Dag iedereen,
Ik ben zonet in het bezit gekomen van deze "kop".
Het bestaat uit 1 stuk en heeft geen ontstekingskop of dergelijke die je er kan vanaf draaien.
Op de bodem is er volgens mij wel de ontsteking uitgedraaid.
De hoogte is 21 cm en de diameter is 7,5 cm.
Er staan geen markeringen of dergelijke op....
Nu zou ik graag weten of dit stuk wo1 of Wo 2 is, welke huls erbij hoort, of welk kanon....
En vooral: is dit nog gevaarlijk...? Want volgens mij is het gewoon een massief stuk en zit er geen kruit in.
Hier zijn wat foto's.
Alvast bedankt!
Mvg,
Nick
bij welke huls/wapen hoort deze kop?
-
- Lid
-
- Lid
Re: bij welke huls/wapen hoort deze kop?
Dank u , voor uw snelle reactie ammo!ammo schreef:Shot, AP, M72 W/tracer 75 mm gun

Kan je me ook vertellen in welke periode dit type van munitie gebruikt werd?
WO 2 (US) Dit projectiel werd ook gebruikt in de 75 mm aircraft gunslong branch schreef:Dank u , voor uw snelle reactie ammo!ammo schreef:Shot, AP, M72 W/tracer 75 mm gun![]()
Nemo Me Impune Lacessit
-
- Lid
Dank u ammo! Nu weet ik tenminste wat ik in bezit hebammo schreef:WO 2 (US) Dit projectiel werd ook gebruikt in de 75 mm aircraft gunslong branch schreef:Dank u , voor uw snelle reactie ammo!ammo schreef:Shot, AP, M72 W/tracer 75 mm gun![]()

Maar is dit eigenlijk nog een gevaarlijk stuk? of gewoon een soort "armored piercing" kop?
Anders vliegt dit stuk wel snel buiten....
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 42 keer
In dit geval alleen nog maar goed voor een zere teen of in het ergste geval een ontsteking als je je hand open haalt aan de roestige punt.
-
- Lid
Bedankt racefiets, dan ben ik gerustracefiets schreef:In dit geval alleen nog maar goed voor een zere teen of in het ergste geval een ontsteking als je je hand open haalt aan de roestige punt.