Vraagje over wapens.

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
ammo
Lid
Berichten: 3513
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Vraagje over wapens.

Bericht door ammo »

johan willaert schreef:In België indertijd heb ik zo'n 13 maanden moeten wachten op mijn verzamelvergunning...

Zelfs al duurt het 3 jaar; zou dat geen reden mogen zijn om het niet aan te vragen...
Binnen 2 maanden alles geregeld , ontheffing en verlof, voor boordwapens
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
pietertje
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 jul 2008, 09:42
Locatie: Rijssen

Re: Vraagje over wapens.

Bericht door pietertje »

ammo schreef:
johan willaert schreef:In België indertijd heb ik zo'n 13 maanden moeten wachten op mijn verzamelvergunning...

Zelfs al duurt het 3 jaar; zou dat geen reden mogen zijn om het niet aan te vragen...
Binnen 2 maanden alles geregeld , ontheffing en verlof, voor boordwapens
t probleem ligt bij mij een beetje anders;) bijvoorbeeld:
een boordwapen neem je niet even op je schouder wandeld er een winkel mee in en komt met de kassa naar buiten.
een ak-47.. meer een assault rifle. hiermee zou je zo de straat op kunnen gaan.

ik wil hiermee duidelijk maken: het hangt ervan af wat voor wapen het is betreffend het verlof, en da is mijn probleem :zapped:
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Vraagje over wapens.

Bericht door racefiets »

Ammo, het scheelt ook of je bv een museum hebt of niet. Als particulier verzamelaar is het gewoon op de wachtlijst bij Edouard de Beaumond. Traject zoals het er nu naar uit ziet is minimaal 4 jaar. 2 jaar wachtlijst en vervolgens een 2 jarig begeleid traject binnen EdB.
Boekenwurm

Re: Vraagje over wapens.

Bericht door Boekenwurm »

racefiets schreef:Ammo, het scheelt ook of je bv een museum hebt of niet. Als particulier verzamelaar is het gewoon op de wachtlijst bij Edouard de Beaumond. Traject zoals het er nu naar uit ziet is minimaal 4 jaar. 2 jaar wachtlijst en vervolgens een 2 jarig begeleid traject binnen EdB.
Ik lees veel op dit forum over het verzamelen van vuurwapens uit WOII in Nederland. Hoe gaat zo'n aanvraag eigenlijk in z'n werk? Moet je Edouard de Beaumond aanschrijven met de vraag om je op de wachtlijst de plaatsen? Wordt je zomaar toegelaten tot deze wachtlijst? Of moet je een verzameling uniformen o.i.d. hebben om zo'n aanvraag te doen?
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Vraagje over wapens.

Bericht door racefiets »

Ik zou zeggen neem eens contact op met de verzamelaars vereniging EdB. Die kunnen je alles haarfijn uitleggen hoe de gang van zake is in Nederland.
Plaats reactie