Is deze broche, die ik heb gekocht op de rommelmarkt, nou een schoolvoorbeeld voor passief verzet

Wat zou de waarde hiervan zijn?

Het zijn 3 muntjes van 25 cent uit 1941

MvG,
Comrade
Leuke broche maar dit behoeft geen typisch geval van passief (WOII) verzet te zijn. Na de oorlog werd dit muntgeld ongeldig. Omdat het muntgeld (vanaf 10 ct.) van zilver was lieten veel mensen er armbanden, broches e.d. van maken. Nog jarenlang hebben juweliers zilveren broches/hangers op maat verkocht waarin dit zilveren Wilhelmina kleingeld kon worden geplaatst. Hetzelfde geld overigens voor het gouden Wilhelmina 10 Gulden muntstuk. Veel oudere mensen hebben nog van dit zilveren/gouden muntgeld wat vermaakt is tot een sieraad.Comrade schreef:Hallo,
Is deze broche, die ik heb gekocht op de rommelmarkt, nou een schoolvoorbeeld voor passief verzet?
Wat zou de waarde hiervan zijn?![]()
Het zijn 3 muntjes van 25 cent uit 1941
MvG,
Comrade
Ik heb een korte tijd munten/bankbiljetten gespaard maar dit is jaren geleden. Het militaria verzamelen heeft het uiteindelijk toch gewonnen.Comrade schreef:Wat een leuke extra info, extra hobby?
Deze tekentjes staan op alle munten die door de Munt in Utrecht zijn geslagen. Dit is het enige munthuis in Nederland waar de Nederlandse Euromunten mogen worden geslagen. Vroeger werden hier ook de centen en guldens geslagen.Comrade schreef:Op alle drie de muntjes staat aan de linker, zowel aan de rechterzijde druifjes![]()
Is daar nog iets speciaals mee aan de hand?
MvG,
Comrade