stuka bom

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
justin c
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 sep 2009, 16:20
Locatie: limburg
Contacteer:

Re: stuka bom

Bericht door justin c »

hallo
ik heb de stuka bom foto's op msn gezet
hier is de link http://cid-bdbf9ca515a8dba6.photos.live ... ?nl=1&uc=6 openbaar toegang voor iedereen volgens mij ook zonder msn acount
ik heb vandaag ook in het mecc een ''waffen ss valschermjager bid 600'' stempel gekocht voor 15 euro is dat goedkoop?
mvg justin c
i like pig's. cats look down on us. dogs look up to us. pig's treat us as equels. winston c
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: stuka bom

Bericht door ammo »

michiel01 schreef:Robbert,
er is geen verschil tussen een magazijn en clip, want ze zijn er voor hetzelfde doel gemaakt, ze worden voor hetzelfde doel gebruikt en het grootste verschil is het aantal munitie dat die dingen kunnen bijhouden.
Dit is niet helemaal waar, ik heb geen verstand van munitie uit wo-2 daar het niet mijn verzamelgebied is, ervaring met moderne wapens heb ik daarentegen wel. Een clip is naar mijn weten voornamelijk een verpakkingsmateriaal met een aantal voordelen/doelen. Het voorkomt dat je onhandige moet gaan zitten klooien met losse patronen. Twee, het kan patronen groeperen in gebruikshoeveelheden en het laden van een wapen of magazijn vergemakkelijken. I.t.t. tot een clip heeft een magazijn een aanbrengvlak en veer welke de patronen in de kamer drukken.
Bij bijv een K98 druk je de patronen van de clip in het interne-magazijn, de clip is enkel om de patronen over te brengen in het wapen.
Er zijn maar een paar wapens (die ik ken) waarbij de clip werkelijk het wapen ingaat, maar dan is er nog een aanbrengvlak en veer die de patronen van de clip in de kamer drukken.
In de meeste gevallen gooi je clip weg als de patronen eraf zijn,dus in het wapen of magazijn zitten. Het is een verbruiksartikel.

De laadstrip(schuif /strook)is een opslag en een transportmiddel voor een aantal patronen; hij word gevuld op het wapen geplaatst,waarna men de patronen ervan afstroopt en zo tegelijkertijd in het magazijn drukt (bijv bij de K 98, .30 m1 us carbine)
De laadstripgaat dus zelf niet in het wapen en doet voor het vuren verder geen dienst meer.

De houder wordt met de patronen erin als een geheel in wapen gebracht en blijft daar tot alle patronen zijn verbruikt of tot het wapen wordt ontladen, (bijv bij de Garand , M 95 Mannlicher)


En jij bent diegene die opmerkingen rondstrooit dat de laadstrip in het wapen achterbljift.
Laatst gewijzigd door ammo op 29 aug 2010, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
justin c
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 sep 2009, 16:20
Locatie: limburg
Contacteer:

Re: stuka bom

Bericht door justin c »

dat is een heel duidelijke verklaaring bedankt daarvoor
i like pig's. cats look down on us. dogs look up to us. pig's treat us as equels. winston c
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: stuka bom

Bericht door Haplo »

Robbert A schreef:
ammo schreef:
Robbert A schreef:maar wat is nou het verschil tussen een magazijn en een clip of charger of strip?
een magazijn bevind zich uitwendig aan het wapen en een clip, strip bevind zich inwendig van het wapen...
De laadstrip gaat dus niet in het wapen.
en waar bevind zich het dan wel?
leg dat dan tenminste uit waar het zich wel bevind dan zo'n opmerking rondstrooien
zeg dan: nee die bevind zich niet in het wapen maar zit daar en daar.... of je gebruikt het voor dit of voor dat...

er is geen verschil tussen een magazijn en clip, want ze zijn er voor hetzelfde doel gemaakt, ze worden voor hetzelfde doel gebruikt en het grootste verschil is het aantal munitie dat die dingen kunnen bijhouden.
Een magazijn is een essentieel onderdeel van een wapen, en daarom verboden bij de nederlandse wet.
Een strip of een charger wordt gebruikt om de patronen (bij bijv een K98k of een Lee enfield) in het magazijn te duwen.
De strip of charger is daarna overbodig.
Die blijft buiten het wapen en werdt over het algemeen direct naar het laden weg gegooid.
Te zien op 2 min. 14
http://www.youtube.com/watch?v=Ck66O0os ... re=related
Hier is te zien dat het dus geen essentieel onderdeel is.
http://www.youtube.com/watch?v=hxMSuLNt ... re=related
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
justin c
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 sep 2009, 16:20
Locatie: limburg
Contacteer:

Re: stuka bom

Bericht door justin c »

het word een beetje oftopic niet? het gaat om een stuka maar ik vind het niet erg hoor :P
hebben julie mijn foto's al gezien?
reageer maar wat je ervan vind
i like pig's. cats look down on us. dogs look up to us. pig's treat us as equels. winston c
Robbert A
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:00

