Als dit wel iets is uit de WOII ( of repro van iets uit WOII ) waarvoor werd deze dan uitgereikt ??

het zou ook de achterkant kunnen zijn..Jan Klaassen schreef:Dat hakenkruis 'draait' toch ook de verkeerde kant op :O
Inderdaad een kenmerk dat opgaat voor sommige exemplaren, maar lang niet bij allemaal...DennisV schreef:Inderdaad fake ja.
Ik heb me laten vertellen dat je originele ijzeren kruizen kunt herkennen door ermee te schudden en dan goed te luisteren.
Je zou dan iets moeten horen tikken.
Geen idee of echt zo is, maar degene van wie ik dit hoorde is een verzamelaar van medailles en doet dit al erg lang.
Hij zei me niet of dit bij alle originele EK's het geval is, of alleen bij die uit WO1 of WO2.
En door een beetje oxidatie of vuil zou dit tikken natuurlijk ook al niet meer waarneembaar zijn.
Iets dergelijks bestaat inderdaad wel, maar ziet er toch net iets anders uit... Zo zit er in het midden van de swastika nog een rondje met de SS runen, wat iets uitsteekt tussen de 'armen' van de swastika. Zoiets als hier getoond wordt bestaat dus volgens mij niet, maar men heeft geprobeert iets na te maken, wat ook nog eens slecht gelukt is, namelijk een SS Dienstauszeichnung 2. Stufe.coco schreef:Even voor de duidelijkheid dat tweede object is GEEN fantasie item, wel een fake!
Deze medailles zijn voor trouwe dienst bij de ss en origineel bere duur.
Die ek is zo nep als een kunstgebit...