Heeft er iemand informatie over deze militaire (?) zelf op te blazen zwemband met mondstuk, gedateerd 1944.
Heb al gezocht op het internet met de trefwoorden zwemband, zwemvest, zwemgordel, floating device enz.... maar tot heden geen verdere info bekomen.
Op de site http://www.prinsesirenebrigade.nl/wrott ... rhampt.htm vindt ik er wel een foto van terug ( naar beneden scrollen tot 2 foto's van soldaten op een dek die allen zoiets dragen.
Groetjes
Eddy
Zwemband
-
- Lid
- Gegeven: 18 keer
- Ontvangen: 31 keer
- Haplo
- Lid
-
- Lid
Re: Zwemband
@ Thunterbird en Haplo, al bij voorbaat dank.
De zwembanden (of wat ik er ook moet tegen zeggen) zijn in perfecte staat.
Op internet vindt ik er niks over, behalve dan die éné foto in de vermelde link.
Waarom en wanneer moest men deze "zwemband" dragen (kan me dit wel voorstellen) en is er iets over terug te vinden ?
Werden deze gebruikt tijdens de landing in Normandië (of andere) of was het enkel verplicht tijdens een "normaal" transport" ?
Wie was de producent etc.... kortom alles wat ik er maar kan over te weten komen
Je schrijft : "Zijn veelvuldig gebruikt" , moet ik dan veronderstellen dat jij hier info over hebt ? Hoe, wie, wat, wanneer .... ikzelf ben teneinde raad.
Heb je eventuele referentie's waarop ik verder kan gaan zoeken enz.....
De zwembanden (of wat ik er ook moet tegen zeggen) zijn in perfecte staat.
Op internet vindt ik er niks over, behalve dan die éné foto in de vermelde link.
Waarom en wanneer moest men deze "zwemband" dragen (kan me dit wel voorstellen) en is er iets over terug te vinden ?
Werden deze gebruikt tijdens de landing in Normandië (of andere) of was het enkel verplicht tijdens een "normaal" transport" ?
Wie was de producent etc.... kortom alles wat ik er maar kan over te weten komen

Je schrijft : "Zijn veelvuldig gebruikt" , moet ik dan veronderstellen dat jij hier info over hebt ? Hoe, wie, wat, wanneer .... ikzelf ben teneinde raad.
Heb je eventuele referentie's waarop ik verder kan gaan zoeken enz.....
Re: Zwemband
Dit waren normale standaard Britse zwemvesten. Ze zijn te zien op verschillende foto's van Brits/Canadese infantristen die landen op Normandië. Bij transport over water, boot/landingsvaartuig of per vliegtuig, was men verplicht een zwemvest te dragen.
De vliegtuigbemanningen hadden hun eigen model zoals ook parachutisten.
Glider pilot J Bruce gefotografeerd net nadat hij is gevangen genomen na een noodlanding bij Wageningen september 1944 (Overigens behoorden/droegen alle militairen aan boord van een glider een dergelijk zwemvest.

Normandië de motorrijder op de voorgrond draagt de zijne nog. Op de achtergrond links zie je nog een militair er een dragen en boven een van de Duitsers ze je een gewonde militair de zijn ook nog dragen.

De vliegtuigbemanningen hadden hun eigen model zoals ook parachutisten.
Glider pilot J Bruce gefotografeerd net nadat hij is gevangen genomen na een noodlanding bij Wageningen september 1944 (Overigens behoorden/droegen alle militairen aan boord van een glider een dergelijk zwemvest.

Normandië de motorrijder op de voorgrond draagt de zijne nog. Op de achtergrond links zie je nog een militair er een dragen en boven een van de Duitsers ze je een gewonde militair de zijn ook nog dragen.

And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944