Re: stuka bom

Bericht door Robbert A »

hallo justin,

das een zeer mooie onderdeel, hij is nog wel in goede staat.
het is nog best wel een groot onderdeel, gewoon in een mooie display zetten, dan komt het wel tot zijn recht :wink:

ammo schreef: En jij bent diegene die opmerkingen rondstrooit dat de laadstrip in het wapen achterbljift.
wat?
even tackelen, dat heb ik nooit beweerd, ik had het over een strip.. en dat is toch wat anders.
ikzelf heb ook al gezegd dat ik hier toch ben om te leren (geen excuus maar toch) maar ik dacht dat met wat er een strip wordt bedoeld, een soort magazijn werd bedoeld.
ik heb nog niet zo heel veel kennis van de technische feiten van wapens dus ik zeg wat ik denk en wat ik weet.
men mag fouten maken, men mag je verbeteren, het is op de manier hoe dat gebeurd... als er wordt gezegd : "De laadstrip gaat dus niet in het wapen"....terwijl ik het had over een strip.... daar heb ik ook lekker veel aan.. snappie?
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: stuka bom

Bericht door christiaan1989 »

Laadstrip = strip = stripper clip en-bloc clip, zoals aan het plaatje op de vorige bladzijde te zien is. Snappie?
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: stuka bom

Bericht door ammo »

Robbert A schreef:hallo justin,

das een zeer mooie onderdeel, hij is nog wel in goede staat.
het is nog best wel een groot onderdeel, gewoon in een mooie display zetten, dan komt het wel tot zijn recht :wink:

ammo schreef: En jij bent diegene die opmerkingen rondstrooit dat de laadstrip in het wapen achterbljift.
wat?
even tackelen, dat heb ik nooit beweerd, ik had het over een strip.. en dat is toch wat anders.
ikzelf heb ook al gezegd dat ik hier toch ben om te leren (geen excuus maar toch) maar ik dacht dat met wat er een strip wordt bedoeld, een soort magazijn werd bedoeld.
ik heb nog niet zo heel veel kennis van de technische feiten van wapens dus ik zeg wat ik denk en wat ik weet.
men mag fouten maken, men mag je verbeteren, het is op de manier hoe dat gebeurd... als er wordt gezegd : "De laadstrip gaat dus niet in het wapen"....terwijl ik het had over een strip.... daar heb ik ook lekker veel aan.. snappie?

een magazijn bevind zich uitwendig aan het wapen en een clip, strip bevind zich inwedig van het wapen... DAT is het verschil
En dat zijn jou woorden.

Met een clip, strip , laadstrip, charger , word allemaal het zefde bedoeld
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
justin c
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 sep 2009, 16:20
Locatie: limburg
Contacteer:

Re: stuka bom

Bericht door justin c »

hij stinkt wel als de ziekte :r ik weet niet wat het is :? maar het is niet fijn om op mijn kamer te zetten :frownno: als ik dat wil doen moet ik hem in een luchtdichte vitrine zeten en ik weet niet hoveel dat kost maarja bedankt voor de reactie weet je misschien ook wat het waard is?
i like pig's. cats look down on us. dogs look up to us. pig's treat us as equels. winston c
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: stuka bom

Bericht door christiaan1989 »

Als je eerst eens een foto maakt kan daar een indicatie over gegeven worden. Is het een vroege bodemvondst oid?
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: stuka bom

Bericht door ammo »

justin c schreef:hij stinkt wel als de ziekte :r ik weet niet wat het is :? maar het is niet fijn om op mijn kamer te zetten :frownno: als ik dat wil doen moet ik hem in een luchtdichte vitrine zeten en ik weet niet hoveel dat kost maarja bedankt voor de reactie weet je misschien ook wat het waard is?
Ik heb wel een idee wat het is , zal het ff nakijken.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
justin c
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 sep 2009, 16:20
Locatie: limburg
Contacteer:

Re: stuka bom

Bericht door justin c »

christiaan1989 schreef:Als je eerst eens een foto maakt kan daar een indicatie over gegeven worden. Is het een vroege bodemvondst oid?
euhmn ik heb geen idee of het vroege bodem vondst is maar ik heb de link al gegeven
op pagina 3 :wink:
i like pig's. cats look down on us. dogs look up to us. pig's treat us as equels. winston c
Gebruikersavatar
justin c
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 sep 2009, 16:20
Locatie: limburg
Contacteer:

Re: stuka bom

Bericht door justin c »

ammo
hebt u het al gevonden?
i like pig's. cats look down on us. dogs look up to us. pig's treat us as equels. winston c
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: stuka bom

Bericht door rammsander »

mooie stuka bom staart!
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
justin c
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 sep 2009, 16:20
Locatie: limburg
Contacteer:

Re: stuka bom

Bericht door justin c »

dank u
i like pig's. cats look down on us. dogs look up to us. pig's treat us as equels. winston c
Plaats reactie