Modelbouw Magazine

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Plaats reactie
Zitadelle
Lid
Contacteer:

Modelbouw Magazine

Bericht door Zitadelle »

Heeey!

Ik zag laatst een flyer liggen van het Nederlands/Belgisch Modelbouw Magazine - meteen meegenomen en bij die club een proefnummer besteld. Deze kwam gisteren aan en het ziet er goed uit. Het blad komt zes keer per jaar uit (dit nummer is dan ook het januari/februari-nummer) en kost € 30,- per jaar. Het ziet er echt goed uit en behandelt plastic en resin modelbouw, de volgende onderdelen zitten erin:

- Tips en handigheden
- Speciale onderwerpen, zoals museumbezoek of een interview met een topmodelbouwer
- Ingezonden meningen
- Wat wordt er nieuw uitgebracht door de diverse fabrikanten en toeleveranciers?
- Bouwverslagen van diverse kits
- Aandacht voor de verschillende soorten modelbouwer (beginner/gevorderde/topbouwer)
- Categorieën kits: figuren, auto's (personen en vracht), treinen (wagons), science fiction, vliegtuigen (militair en civiel), militaire voertuigen (AFV), motoren, schepen
- Dioramabouw
- Regioadverteerders
- Volgende uitgave
- Word abonnee-pagina
- Boekverslagen
- Video/DVD-verslagen
- Beurzen in binnen- of buitenland
- Cluboverzicht
- Beurs- en evenementenoverzicht
- Wedstrijdoverzicht

Dus genoeg om iedereen tevreden te stellen. Zelf heb ik, mede omdat ik pas nog mijn abonnement op de Power Unlimited heb stopgezet, een abonnement genomen op het tijdschrift en ik kan het iedereen aanbevelen. Het blad zal ook te koop zijn in de betere boekhandels, voor € 6,50. De onderwerpen voor deze maand zijn:

- 1:32 F-16CJ Block 50 (Tamiya)
- 22mmm figuur 'Russische tanker' (Alpine Miniatures)
- 1:35 Brummbär in diorama (Dragon)
- 1:48 A-4F Skyhawk (Hasegawa)
- 1:48 Grumman Avenger (Accurate Miniatures)
- 1:24 Ford Focus RS WRC '02 (Tamiya)
- 1:35 Panzer I (vroeg) (TriStar)
- 1:35 diorama met figuren ("Allemachtig")
- 1:35 LCM(3) (Italeri)
- een special over het Ardennenoffensief
- 1:35 Sd.Kfz. 251/1 Ausf. D (AFV Club)
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Ook op TWENOT een interessant topic: http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=4185

Greetz !

Jurrie
Waner
Lid

Bericht door Waner »

Ik heb me er ook al lid van gemaakt :P

-edit- bedank voor het verwijderen van de dubbelpost. De internetverbind was nogal traag :oops: .
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

En?

Jurrie
Zitadelle
Lid
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Tis een leuk blad hoor, vol met goede constructiereviews en nieuws over alle aspecten van de plastic- en resin-modelbouw - ik vind het echt een aanrader! Bovendien is het goedkoper dan een abonnement op de Military Modelling bijv.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Ja, dat blad is echt TE duur.

Zelf koop ik weleens FineScaleModelling...Zit indezelfde categorie en prijsklasse als Modelbouw Magazine.

Jurrie
Plaats reactie