[Modelcheck] Chinese Type 59

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Nee gelukkig niet! Echter in sommige gevallen kan je maar wel even beter je model lakken, voordat je een wash doet.

(ik zelf heb het nog nooit gedaan en het is altijd goed gegaan...)

Jurrie
Waner
Lid

Bericht door Waner »

Jurrie schreef:Nee gelukkig niet! Echter in sommige gevallen kan je maar wel even beter je model lakken, voordat je een wash doet.

(ik zelf heb het nog nooit gedaan en het is altijd goed gegaan...)

Jurrie
Ik heb vandaag mijn model gewash met wasbenzine en zandkleurige verf. Heb iets meer genomen dan die 5 procent, want ik wou dat het leek dat er wat klei op de tank zit. Ging opzich goed, maar ik heb er wel last van dat er nu een glans op het model zit.

Wander

Btw weet jij toevallig ook wat nummer verf van ravell woestijnkleur is als camouflage voor een merkava 3 tank. Deze model is van academy en in de handleiding stond alleen sinai geel en weet jij welke kleur van ravell hier mee over een komt?
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@Waner

Dit effect kan je met een airbrush beurtje met matt lak weer teniet doen:)

Ik denk dat je gewoon Revell nr 16 Desert Sand kleur moet gebruiken. Dit is althans de kleur die je altijd gebruikt voor Duitse voertuigen..

Jurrie
Waner
Lid

Bericht door Waner »

@ Jurrie.

ok ik zal morgen wel in de modelzaak ff kijken om matt lak en ravell numer 16.

Wander.

Btw mooie site heb je gemaakt :)
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Thanx :)

Heb je ook f gePB't ;)

Jurrie
Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

Probeer je je handeltje uit te breiden :wink:
Ik zie het al voor me : Jurrie Modelbuilding Enterprise :P
War is something human...
Waner
Lid

Bericht door Waner »

@ Jurrie.

Ik heb kleur sm314 biege van revall genomen, alleen het probleem is dat deze verf niet goed hecht, ook niet met grondverf. Ik gebruik een airbrush om het verf op te breng.

Ik heb niet gekozen voor nummer 16 want die was te donker, maar deze kleur heb ik wel in het bezit.

Wander
Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

Waner gebruik jij alleen Revell of experimenteer je ook met andere verf. Want revell is niet de enigste die verfjes produceert. Er bestaan ook nog ander goeie: vallejo, tamiya email & acryl, humbrol. Ik persoonlijk gebruik revell nu minder omdat sommige van hun kleuren verschillen van de werkelijkheid..maar iedereen zn mening daarover natuurlijk. :)
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Vallejo heb ik jammer genoeg nog niet uit kunnen proberen maar het is dan ook niet bij de lokale modelbouwboer om de hoek beschikbaar...

Het schijnt echter wel heel goed te werken. Ik vind de Humbrol ongeveer net zo goed als de Revell, maar ik wil Tamiya Acryl ook nog een x proberen ;)

Jurrie
Waner
Lid

Bericht door Waner »

Ruben schreef:Waner gebruik jij alleen Revell of experimenteer je ook met andere verf. Want revell is niet de enigste die verfjes produceert. Er bestaan ook nog ander goeie: vallejo, tamiya email & acryl, humbrol. Ik persoonlijk gebruik revell nu minder omdat sommige van hun kleuren verschillen van de werkelijkheid..maar iedereen zn mening daarover natuurlijk. :)
Revell, maar ook email van tamiya, deze sm 214 is van revell, maar ik heb het iedee dat de sm serie potje het verf niet goed hecht.
Btw welke kleur gebruiken jullie voor geweerskolven?
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Ja, dan zijn die vage sm dingen...weet ook niet precies wat dat inhoud, maar als je die potjes (zodner sm( hebt dan zijn ze wel goed.

Goed roeren en dergelijke, en soms issie de eerste keer niet goed, maar als je em dan na een dag of wat weer opent wel :)

Jurrie
Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

Waner schreef:
Ruben schreef:Waner gebruik jij alleen Revell of experimenteer je ook met andere verf. Want revell is niet de enigste die verfjes produceert. Er bestaan ook nog ander goeie: vallejo, tamiya email & acryl, humbrol. Ik persoonlijk gebruik revell nu minder omdat sommige van hun kleuren verschillen van de werkelijkheid..maar iedereen zn mening daarover natuurlijk. :)
Revell, maar ook email van tamiya, deze sm 214 is van revell, maar ik heb het iedee dat de sm serie potje het verf niet goed hecht.
Btw welke kleur gebruiken jullie voor geweerskolven?
Mixen ! Nieuwe kleurencombinaties maken tot jij vind dat het er op lijkt.
vincent
Lid

Bericht door vincent »

[quote=Waner] Ik heb vandaag mijn model gewash met wasbenzine en zandkleurige verf. Heb iets meer genomen dan die 5 procent, want ik wou dat het leek dat er wat klei op de tank zit. Ging opzich goed, maar ik heb er wel last van dat er nu een glans op het model zit.

Wander
[/quote]

bij mij tast de wasbenzine teveel van de verf aan, hele stukken verf verdwijnen, is dat bij jouw ook zo? :roll:
Waner
Lid

Bericht door Waner »

vincent schreef:
Waner schreef:
bij mij tast de wasbenzine teveel van de verf aan, hele stukken verf verdwijnen, is dat bij jouw ook zo? :roll:
Yep een klein beetje op de plekken waar weinig verf zit. Misschien is het een oplossing om het model een paar dagen te laten drogen
Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

Ja met wasbenzine is het resultaat meestal minder omdat wasbenzine eerder vettig is en dus vlekken achterlaat. Met magere verdunners zoals white spirit en aceton (zeker met aceton ) heb je de kans dat je heel de boel wegvreet.
Probeer het eens met alcohol of zo.
Plaats reactie