) en ook de kit zelf ben ik nog niet vaak tegengekomen. Precies een goeie reden om de kit aan te schaffen eind vorig jaar op een beurs. De S-51 is gebaseerd op een KV1-S onderstel en maakt gebruik van een 203mm M1931 howitzer. En dat is weer handig, want zo kon ik Friuls en Aber grills voor de KV-1s gebruiken en het RB-model koopje voor het 203mm kanon, welke Trumpeter ook los uitgeeft. Van de tank zijn overigens maar een paar prototypes gebouwd en ze zijn niet operationeel ingezet.

De bouw verliep zonder noemenswaardige problemen. Goede passing, weinig sinkmarks of naadjes. De volgende stap is al de primer :)

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gr,

Jurrie
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Trumpeter 1/35 S-51 Self-Propelled Gun

Bericht door Kugelblitz »

Mooi, ziet er als een kwalitatieve set uit met die metalen onderdelen! Ben benieuwd! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: Trumpeter 1/35 S-51 Self-Propelled Gun

Bericht door Jurrie »

Kugelblitz schreef:Mooi, ziet er als een kwalitatieve set uit met die metalen onderdelen! Ben benieuwd! :)
Ja, is echt een prachtkit en kan hem aan iedereen aanbevelen. De goudkleurige delen zitten standaard bij de kit, de grills bij de motor zijn aftermarket onderdelen van de firma Aber. Het loopje is ook aftermarket, van de firm RB Model. Standaard zit er een plastic loopje bij, maar ik vind de metalen altijd wat mooier (vanwege het feit dat je niet 2 helften hebt, die je aan elkaar moet lijmen, waar je weer een naadje op ziet etc....alsook de detaillering van de binnenkant).

gr,

Jurrie
Plaats reactie