DJ marksman speld

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

DJ marksman speld

Bericht door Comrade »

Hallo iedereen,

Even VOORDAT ik iets koop de meningen peilen.

Deze staat op marktplaats, helaas krijg ik de advertentie niet op deze site.
Hier is de link:
http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... speld.html

Hij kost niet veel, weinig, om nog mooier te zeggen, maar is hij origineel.
Hij heeft een RZM stempel en een m1/123 stempel.
Er staat een gelijknamige speld op German militaria
Link:
http://www.germanmilitaria.com/Politica ... 29162.html

Ik hoor jullie reactie, en niet zelf stiekem kopen :wink:
Comrade
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: DJ marksman speld

Bericht door Jabnus »

Die is fake. De kwaliteit is zelfs op deze foto's te zien als niet goed, speld achterop is ook verkeerd. Dit is een oude bekende fake speld die omdat hij zo oud is tegenwoordig door sommigen als goed wordt gezien. De fakers hebben ook een echt bestaande maker genomen wat het een stuk geloofwaardiger maakt.

Deze verkoper is een smerige oplichter en heeft in al zijn advertenties alleen maar neppe en fantasie Duitse troep. Hij probeert nietsvermoedende beginnende verzamelaars op te lichten en te lokken met lage prijzen. Links laten liggen dus en niks van kopen! Voor dit soort schurken moesten er strengere wetten komen.

Even een extra tip: als iets zo spotgoedkoop is wantrouw het dan altijd. Bij Duits verzamelen is goedkoop atijd duurkoop! Dit soort speldjes vind je niet snel als koopje en als je niet weet waar je mee bezig bent kun je het maar het beste niet aanschaffen tegen lage prijzen. Normaal doen deze dik boven de 100 euro. Als je deze echt wilt dan zou ik even doorsparen en er een kopen bij een wat betrouwbaardere verkoper.

mvg,
Gaston


ps: die op collectorsguild is wel goed.

pps: zie het deze week in nog veel meer topics, maar waarom een Engelse naam gebruiken voor een Duitse speld op een Nederlands forum? :bonk:
Gebruikersavatar
Patrick.S
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2007, 09:44
Contacteer:

Re: DJ marksman speld

Bericht door Patrick.S »

Je kan het zien aan het plaatje wat het pinnetje op zijn plaats moet houden op de achterkant,deze vorm word over het algemeen gezien op neppe speldjes en zou nooit gebruikt zijn op echte speldjes tijdens het 3e rijk periode.Je zou je misschien ook eens kunnen registreren op wehrmacht-awards.com dat is een heel groot forum waar veel mensen op zitten met heel veel kennis.
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: DJ marksman speld

Bericht door Comrade »

Bedankt, ik dacht ook dat het een erg lage prijs was voor zo'n speld.
U heeft mij weer aardig wat geld bespaard.
Ik had ook al mijn twijfels over de achterkant(het rondje waar het speldje vast zit aan de speld zelf).

Mvg,
Comrade

PS Patrick.S ik heb al een account, maar ik vraag het altijd eerst hier.

Bedankt voor de info:
Jabnus
Patrick.S
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: DJ marksman speld

Bericht door Jabnus »

Waarom toch altijd dat eeuwige verwijzen naar WAF? Er zitten hier genoeg mensen met verstand van zaken die een antwoord kunnen geven. Je zou je meer eens kunnen afvragen waarom die hier niet meer posten? Misschien juist vanwege de types die alleen maar naar WAF verwijzen? :roll:

Aangaande pinplaatjes in de zogheten "doodskist" achtige vorm: er bestaan een heleboel varianten die die vorm hebben, veel zijn er nep, maar veel zijn er ook goed. ga er dus nooit zomaar van uit dat alles goed of slecht is. Bijvoorbeel de Frauenschaft speldjes hebben veel varianten met zo'n pinplaatje en veel daarvan zijn origineel.
Gebruikersavatar
Patrick.S
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2007, 09:44
Contacteer:

Re: DJ marksman speld

Bericht door Patrick.S »

Pffff ik word echt moe van je,het gaat hier niet over frauenschaft speldjes maar over een DJ speldje en waarom niet verwijzen naar WAF alle referentie middelen zijn welkom toch dus ook het WAF.
Maar weet je wat ik laat het allemaal aan jouw over want jij bent toch de autoriteit op het gebied van verzamelen volgens jezelf dan.Owja als je nog eens iemand wijst op het feit dat iemand Engelse termen gebruikt doe dat dan zelf ook niet fake=nep in het Nederlands.
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: DJ marksman speld

Bericht door Jabnus »

Pardon?

En verhip ja, het ingeburgerde woordje fake is engels, ben er ook ingetuind. :bonk:

De reden dat ik de frauenschaft speldjes noem, is om een voorbeeld te geven van speldjes die in tegenstelling tot jouw foute bewering WEL originele doodskist achtige plaatjes achterop hebben. Jouw antwoord is dus niet goed en zet mensen op het verkeerde been. Verder zal het me een worst wezen wat je van me denkt. Ik zou mezelf absoluut geen authoriteit willen noemen, maar weet over het algemeen wel waar ik het over heb als ik antwoord en verkondig daarbij geen onwaarheden om wat interessant te doen. Doe eerst eens je eigen huiswerk voor je iets verkeerds beweert naar mensen toe die iets willen leren.

Gaston


ps: Er valt me net een kwartje: is Patrick S de Patrick die ik denk dat het is? Mijn god, dit verklaard veel!!! Had jij niet na 50 keer ophouden met verzamelen, verkopen, zielig doen op meerdere forums, betalingen bij iedereen niet nakomen, en met veel tamtam en een grote mond overal de forums verlaten, een andere richting aan je leven gegeven?
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: DJ marksman speld

Bericht door Comrade »

In ieder geval, beiden voor de info, en voor de verbetering :wink:

Mvg,
Comrade

Van mij mag dit ''onderwerp'' op slot voordat dit TE persoonlijk word :roll:
''Drann, drauf, drüber!''
Plaats reactie