SS en RAD te koop

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
brix420
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2011, 10:31

SS en RAD te koop

Bericht door brix420 »

Hallo, heb verschillende messen waaronder een echte SS en een mes van de RAD zeer goede staat , kan iemand mij voordat ik afbeeldingen plaats mij iets vertellen over de waarde? vriendelijke groet.

Brix
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: SS en RAD te koop

Bericht door michiel01 »

lijkt me opmerkelijk als iemand zonder een foto te hebben gezien, daar iets zinnigs over kan zeggen.
brix420
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2011, 10:31

Re: SS en RAD te koop

Bericht door brix420 »

je kan toch een indicatie geven over een mogelijke waarde als iets origineel is !! ( zeer goede staat ) normaal , of slechte staat .
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: SS en RAD te koop

Bericht door michiel01 »

RAD: voor welke rang? Welke maker? 500-2000 eu

SS: welke maker? 3.000 tot 10000 eu

sorry maar hier schiet je vrij weinig mee op. Een prijs indicatie op deze manier is kansloos, want wat voor "mes" bedoel je? ik ben uit gegaan van een ponjaard/c.q. sierdolk of bedoel je een bajonet of een siermes of een vechtmes?

Dit zegt dus niets over jouw "messen", maar over die van een aantal verkopers over de afgelopen jaren van een beperkt aantal makers.
brix420
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2011, 10:31

Re: SS en RAD te koop

Bericht door brix420 »

ok vast bedankt ik ga het wat duidelijker maken voor jullie door alles op te schrijven en te fotograveren dit niet om de spanning op te voeren, maar wilde gewoon eens van kenners een indicatie te krijgen maar ik snap dat dit niet mogelijk is zonder uitvoerige gegevens, juliie horen snel van mij .
RAD is een sierdolk
Gebruikersavatar
Trappmeister
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 07 sep 2011, 20:39

Re: SS en RAD te koop

Bericht door Trappmeister »

Je kan toch nooit een inschatting van de waarde maken zonder het item te zien? Je biedt toch ook niet op een auto die took staat zonder foto's?
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: SS en RAD te koop

Bericht door michiel01 »

Trappmeister schreef:Je kan toch nooit een inschatting van de waarde maken zonder het item te zien? Je biedt toch ook niet op een auto die took staat zonder foto's?
Het is niet zo zwart wit als ik nu roep he. Je moet je ook kunnen verplaatsen in de andere partij. Regelmatig kom ik mensen tegen, die 99 van de 100 keer onbewust, denken dat ze " iets" hebben. Een Duitse sierdolk van de SS en dan blijkt het een HJ dolkje te zijn een Duitse helm is in werkelijkheid een KL helm jaren 70, maar soms ook redelijker, een Brits Wo2 jasje is een NLD battledress. Vaak is het onwetendheid, wij met onze hobby zien dit in een ander perspectief.
vergelijk het met dit:
Als ik een Chinese vaas verkoop, dan heb ik ook geen idee welke dynastie of schildertechniek het over gaat.... Dan roep ik ook: Chinese vaas, geschilderde blauwe planten en vogels. Wat levert het op? (even gechargeerd natuurlijk).

Maar goed graag zien we foto's en een volledige beschrijving van de dolken.
Gebruikersavatar
Trappmeister
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 07 sep 2011, 20:39

Re: SS en RAD te koop

Bericht door Trappmeister »

Haha... Ik vind je vergelijking goed :). Je hebt misschien ook wel gelijk. Maar goed, foto's maken het wel makkelijker.
brix420
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2011, 10:31

Re: SS en RAD te koop

Bericht door brix420 »

kan iemand mij even opweg helpen om een afbeelding binnen dit forum te kunnen plaatsen :?:
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: SS en RAD te koop

Bericht door coco »

http://www.imageshack.us afbeelding wel verkleinen anders wordt het niks.
Dit kan met Paint (25%/25%) of via imageshack maar dat weet ik niet precies.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Plaats reactie