7.92 ??

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
Bolt Action
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 07 feb 2010, 22:56

Re: 7.92 ??

Bericht door Bolt Action »

Panzer Meyer schreef:
Spitfire schreef:
Komt inderdaad van een crash-site.
Kruit is er allemaal uitgehaald.
Dat van die slaghoedjes wist ik wel alleen het kaliber was ik niet zeker.

Thanks voor de uitleg.

Grtz.

Luc 8)
Wat voor vliegtuig is deze munitie van afkomstig?
Dat hangt van de bewapening af.Ik weet zo dat de Messerschmitt Bf 110 2 stuks "7.92mm - MG17" machinegeweren had. (In Nederland waren zon 40 Bf 110's aanwezig op vliegveld Deelen waar ze als nachtjager fungeerden.
Gebruikersavatar
Spitfire
Lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 jan 2006, 19:55
Locatie: Zelzate
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: 7.92 ??

Bericht door Spitfire »

Bolt Action schreef:
Panzer Meyer schreef:
Spitfire schreef:
Komt inderdaad van een crash-site.
Kruit is er allemaal uitgehaald.
Dat van die slaghoedjes wist ik wel alleen het kaliber was ik niet zeker.

Thanks voor de uitleg.

Grtz.

Luc 8)
Wat voor vliegtuig is deze munitie van afkomstig?
Dat hangt van de bewapening af.Ik weet zo dat de Messerschmitt Bf 110 2 stuks "7.92mm - MG17" machinegeweren had. (In Nederland waren zon 40 Bf 110's aanwezig op vliegveld Deelen waar ze als nachtjager fungeerden.
Yep,
De nagel op de kop :) een Bf 110

De koppen worden trouwens gedumpt want ik neem geen risico :bonk:

Grtz.

Luc 8)
SPITFIRE....KING OF THE SKY
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: 7.92 ??

Bericht door racefiets »

De MG17 heeft een bandvoeding en ik mis eigenlijk de roestresten van een restant van de schakel.
Gebruikersavatar
Bolt Action
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 07 feb 2010, 22:56

Re: 7.92 ??

Bericht door Bolt Action »

racefiets schreef:De MG17 heeft een bandvoeding en ik mis eigenlijk de roestresten van een restant van de schakel.
Deze zaten toch niet vast aan de patroon zelf toch?

@Spitfire: Goede keus, als meerdere mensen menen dat het een hoogexplosieve is. Ik zou geen risico met dat soort munitie nemen.
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: 7.92 ??

Bericht door ammo »

racefiets schreef:De MG17 heeft een bandvoeding en ik mis eigenlijk de roestresten van een restant van de schakel.

De meeste patronen, knappen uit de schakels tijdens de crash, of de grondcondities zijn zo goed dat de schakels niet roesten.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Spitfire
Lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 jan 2006, 19:55
Locatie: Zelzate
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: 7.92 ??

Bericht door Spitfire »

Ik heb de schuifmaat er eens opgezet,

Eentje 39.5 mm en eentje 37.2 mm (rekening gehouden met de kromming van de punten)

Als ik goed begrepen heb dan zou de langste een B-patrone (explosief) kunnen zijn :?:

Zoals gezegd zijn ze beiden reeds gedumpt.

Grtz.

Luc 8)
SPITFIRE....KING OF THE SKY
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: 7.92 ??

Bericht door ammo »

Eentje 39.5 mm en eentje 37.2 mm (rekening gehouden met de kromming van de punten)

Als ik goed begrepen heb dan zou de langste een B-patrone (explosief) kunnen zijn :?:



Grtz.

Luc 8)[/quote]

idd , dat zou goed kunnen.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Decerf
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2010, 17:59

Re: 7.92 ??

Bericht door Decerf »

Bolt Action schreef:Aangezien je niet thuis bent in deze dingen wil ik je even zeggen dat zoiezo van de onderste patroonhuls het slaghoedje intact lijkt. Hij kan dus nog worden gebruikt zegmaar.
Met alle respect maar een patroon die zo verwrongen is kan je niet meer in de loop krijgen, laat staan afvuren.
Gebruikersavatar
Bolt Action
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 07 feb 2010, 22:56

Re: 7.92 ??

Bericht door Bolt Action »

Decerf schreef:
Bolt Action schreef:Aangezien je niet thuis bent in deze dingen wil ik je even zeggen dat zoiezo van de onderste patroonhuls het slaghoedje intact lijkt. Hij kan dus nog worden gebruikt zegmaar.
Met alle respect maar een patroon die zo verwrongen is kan je niet meer in de loop krijgen, laat staan afvuren.
Daar heb je helemaal gelijk in. Het vervelende is echter dat slaghoedjes die intact zijn niet toegestaan zijn volgens de wet "Wapens en Munitie". (Kruit valt echter onder de "Wet explosieven voor civiel gebruik".

EDIT: De topicstarter woont echter in België dus denk ik dat het voor hem geen probleem is. Ik ben echter niet op de hoogte van de belgische wapen en munitiewet, dus zou het niet precies weten hoe het daar zit.
Plaats reactie