soldbuch wie helpt mij
-
- Lid
soldbuch wie helpt mij
ik heb dus een soldbuch maar kan het niet zo makkelijk lezen.
ik kan ook nergens een site vinden waar ik b.v. het wehrnummer kan traceren.
deze jongman is dood geschoten 100 meter van ons huis terwijl hij een brief zat te schrijven naar zijn vriendin deze brief heb ik ook met nog ongeveer 20 foto's.
kan iemand deze man zijn naam ontcijferen?
of kan iemand mij vertellen waar ik kan zoeken op bv wehrnummer of soldbuch nummer
deze jongman is dood geschoten 100 meter van ons huis terwijl hij een brief zat te schrijven naar zijn vriendin deze brief heb ik ook met nog ongeveer 20 foto's.
of kan iemand mij vertellen waar ik kan zoeken op bv wehrnummer of soldbuch nummer
-
- Lid
Re: soldbuch wie helpt mij
nog even bladzijde 2 3 4 en 5
wie kan mij helpen waar kan ik infomatie vinden ik kan het handschrift eerlijkshalve helemaal niet lezen.
m.v.g.
harm
wie kan mij helpen waar kan ik infomatie vinden ik kan het handschrift eerlijkshalve helemaal niet lezen.
m.v.g.
harm
- michiel01
- Lid
harm het nummer kun je opvragen via de: dd-wast.de (zitten kosten aan) Kun je eventueel de foto's uitsnijden opnieuw plaatsen, zo kun je de tekst nauwelijks lezen. Mocht dat probelemen opleveren stuur me even een pb dan kun je ze daarna naar me mailen. Het handschrift is niet al te moeilijk dus het moet wel lukken hier wat info uit te halen.
-
- Lid
-
- Lid
o ja de helm heb ik ook nog liggen in schuur.
is maar een heel kleintje niet ingdeukt of zo en geen verf er meer op maar voor de rest punt gaaf.
kan niet anders ook want deze knul zat volgens mij nog geen 5 maanden in het leger voor hij sneuvelde.
is maar een heel kleintje niet ingdeukt of zo en geen verf er meer op maar voor de rest punt gaaf.
kan niet anders ook want deze knul zat volgens mij nog geen 5 maanden in het leger voor hij sneuvelde.
-
- Lid
Kun je eens een foto maken? Het binnenwerk en de kinriem zijn er ook nog bij?harm2 schreef:o ja de helm heb ik ook nog liggen in schuur.
Jammer dat er geen verf meer is, net deze geeft de helm een groot deel van zijn waarde.
- Westwall
- Lid
Ik denk dat de financiële waarde van de helm niet van groot belang is in dit geval...jurgen schreef:Kun je eens een foto maken? Het binnenwerk en de kinriem zijn er ook nog bij?harm2 schreef:o ja de helm heb ik ook nog liggen in schuur.
Jammer dat er geen verf meer is, net deze geeft de helm een groot deel van zijn waarde.
-
- Lid
nee geen binnen werk meer.
zal eens proberen een foto er van te maken de bajonet is wel als nieuw.
het wapen is door de politie in beslag genomen in 1984 maar dat is een ander verhaal
zal eens proberen een foto er van te maken de bajonet is wel als nieuw.
het wapen is door de politie in beslag genomen in 1984 maar dat is een ander verhaal
- michiel01
- Lid
Misschien dat dit helpt?
Ik lees Pionier Ulrich Mandelkaw?
Their name liveth for evermore
- michiel01
- Lid
dit was de eenheid waar hij bij zat zo te zien. Eenheid zat ook in Nederland. Wat was zijn geboorte plaats of datum?
Mandelkow lijkt me dan aannemelijker.
Mandelkow lijkt me dan aannemelijker.
-
- Lid
- rammsander
- Lid
- Gegeven: 12 keer
- Ontvangen: 9 keer
Bedankt voor het posten
utmi schreef:Misschien dat dit helpt?
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"
http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Lid
[quote="michiel01"]dit was de eenheid waar hij bij zat zo te zien. Eenheid zat ook in Nederland. Wat was zijn geboorte plaats of datum?
13/5.1926 zie mijn 2e post waar bovenaan zijn geb datum staat en zijn geboorte plaats maar die kan ik nie lezen.
klik op de foto voor wat uitvergroten.
13/5.1926 zie mijn 2e post waar bovenaan zijn geb datum staat en zijn geboorte plaats maar die kan ik nie lezen.
klik op de foto voor wat uitvergroten.
-
- Lid
Ik kom dit paspoort weer tegen in mijn kantoor.harm2 schreef:ik heb dus een soldbuch maar kan het niet zo makkelijk lezen.
Ik ben nog steeds niet veel verder ik kan weinig vinden op het web over familie mandelkow/mandelkaw
Ik moet wel zeggen dat ik er een paar jaar geleden best wel met bezig geweest ben.