Time Fuze.

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Time Fuze.

Bericht door Nick U »

Net als het openingsbombardement bij de Seelowe höhe van de Russen dus?

overigens mooie boeken, niet de doorsnee boeken die je in de bieb vind maargoed, eens kijken of ik er wat van kan vinden, bedankt!
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
worldwar2freak
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jun 2009, 10:44

Re: Time Fuze.

Bericht door worldwar2freak »

Waar volgens mij op gedoeld werd was het geheime wapen van de Amerikanen dat ze kregen tijdens het Ardennenoffensief. Zij hadden namelijk een granaat ontwikkeld met een geintegreerd radarsysteem die de afstand tot de grond peilde! Zodra de granaat op een bepaalde afstand van de grond kwam ging hij af, resultaat: veel meer effectieve scherven.

Bron: National Geographic, tv-serie: Generals at War.
(vanmiddag de aflevering, Battle of the Bulge gekeken. :wink: )

gr. Sander
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Time Fuze.

Bericht door Nick U »

Ja klopt, ik had daar ook een stukje van gezien maar volgens mij ging het echt om de Duitsers.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: Time Fuze.

Bericht door david879 »

worldwar2freak schreef:Waar volgens mij op gedoeld werd was het geheime wapen van de Amerikanen dat ze kregen tijdens het Ardennenoffensief. Zij hadden namelijk een granaat ontwikkeld met een geintegreerd radarsysteem die de afstand tot de grond peilde! Zodra de granaat op een bepaalde afstand van de grond kwam ging hij af, resultaat: veel meer effectieve scherven.

Bron: National Geographic, tv-serie: Generals at War.
(vanmiddag de aflevering, Battle of the Bulge gekeken. :wink: )

gr. Sander
Ik heb het ook gezien :wink:
Gebruikersavatar
worldwar2freak
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jun 2009, 10:44

Re: Time Fuze.

Bericht door worldwar2freak »

Nick U schreef:Ja klopt, ik had daar ook een stukje van gezien maar volgens mij ging het echt om de Duitsers.
:frownno: nee, zeker weten dat het om de Amerikanen ging want er werd verteld dat zij dat 'geheime wapen' via de lucht ontvingen toen er eindelijk, na dagen slecht weer, voorraden in Bastogne konden worden gedropt! :)

gr. Sander
ammo
Lid
Berichten: 3513
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Time Fuze.

Bericht door ammo »

worldwar2freak schreef:Waar volgens mij op gedoeld werd was het geheime wapen van de Amerikanen dat ze kregen tijdens het Ardennenoffensief. Zij hadden namelijk een granaat ontwikkeld met een geintegreerd radarsysteem die de afstand tot de grond peilde! Zodra de granaat op een bepaalde afstand van de grond kwam ging hij af, resultaat: veel meer effectieve scherven.

Bron: National Geographic, tv-serie: Generals at War.
(vanmiddag de aflevering, Battle of the Bulge gekeken. :wink: )

gr. Sander

VT of proximity fuzes, waar ik het eerder in dit topic over heb gehad.
Nemo Me Impune Lacessit
Plaats reactie