EK1 Is deze Echt?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Henk234

EK1 Is deze Echt?

Bericht door Henk234 »

Is dit een echte ik wil hierop wel eens gaan bieden:P,


http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... staat.html


Gr. Jochem
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Re: EK1 Is deze Echt?

Bericht door dennisb »

Henk234 schreef:Is dit een echte ik wil hierop wel eens gaan bieden:P,


http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... staat.html


Gr. Jochem
Ziet er op het eerste gezicht goed uit.
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: EK1 Is deze Echt?

Bericht door Nick U »

Ik zou hier niet op bieden als ik jouw was...

Ik heb 2 plaatjes gemaakt, ik kan niet zeggen of hij echt of nep is want dan moet ik 'm in m'n handen hebben.
maar ik heb wel een paar dingetjes aangegeven waarom ik hem niet zou kopen.

Ik heb deze vergelijking gemaakt van verschillende foto's van ek'1s op lakesidetrader en ik kwam tot de volgende conclusie om het kruis niet te kopen:

Afbeelding

bij 1 zie je een put in een kruis, dit zou slechte afwerking kunnen aanduiden.
bij 2 zie je de sluiting, deze lijkt er opnieuw opgezet te zijn alleen aan de verkeerde kant, het is slecht te zien op deze foto maar volgens mij zit de sluiting andersom.

Het speldje zou je aan de rechterkant erin moeten klikken, maar volgens mij bij dit kruis moet die er aan de linkerkant ingeklikt worden als je snapt wat ik bedoel.

Daarbij is de achterkant van het kruis erg bol.. althans zo lijkt het, mijn eigen kruis die ik hier nu heb liggen is spiegelglad.

Afbeelding

bij 3 zie je dat het hoekje heel erg bol is vergeleken met de andere hoeken van het kruis, dit hoekje zou scherp moeten zijn.

bij 4 zie je dat dat het jaartal niet echt mooi is afgewerkt, mijn ek 1 ziet er ook niet meer mint uit maar na al die jaren ziet het jaartal er nog top uit bij mij ondanks het feit dat de verf er zelfs al een beetje afgebladderd is.

bij 5 zie je een soort deukje, het zou een teken van slechte afwerking kunnen zijn.

Nogmaals, dit zijn voor mij slechts redenen om het kruis niet te kopen, en dan zul je mij nog niet eens horen zeggen dat het repro is maar, ik denk dat je je geld beter kan investeren in een mooier kruis.

Vergelijk het kruis van marktplaats maar eens met het kruis op deze link:

http://www.lakesidetrader.com/pics/M-898d.jpg

groeten, Nick
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Re: EK1 Is deze Echt?

Bericht door dennisb »

Nick U schreef:Ik zou hier niet op bieden als ik jouw was...

Ik heb 2 plaatjes gemaakt, ik kan niet zeggen of hij echt of nep is want dan moet ik 'm in m'n handen hebben.
maar ik heb wel een paar dingetjes aangegeven waarom ik hem niet zou kopen.

Ik heb deze vergelijking gemaakt van verschillende foto's van ek'1s op lakesidetrader en ik kwam tot de volgende conclusie om het kruis niet te kopen:

Afbeelding

bij 1 zie je een put in een kruis, dit zou slechte afwerking kunnen aanduiden.
bij 2 zie je de sluiting, deze lijkt er opnieuw opgezet te zijn alleen aan de verkeerde kant, het is slecht te zien op deze foto maar volgens mij zit de sluiting andersom.

Het speldje zou je aan de rechterkant erin moeten klikken, maar volgens mij bij dit kruis moet die er aan de linkerkant ingeklikt worden als je snapt wat ik bedoel.

Daarbij is de achterkant van het kruis erg bol.. althans zo lijkt het, mijn eigen kruis die ik hier nu heb liggen is spiegelglad.

