Identificatie Denison Smock. Help!

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
kenbent
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 mar 2011, 11:55

Identificatie Denison Smock. Help!

Bericht door kenbent »

Hey iedereen,

Ik heb onlangs een lot militaria gekocht. Er zat brol bij maar ook enkele Engelse WII items zoals een paar rugzakken.
Ik denk vooral een gouden zaak gedaan te hebben met deze mooie Denison smock. De rest kan me eigenlijk gestolen worden. Ik hoop alleen zo hard dat hij oorlogs is. Alleen is het etiket niet meer aanwezig...
Lijkt me een 2nd pattern te zijn. Please help! Dit is echt belangrijk...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oja, ik zou ook graag weten waar deze cilinder voor dient. Op het deksel: to open cover release clips and press knob in centre to release vacuum. Oorlogs denken jullie?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bedankt!

Mvg
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Identificatie Denison Smock. Help!

Bericht door johan willaert »

Denison lijkt mij een Belgische makelij uit de jaren 60....

Wat is het merk van de rits? En de drukkers?
29th Let's Go!!!!!
kenbent
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 mar 2011, 11:55

Re: Identificatie Denison Smock. Help!

Bericht door kenbent »

Hey,

Ja ik heb het uitgezocht. De rits is van Ritz, wat betekent dat het inderdaad om post-war materiaal gaat. Dju.
Kleuren zitten ook niet echt goed.
Te jammer!

Mvg
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Identificatie Denison Smock. Help!

Bericht door johan willaert »

De container is volgens mij eveneens jaren 70-80 en dient om warme dranken in te transporteren....

ALs je WO2 spul wilt gaan kopen, zal je eerst kennis moeten opdoen....
29th Let's Go!!!!!
kenbent
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 mar 2011, 11:55

Re: Identificatie Denison Smock. Help!

Bericht door kenbent »

johan willaert schreef:De container is volgens mij eveneens jaren 70-80 en dient om warme dranken in te transporteren....

ALs je WO2 spul wilt gaan kopen, zal je eerst kennis moeten opdoen....
Die stukken zaten in een lot van ongeveer 20 stuks, waarvan ik zeker was dat 14 items WOII waren. Ik verzamel al 1O jaar. Ik denk dat niemand met het blote oog kan zeggen of iets WOII is als er nergens een datum is te lezen. Ik zet deze 2 items niet voor niets op het verificatieforum. Daar zijn toch collega-verzamelaars voor :P. Ik had hier sowieso al geen goed gevoel bij...
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Identificatie Denison Smock. Help!

Bericht door rutger »

kenbent schreef:
johan willaert schreef:De container is volgens mij eveneens jaren 70-80 en dient om warme dranken in te transporteren....

ALs je WO2 spul wilt gaan kopen, zal je eerst kennis moeten opdoen....
Die stukken zaten in een lot van ongeveer 20 stuks, waarvan ik zeker was dat 14 items WOII waren. Ik verzamel al 1O jaar. Ik denk dat niemand met het blote oog kan zeggen of iets WOII is als er nergens een datum is te lezen. Ik zet deze 2 items niet voor niets op het verificatieforum. Daar zijn toch collega-verzamelaars voor :P. Ik had hier sowieso al geen goed gevoel bij...
Daar moet ik je helaas ongelijk in geven. Als je verstand hebt van datgene wat je verzamelt dan weet je na verloop van tijd wel
wanneer iets toe te rekenen is aan de WO II periode.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Identificatie Denison Smock. Help!

Bericht door coco »

Ben ik het met Rutger eens, ik zie na ong. 4 jaar verzamelen echt wel of iets Duits wo2 is of niet, en bij twijfel koop ik het gewoon niet.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
kenbent
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 mar 2011, 11:55

Re: Identificatie Denison Smock. Help!

Bericht door kenbent »

Ja daar heb je een punt.

Swat dit komt allemaal uit een lot van 20 stuks zoldervondst waarvan de eerste 2 foto's rugzakken waren met jaartal en broad arrow. Als je dan zo'n Denison smock ziet tussen al die broad arrows twijfel je niet te lang en koop je hem voor iemand anders ermee weg is. Anders ben je een grote idioot. Er zaten alleszins genoeg WOII spullen in het lot om waar te hebben voor m'n geld ;-). En al is het niet WOII, zulke spullen ben je gelukkig rap weer kwijt.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Identificatie Denison Smock. Help!

Bericht door Jim »

kenbent schreef:Die stukken zaten in een lot van ongeveer 20 stuks, waarvan ik zeker was dat 14 items WOII waren. Ik verzamel al 1O jaar. Ik denk dat niemand met het blote oog kan zeggen of iets WOII is als er nergens een datum is te lezen.
Nou als je er eens rustig over nadenkt kan je een behoorlijk lang lijstje maken van Britse zaken die ongedateerd altijd oorlogs productie zijn. Bepaalde uniform en uitrustingen werden maar beperkt oorlogs aangemaakt. B.v Amerikaanse war aid spullen. Of al tijdens de oorlog kwam men met verbeterde versies.

Maar als je voor niet al te veel geld een leuk lotje kan opkopen prima. Doe ik ook wel eens. De na-oorlogse zaken eruit. Verkoop ik voor een zacht prijsje, cadeautje, gebruiksvoorwerp of mogen de neefjes/ en nichtjes mee spelen zodat ze met hun handjes van de leuke spullen kunnen afblijven.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie