Boeken?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Jorre
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 apr 2012, 01:15

Boeken?

Bericht door Jorre »

Dag iedereen

Ik ben een nieuweling in het verzamelen van WO I & II objecten. Ik weet dat er zeer veel replica's van bepaalde zaken op de markt zijn die worden verkocht als originele stukken. Ik had me dan ook graag wat meer geïnformeerd rond alles dat rond WO II is gebeurd (hierin heb ik de grootste interesse).

Naast algemene informatieve boeken vroeg ik mij af of er boeken zijn waar veel afbeeldingen in staan zodat ik objecten kan vergelijken en toetsen of ze al dan niet origineel zijn? (dan heb ik het bijvoorbeeld over van die dolken van de Luftwaffe enz.)
Dit zou me toch geweldig kunnen helpen. Ik wil toch zoveel mogelijk originele stukken.


Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Boeken?

Bericht door Mr Mojo Risin »

Een grote encyclopedie van alle militaria bestaat er niet. Dus wat denk je te gaan verzamelen? Elke verzameltak heeft immers z'n eigen specifieke literatuur.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Jorre
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 apr 2012, 01:15

Re: Boeken?

Bericht door Jorre »

Bedankt voor je anwoord.

Ben vooral geïnteresseerd in Duitse militaria uit WO II.
Dan denk ik vooral aan wapens, medailles, oude documenten met een verhaal achter, ...
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Boeken?

Bericht door Mr Mojo Risin »

Jorre schreef:Bedankt voor je anwoord.

Ben vooral geïnteresseerd in Duitse militaria uit WO II.
Dan denk ik vooral aan wapens, medailles, oude documenten met een verhaal achter, ...
Goh, daar ben ik niet meteen in thuis. Ik verzamel US militaria. Maar hier zijn wel genoeg Duitse verzamelaars die je verder kunnen helpen. Je kan misschien al een rondkijken in het As-mogendhedenonderdeel van het forum of via de zoekfunctie op het forum.

Succes
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Boeken?

Bericht door koe op zolder »

Op het gebied van Duitse militaria boeken zijn er nog heel veel verschillende soorten.
Kijk eens in deze lijst, er staan een hoop interessante boeken tussen:
http://www.militarycollectibles4u.nl/c-56472/wo2-duits/
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Boeken?

Bericht door panzer lehr »

Voor veel Duitse medailles heb je aparte boeken omdat die een verzamel gebied op zich zijn.
Welke medailles wil je gaan verzamelen.
Plaats reactie