Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Lijkt me een Luftschutz Brotbeutel, heb deze stempel namelijk ook eens op een LS bijl gehad, daar was hij als brandmerk in het hout aangebracht.
Ziet er wel origineel uit?
Heb eerlijk gezegd nog nooit een LS broodzak gezien, maar de stempel ziet er toch wel aardig uit vind ik. Vreemd om zo'n stempel dan op een naoorlogse broodzak te zien, zeker aangezien het een wat ongewone stempel is.
Ben niet zo thuis in de broodzakken, heb er zelfs nooit een in de collectie gehad, haha...
Het is een vrij algemene LS stempel, ook te vinden in LS verbandkasten e.d.
Met deze stempel worden na-oorlogse broodzakken wat lucratiever om te verkopen omdat er een 'originele' stempel in zit. Is dus gewoon een questie van faken.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
coco schreef:Het is een vrij algemene LS stempel, ook te vinden in LS verbandkasten e.d.
Met deze stempel worden na-oorlogse broodzakken wat lucratiever om te verkopen omdat er een 'originele' stempel in zit. Is dus gewoon een questie van faken.
Waarom ze fake items stempelen is duidelijk, maar vreemd dat ze men zo'n ongewone stempel kiest, of niet? Voor zover ik weet bestaan er geen originele broodzakken met zo'n stempel, of zijn er speciale LS broodzakken? Wel iets om in gedachten te houden dus die stempels...
Het is een apart model broodzak dus ook een aparte stempeling denk ik.
Je ziet de vreemdste dingen langskomen, ISA met rzm stempels en ss stempels dus wat dat betreft kan alles hè.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!