Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ok ammo, dus er kunnen nog wel andere plekken zijn waar vliegtuigen zijn neergestort maar voor jullie nog onbekend zijn?
Op de eerste foto staat nog 37, 57d(?) , P181, en in het klein nog die nazi adelaar met daaronder w(a?)A22, heb jij ( ammo ) of iemand anders enig idee wat dit betekend?
chris92 schreef:en bij de 2e staat PP/C, wie weet waar dat voor staat? want CL/C weet ik wel en dat is canadees. Dus is/was PP/C ook een canadees bedrijf?
Op de eerste foto staat nog 37, 57d(?) , P181, en in het klein nog die nazi adelaar met daaronder w(a?)A22, heb jij ( ammo ) of iemand anders enig idee wat dit betekend?
chris92 schreef:Op de eerste foto staat nog 37, 57d(?) , P181, en in het klein nog die nazi adelaar met daaronder w(a?)A22, heb jij ( ammo ) of iemand anders enig idee wat dit betekend?
WaA geeft de Waffenamt-code aan. Vaak staat daar inderdaad een adelaar, soms met hakenkruis, bij. Google daar eens op.
37 is het productiejaar (1937).
De betekenis van de overige merken moet ik je helaas schuldig blijven, maar dat weet iemand met meer verstand van munitie hier ongetwijfeld.
chris92 schreef:Op de eerste foto staat nog 37, 57d(?) , P181, en in het klein nog die nazi adelaar met daaronder w(a?)A22, heb jij ( ammo ) of iemand anders enig idee wat dit betekend?
WaA geeft de Waffenamt-code aan. Vaak staat daar inderdaad een adelaar, soms met hakenkruis, bij. Google daar eens op.
37 is het productiejaar (1937).
De betekenis van de overige merken moet ik je helaas schuldig blijven, maar dat weet iemand met meer verstand van munitie hier ongetwijfeld.
P 181 = Hugo Schneider A.-G Lampenfabrik, Leipzig, fabrikant van de huls
57d = lotnummer