Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik ben nieuw op het gebied van bodemvondsten en militaria en heb dit weekend toen ik voor het eerst ging zoeken met een detector op zoek naar relics een kogelpunt en wat lege hulzen gevonden. Vanavond ben ik gaan zoeken naar de betekenis van de graferingen in de hulzen. 1944 20mm RH stond in de hulzen. Tijdens mijn zoektocht om te achterhalen wat deze waren kwam ik op dit forum terecht en las toevallig wat over een kogelpunt gevonden door iemand. Nu werd het voor mij niet duidelijk of deze kogelpunt nu eigenlijk een klein explosief is. Toen ik wat las hier en daar waarin ze zeiden "niet aankomen" "gevaarlijk" heb ik deze punt meteen in de achtertuin in een emmer water gedaan. LOL. Ik wil nu graag weten of de kogelpunt die ik dus gevonden heb echt gevaarlijk is, zodat ik er op een goede manier afstand van kan doen Zo niet, vindt ik verdere info over deze kogel alsnog ook interessant. Dank.
Dankjewel panzer, voor je reactie. Ben blij dat hij onschuldig is. Zou het jammer vinden om mijn eerste vondst weg te doen. Kan je misschien wat meer vertellen over deze kogel?
Bjornline schreef:Dankjewel panzer, voor je reactie. Ben blij dat hij onschuldig is. Zou het jammer vinden om mijn eerste vondst weg te doen. Kan je misschien wat meer vertellen over deze kogel?
Dit is een .50 (12,7 mm) lichtspoorprojectiel (US)