duitse veldpet

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: duitse veldpet

Bericht door Kugelblitz »

coco schreef:Kugel, die driehoek zit aan de binnenkant, niet aan de buitenkant *lezen :P *

Dat soort touw heet Jute, wordt ook gebruikt in fakes maar ook in na-oorlogse.
Heb ik ook gelezen, maar als hij door de voering is gestikt kun je wel een afdruk zien aan de binnenzijde... Ik weet niet wat er te zien is, gaatjes, restjes stiksel, een verkleuring? Als het een Trapezoid was, dan moeten er gaatjes zitten in de vorm van een driehoek en eventueel wat restjes draad...
Jute of andere grove voering kan eigenlijk niet in een Duitse pet. Nogmaals, ik heb er geen goed gevoel bij...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
richard757
Lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 01 mar 2009, 22:19
Contacteer:

Re: duitse veldpet

Bericht door richard757 »

bedankt heren ik weet het ook niet .. heb ook boeken maar kon hem niet plaatsen vandaar mijn vraag laten we het er maar op houden dat hij naoorlogs is heb de pet al een poosje en heb er niet veel voor gegeven .
ongeveer net zoveel als een repro pet dus ik val er geen buil aan was een ruilhandel .. maar kort gezegt oorlogse stof na oorlogs in elkaar gezet
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: duitse veldpet

Bericht door Kugelblitz »

richard757 schreef:bedankt heren ik weet het ook niet .. heb ook boeken maar kon hem niet plaatsen vandaar mijn vraag laten we het er maar op houden dat hij naoorlogs is heb de pet al een poosje en heb er niet veel voor gegeven .
ongeveer net zoveel als een repro pet dus ik val er geen buil aan was een ruilhandel .. maar kort gezegt oorlogse stof na oorlogs in elkaar gezet
Ik kom niet echt verder, zet hem op WAF dan weet je het direct...
Laten we het vooral gezellig houden! :)
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: duitse veldpet

Bericht door coco »

Jute lijning werd wel degelijk door de Duitsers gebruikt in Schirmmutze's e.d. hoor.
Ik heb een Bulgaarse aanmaak Panzer pet met Jute lijning, maar Bulgaarse aanmaak zegt al genoeg :lol:

Op WAF ben je er inderdaad zo achter.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: duitse veldpet

Bericht door Kugelblitz »

Staat op WAF: http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... ost4311598

@ Coco: Jute heb ik nog nooit in een Schirmmütze gezien... Of we verstaan beiden wat anders onder jute? Schirmmützen en andere hoofddeksels zijn vrijwel altijd met rayon (kunstzijde) gevoerd, of anders met dun katoen.

Groeten, Kugel! :mrgreen:

Ps. Of bedoel je de opvulling van de pet? Ook hier heb ik nooit echt jute gezien, maar over het algemeen heb ik nooit een hoofddeksel gehad dat dusdanig beschadigd was dat men de binnenkant kon zien. Bij Schirmmützen kun je weleens onder de voering kijken, maar jute heb ik daar nooit gezien, eerder karton of katoen.
Laten we het vooral gezellig houden! :)
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: duitse veldpet

Bericht door coco »

@ Kugel ik bedoel wat er direct onder de bovenkant zit (tussen zeg maar de binnenkant en de bovenkant) ik zag toevallig op Ciney een schirmmutze liggen die zo kapot was dat je het kon zien, het leek me op jute (althans jute raster) heb er verder niet aangezeten was veelste bang dat hij uit elkaar viel :lol: .
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
richard757
Lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 01 mar 2009, 22:19
Contacteer:

Re: duitse veldpet

Bericht door richard757 »

nee daar zit bij mij geen jute maar katoen .. de rand aan de voorzijde van de pet tussen de buitenkant en de binnenvoering zit een jute raster , en de binnen voering is van Katoen
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: duitse veldpet

Bericht door coco »

Hmm oke, op waf weinig (geen) reacties, ik blijf bij mijn stand punt vind het beetje weinig nut hebben het daar nog een keer neer te zetten hoor.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
richard757
Lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 01 mar 2009, 22:19
Contacteer:

Re: duitse veldpet

Bericht door richard757 »

nee precies we wachten wel af.. maar wat mezelf betreft heb ik er een hard hoofd in
Plaats reactie