hulp bij modelbouw

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Plaats reactie
lee enfield
Lid

hulp bij modelbouw

Bericht door lee enfield »

hulp gezocht bij model bouw hoe kan ik het best een zee maken ?

groeten
lee
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Euhm.. je kunt de ondergrond in een mooie blauwe kleur schilderen, en vervolgens heel veel laagjes vernissen.
Duurt even maar dan krijg je ook wel een mooi resultaat, je zult echt diepte in het water gaan zien ;)

Zorg wel dat je glans vernis kiest, en dat de rand om je diorama goed sluit zodat het vernis niet onmiddelijk over je tafel loopt ;)

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
FELIX
Lid

Re: hulp bij modelbouw

Bericht door FELIX »

lee enfield schreef:hulp gezocht bij model bouw hoe kan ik het best een zee maken ?

groeten
lee
Je hebt ook van die korrels, die je moet smelten, en die kan je over je geschilderde water gieten, hiervoor heb je ook een soort giethars, die gebruikt men vooral bij een modeltrein.
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

Ik had vroeger een stuk plastic blauw met geverfd van de zijkant en de bodem, en daarin water met in het midden een gat. Daarin stond mijn Lego schip. Van de zijkant gezien leek het best wel goed. Alleen het water stond stil, dit past niet echt bij een woeste zee maar ja.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Zoals Felix zegt is denk ik het beste, ik heb al meerdere diorama's gezien die er erg realistisch uitzien dankzij die korrelhars :)
Ik heb er geen kracht meer voor
RoBBy
Lid

Bericht door RoBBy »

Op school moetsen we een keer een rivier maken ik heb toen gewoon met papiermache of hoe je dat ook schrijft gedaan.

kun je het heel mooi mee maken en dat kun je ook weer schilderen. :lol:
Simon
Lid

Bericht door Simon »

Ik had het een keer geprobeerd met houtlijm en dan wat blauwe verf tussen mengen...
Dan droogt dat en word doorschijnend met klein beetje blauw (naargelang je zelf wilt).
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
dragunov
Lid

Bericht door dragunov »

dat spul van die korrels heet woodland senics
dat is in de meeste winkels wel te krijgen ook in tube vorm dan is het al vloeibaar
dat is de beste en mooiste manier om water na te maken
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Maak van Papier-Machee een mooie ondergrond (wel onregelmatig natuurlijk) en verf dit blauw-groen (kijk zelf maar even welke kleur je het beste aanstaat, pas wel op dat het niet te blauw word). Giet hier vervolgens kunsthars op en laat dit voor +- 80% drogen. Dan kun je met en bol, langwerpig voorwerp (bv een centimeter of 2 van een potlood of pen, afgezaagd) golfjes in het hars drukken (ook hier niet te overdadig te werk gaan). Meteen daarna moet je, waar het water het land raakt (als je land hebt dan) met een staalborsteltje heel voorzichtig golfjes 'krassen' in het hars. Doe je dit juist, dan krijg je kleine, wittige golfjes. Dit kun je ook midden op het water toepassen.

Klooi eerst een beetje aan in een proef-opstelling (+- 10x10cm) zodat je je model later niet verkloot.

Succes!

Ps zorg dat de hars niet weg kan lopen, het is namelijk net water: Het kruipt waar het niet gaan kan!
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@Sbf Koch:

Welk "merk" kunsthars heb je het hier over en waar is dit te krijgen? (vooral dat laatste)

Greetz,

Jurrie
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

nou ik raad je ook aan voor woodland scenics hars of een andere soort van hars. je kan deze ook makkelijk met laagjes gieten en dan de bovenste laag vormen.

handige website is http://www.armorama.com
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
crossbow
Lid
Contacteer:

Bericht door crossbow »

Die kent hij al denk ik...

Kris
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

In de tekst hier bedoelen jullie bij "hars" dus dat Woodland Scenics stuff? Dat heb ik weleens zien staan ja hier en daar :)...Maar wat voor soort harsen zijn er nog meer? (en eventueel goedkoper :P)

Jurrie
Plaats reactie