Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kan iemand mij aub helpen? Een inwoonster van Maassluis benaderd mij via de historische Vereniging Maassluis, met de vraag of ik deze kogel herken. Nu weet ik behoorlijk wat over de WO2 in Maassluis maar ik weet niets van de gebruikte wapens in die periode. Vandaar dat ik graag (mis)gebruik wil maken van de expertise hier op het forum. Kan iemand mij vertellen wat voor een kogel dit is?
Heb jij enig idee hoe deze in een achtertuin in Maassluis terecht gekomen kan zijn? Dan moet er dus een lucht aanval geweest zijn in de buurt van dit huis?
Of het vliegtuig heeft ergens anders gebombardeerd en op de heen of terugweg geschoten op een vijandelijk toestel of iets dergelijks, boven jouw achtertuin.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
coco schreef:Of het vliegtuig heeft ergens anders gebombardeerd en op de heen of terugweg geschoten op een vijandelijk toestel of iets dergelijks, boven jouw achtertuin.
idd, of duitse jagers in gevecht met britse of amerikaanse jagers
@Stafford. Uit pure nieuwsgierigheid, hoe kom je bij je redenering dat het een 6.5x50 Carcano is? Of stonden toen de 2e serie foto's er nog niet waarop te zien is dat de kop 6.5cm lang is.
Dutchordnance schreef:@Stafford. Uit pure nieuwsgierigheid, hoe kom je bij je redenering dat het een 6.5x50 Carcano is? Of stonden toen de 2e serie foto's er nog niet waarop te zien is dat de kop 6.5cm lang is.
juist door de foto met de meetlint ging ik kijken bij een 6,5x50mm en toen heb ik een maatje van me ( die zit op een schietvereniging) de foto's gemaild die kwam hiermee ...vandaar..
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern.Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Dan even een kleine uitleg over de omschrijving van het kaliber. Als je het over een 6,5x50 hebt dan is de diameter van de kogel 6,5mm. (tenminste als je meet over de trekken van de loop. De kogel zelf is meestal net wat dikker i.v.m. het gasdicht afsluiten van de loop) De x50 geeft de lengte van de huls aan in millimeters.
Nou is de 6,5x50 zoals gebruikt door Italië een model met een ronde kogelspits. Geen puntkogel zoals die op de foto staat. Tevens kan je op de foto zien dat de diameter van de kogel meer dan 1 cm is.