Afbeelding

bij 3 zie je dat het hoekje heel erg bol is vergeleken met de andere hoeken van het kruis, dit hoekje zou scherp moeten zijn.

bij 4 zie je dat dat het jaartal niet echt mooi is afgewerkt, mijn ek 1 ziet er ook niet meer mint uit maar na al die jaren ziet het jaartal er nog top uit bij mij ondanks het feit dat de verf er zelfs al een beetje afgebladderd is.

bij 5 zie je een soort deukje, het zou een teken van slechte afwerking kunnen zijn.

Nogmaals, dit zijn voor mij slechts redenen om het kruis niet te kopen, en dan zul je mij nog niet eens horen zeggen dat het repro is maar, ik denk dat je je geld beter kan investeren in een mooier kruis.

Vergelijk het kruis van marktplaats maar eens met het kruis op deze link:

http://www.lakesidetrader.com/pics/M-898d.jpg

groeten, Nick

Hallo Nick,

1. Ben ik zeker niet met je eens, kan ook schade zijn.
2. Als je niet alleen deze 2 foto's bekijkt maar ook de derde zie je dat dat zeker klopt en dat de opening aan de goede kant zit.
3. Kun je ook niet concluderen, de foto is in de zon gemaakt dus je ziet ook schaduw, je kunt dus niet goed zien of het hoekje puntig of bollig is.
4. Kun je ook niet concluderen, de foto is scheef gemaakt en dus lastig te beoordelen zo.
5. Zou ook schade kunnen zijn.

Moet aan de andere kant wel zeggen dat mijn haastige blik ook niet goed is, want je zou er zeker betere foto's van moeten hebben om goed te kunnen beoordelen.
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: EK1 Is deze Echt?

Bericht door Nick U »

Ieder zijn eigen mening ;) ik zou het kruis liever links laten liggen, waarschijnlijk zal de verkoper toch weer een maximum bedrag willen en voor dat geld kan je beter een mooier kruisje kopen denk ik .
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Re: EK1 Is deze Echt?

Bericht door dennisb »

Nick U schreef:Ieder zijn eigen mening ;) ik zou het kruis liever links laten liggen, waarschijnlijk zal de verkoper toch weer een maximum bedrag willen en voor dat geld kan je beter een mooier kruisje kopen denk ik .

Dat ben ik ook met je eens.
pietjanhenk

Re: EK1 Is deze Echt?

Bericht door pietjanhenk »

bedankt voor jullie reacties ik vond dat jaartal ook al raar lijken. als iemand me nog een echte kan verkopen hoor ik het graag,

Gr. Jochem
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: EK1 Is deze Echt?

Bericht door Doornewaard »

Now hier is geen discussie voor nodig. Dit lijkt totaal niet op en S&L (Steinhauer & Lück). Verder werden ze gemarkeert onder de haak. dus niet in het midden. Je hebt ze ook wel dubbel gemerkt, L/16 onder de haak en een 4 op de pin. Als de verkoper nog moeilijk gaan doen moet hij maar gaan wegen. 17,4 gram is het juiste gewicht.


Hier een foto hoe hij wel hoort te zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: EK1 Is deze Echt?

Bericht door JimK »

Doornewaard schreef: Verder werden ze gemarkeert onder de haak. dus niet in het midden. Je hebt ze ook wel dubbel gemerkt, L/16 onder de haak en een 4 op de pin.
Wie bedoel je met ze?
Alleen Steinhauer neem ik aan.

Maar ter aanvulling in ieder geval, EK1 kan over het algemeen kan op onderstaande punten gestempeld zijn (allerlei stempels die ik nu niet ga behandelen, te veel)
Afbeelding

Gr. Jim
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: EK1 Is deze Echt?

Bericht door Doornewaard »

Ja idd Jim, ik doelde uiteraad alleen op de S&L.
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: EK1 Is deze Echt?

Bericht door Doornewaard »

Owja, Nick u mocht je EK's gaan vergelijken doe dit dan met de zelfde maker. Zit aardig wat verschil in makers.
Plaats reactie