Hey,
Ik heb laatst een lotje helmen gekocht waaronder een m34 polizei helm en een schirmmutze van de sanitätstruppen. Maar bij de helmen zat ook deze SS m40 helm gestempeld met NS64 en B3. Ik ben er bijna zeker van dat de ss runen echt zijn maar ik ben niet zeker van het partij schild.
SS NS64 M40 stahlhelm?
Re: SS NS64 M40 stahlhelm?
De gehele helm is niet goed,verf,decals en binnenwerk. Het is een knutselwerkje.
Mvg
Willem
Mvg
Willem
-
- Lid
ik weet dat het binnenwerk niet klopt dat komt oorspronkelijk uit een feuerwehr helm maar ik heb de verf al laten checken en dat is gewoon juist.
-
- Lid
- Mallory
- Lid
De roest onder de verflaag ziet er veel ouder uit. De verflaag lijkt dus te zijn aangebracht op een (deels) verroeste helmpot. Dit is heel duidelijk te zien op de plekken waar de verf artificieel lijkt te zijn afgebladerd om oud te lijken.
-
- Lid
aha dank je voor de info. Dan heb ik nog twee vraagjes de helm is gemarkeerd op NS64 dus hij komt van de vereinigte deutsche nickelwerke die ben ik persoonlijk nog nooit tegen gekomen is dit specialer dan bijv. een helmpot van quist? Ook is de helm achteraan gemarkeerd op B3, wat betekent dit?