onbekende russische medaille

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
kindzjal
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 feb 2010, 19:21

Re: onbekende russische medaille

Bericht door kindzjal »

frei schreef: de kindjal is origineel, heb ook een repro, je ziet gelijk het verschil.
Kun je betere foto's plaatsen van die kindjal ?
"In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. "
- Martin Luther King Jr.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: onbekende russische medaille

Bericht door asjemenou »

kindzjal schreef:
asjemenou schreef:De "onderscheiding" is een "trench art" object en geen bestaande onderscheiding.
Dit is wel degelijk een onderscheiding van voor 1917 en wel het embleem van het 145e Novotscherkessk inf. regiment van tsaar Aleksander III.)
Goed opgemerkt van je. Ik moet eerlijk zeggen dat deze onderscheiding mij niet bekend was. Het Russische prerevolutionaire leger ligt dan ook iets buiten mijn verzamelgebied.
Toch blijf ik wel bij mijn standpunt dat de onderscheiding min of meer een "trench art" object is. Ook al is het zeer goed mogelijk dat de onderscheiding is samengesteld uit originele onderdelen (afgezien van het ronde schroefplaatje) van zo'n onderscheiding.
Mijn vorige conclusie heb ik gebaseerd op het feit dat de monogrammen nogal slordig/overvloedig met soldeer op de onderscheiding zijn bevestigd. Wanneer ik de onderscheiding van Frei met de originele onderscheiding ga vergelijken dan valt mij nog iets op. De buitenste monogrammen, die van de tsaren Nicolaas II en Pavel (Paul) I zitten verkeerd om. Dit is iets dat bij de productie van zo'n onderscheiding niet gebeurd zal zijn lijkt mij.

Afbeelding

Wie de "trench art" onderscheiding in elkaar heeft gezet daar kunnen we alleen maar naar gissen. Laten we maar aannemen dat het door een SIBIR Kozak is gedaan.
Al wil ik er wel bij opmerken dat "trench art" objecten soms moeilijk op originaliteit te beoordelen zijn. Zo zijn de door de Sovjet WOII soldaten doorgebruikte Duitse koppelsloten erg populair om te vervalsen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: onbekende russische medaille

Bericht door frei »

[quote="Wanneer ik de onderscheiding van Frei met de originele onderscheiding ga vergelijken dan valt mij nog iets op. De buitenste monogrammen, die van de tsaren Nicolaas II en Pavel (Paul) I zitten verkeerd om. [quote]

Ja inderdaad, goed opgemerkt. Dat was mij nog niet eens opgevallen. Misschien eens gerepareerd, aangepast door de eigenaar cq drager, of inderdaad van losse onderdelen inelkaar gezet. wie zal het zeggen. Op het gebied van vrijwilligers is alles mogelijk
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: onbekende russische medaille

Bericht door asjemenou »

frei schreef:[quote="Wanneer ik de onderscheiding van Frei met de originele onderscheiding ga vergelijken dan valt mij nog iets op. De buitenste monogrammen, die van de tsaren Nicolaas II en Pavel (Paul) I zitten verkeerd om.

Ja inderdaad, goed opgemerkt. Dat was mij nog niet eens opgevallen. Misschien eens gerepareerd, aangepast door de eigenaar cq drager, of inderdaad van losse onderdelen inelkaar gezet. wie zal het zeggen. Op het gebied van vrijwilligers is alles mogelijk
Dit geld overigens niet alleen voor de vrijwilligers in Duitse dienst hoor. Ik heb wel meer vreemde (veld) aanpassingen gezien van zowel Duitse als geallieerde zijde.
Ook al is je onderscheiding dan misschien een "trench art", het blijft een leuk object die zeker goed in je verzameling past.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: onbekende russische medaille

Bericht door frei »

Op verzoek foto's van de kindjal. Naar mijn mening origineel, hij is geheel anders qua gewicht, materialen e.d. dan de andere die ik in mijn bezit heb en die is 100% een namaak. Ben echter geen expert op het gebied van kindjal's.
Bijlagen
kindjal5 klein.jpg
Laatst gewijzigd door frei op 02 apr 2011, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kindzjal
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 feb 2010, 19:21

Re: onbekende russische medaille

Bericht door kindzjal »

Het spijt me maar dit is een hedendaagse uitvoering, die op bijna elke bazaar in Rusland voor 10,- a 20,- Euro gekocht kan worden.
Mocht je iets meer te weten willen komen over de KINDJAL dan is dit boek aan te bevelen:
Bijlagen
76a41c34878c.jpg
"In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. "
- Martin Luther King Jr.
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: onbekende russische medaille

Bericht door frei »

Dank je, zoals ik al zei ben ik geen expert op het gebied van kindjal's. Je ziet ze gewoon te weining. Ik dacht dat ik een goede had, jammer pech. Zal met een paar maanden ter plaatse in Rusland om dit boek zoeken.
Plaats reactie