[Modelcheck] Chinese Type 59
Moderator: Jurrie
-
- Lid
Ik heb vandaag mijn model gewash met wasbenzine en zandkleurige verf. Heb iets meer genomen dan die 5 procent, want ik wou dat het leek dat er wat klei op de tank zit. Ging opzich goed, maar ik heb er wel last van dat er nu een glans op het model zit.Jurrie schreef:Nee gelukkig niet! Echter in sommige gevallen kan je maar wel even beter je model lakken, voordat je een wash doet.
(ik zelf heb het nog nooit gedaan en het is altijd goed gegaan...)
Jurrie
Wander
Btw weet jij toevallig ook wat nummer verf van ravell woestijnkleur is als camouflage voor een merkava 3 tank. Deze model is van academy en in de handleiding stond alleen sinai geel en weet jij welke kleur van ravell hier mee over een komt?
- Jurrie
- Moderator
-
- Lid
- Ruben
- Lid
Waner gebruik jij alleen Revell of experimenteer je ook met andere verf. Want revell is niet de enigste die verfjes produceert. Er bestaan ook nog ander goeie: vallejo, tamiya email & acryl, humbrol. Ik persoonlijk gebruik revell nu minder omdat sommige van hun kleuren verschillen van de werkelijkheid..maar iedereen zn mening daarover natuurlijk. 

War is something human...
- Jurrie
- Moderator
-
- Lid
Revell, maar ook email van tamiya, deze sm 214 is van revell, maar ik heb het iedee dat de sm serie potje het verf niet goed hecht.Ruben schreef:Waner gebruik jij alleen Revell of experimenteer je ook met andere verf. Want revell is niet de enigste die verfjes produceert. Er bestaan ook nog ander goeie: vallejo, tamiya email & acryl, humbrol. Ik persoonlijk gebruik revell nu minder omdat sommige van hun kleuren verschillen van de werkelijkheid..maar iedereen zn mening daarover natuurlijk.
Btw welke kleur gebruiken jullie voor geweerskolven?
- Jurrie
- Moderator
- Ruben
- Lid
Mixen ! Nieuwe kleurencombinaties maken tot jij vind dat het er op lijkt.Waner schreef:Revell, maar ook email van tamiya, deze sm 214 is van revell, maar ik heb het iedee dat de sm serie potje het verf niet goed hecht.Ruben schreef:Waner gebruik jij alleen Revell of experimenteer je ook met andere verf. Want revell is niet de enigste die verfjes produceert. Er bestaan ook nog ander goeie: vallejo, tamiya email & acryl, humbrol. Ik persoonlijk gebruik revell nu minder omdat sommige van hun kleuren verschillen van de werkelijkheid..maar iedereen zn mening daarover natuurlijk.
Btw welke kleur gebruiken jullie voor geweerskolven?
War is something human...
-
- Lid
[quote=Waner] Ik heb vandaag mijn model gewash met wasbenzine en zandkleurige verf. Heb iets meer genomen dan die 5 procent, want ik wou dat het leek dat er wat klei op de tank zit. Ging opzich goed, maar ik heb er wel last van dat er nu een glans op het model zit.
Wander
[/quote]
bij mij tast de wasbenzine teveel van de verf aan, hele stukken verf verdwijnen, is dat bij jouw ook zo?
Wander
[/quote]
bij mij tast de wasbenzine teveel van de verf aan, hele stukken verf verdwijnen, is dat bij jouw ook zo?

-
- Lid
- Ruben
- Lid