Hallo Ik heb hier wat papieren van een Joodse familie
Ik begrijp de samenhang niet helemaal.
Willen jullie een kijken naar de foto`s?
Misschien wat duidelijkheid verschaffen
papieren Joodse familie
- janjan
- Lid
- janjan
- Lid
- Jabnus
- Lid
Re: papieren Joodse familie
Hoi Janjan,
Welke samenhang wil je weten? De papieren lijken aardig voor zich te spreken?
Heel mooi en zeldzaam setje overigens. Zoek zelf ook nog zioiets.
mvg,
Gaston
Welke samenhang wil je weten? De papieren lijken aardig voor zich te spreken?
Heel mooi en zeldzaam setje overigens. Zoek zelf ook nog zioiets.
mvg,
Gaston
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 37 keer
- Ontvangen: 80 keer
Dit is zeker een unieke set documenten. Ik raad je wel aan om de documenten niet in zo'n plastic mapje te bewaren. Stop ze desnoods in een akte envelop en bewaar ze op een donkere plaats. Op deze manier zullen de documenten langer mooi blijven.
Ik kan niet alle documenten goed lezen vanaf de foto's maar begrijp ik nu goed dat de bewuste Joodse familie een firma bezat welke ze in 1939 zijn kwijtgeraakt? Is deze soms van hen afgepakt door de nazi's? Uit een ander document maak ik op dat ze een aanvraag van geleden oorlogsschade hebben ingediend. Van wanneer dateert deze aanvraag precies? Ik kan de datum onderop het document niet goed lezen.
Ik kan niet alle documenten goed lezen vanaf de foto's maar begrijp ik nu goed dat de bewuste Joodse familie een firma bezat welke ze in 1939 zijn kwijtgeraakt? Is deze soms van hen afgepakt door de nazi's? Uit een ander document maak ik op dat ze een aanvraag van geleden oorlogsschade hebben ingediend. Van wanneer dateert deze aanvraag precies? Ik kan de datum onderop het document niet goed lezen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- platoz
- Lid
Dit is toch wel algemeen bekend dacht ikasjemenou schreef:Ik kan niet alle documenten goed lezen vanaf de foto's maar begrijp ik nu goed dat de bewuste Joodse familie een firma bezat welke ze in 1939 zijn kwijtgeraakt? Is deze soms van hen afgepakt door de nazi's?

De nazi's verwijderden niet alleen de Joden zelf uit de samenleving, maar ze gingen Joodse bedrijven ook ariseren. Friedrich Flick was daar bijvoorbeeld erg rijk van geworden.
Maar de papieren spreken idd voor zich. Heel mooi setje!
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com
"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"
G. Patton, American general
"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"
G. Patton, American general
- robinj
- Lid
platoz schreef:Friedrich Flick
Her Flick!!
On wings of history they turned from home to live eternally
skybound they roam
In all of history, never before was more owed to so few
Fighter pilots in exile!
skybound they roam
In all of history, never before was more owed to so few
Fighter pilots in exile!
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 37 keer
- Ontvangen: 80 keer
Het verhaal over het ariseren van Joodse bedrijven dat was mij wel bekend. Alleen dit soort documenten die dit aantonen die zie je niet veel. Opmerkelijk of hoe bureaucratisch de nazi's te werk gingen.platoz schreef:Dit is toch wel algemeen bekend dacht ikasjemenou schreef:Ik kan niet alle documenten goed lezen vanaf de foto's maar begrijp ik nu goed dat de bewuste Joodse familie een firma bezat welke ze in 1939 zijn kwijtgeraakt? Is deze soms van hen afgepakt door de nazi's?![]()
De nazi's verwijderden niet alleen de Joden zelf uit de samenleving, maar ze gingen Joodse bedrijven ook ariseren. Friedrich Flick was daar bijvoorbeeld erg rijk van geworden.
Maar de papieren spreken idd voor zich. Heel mooi setje!
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- janjan
- Lid
- Jabnus
- Lid
@Janjan: staat er voorop de pasjes ook een "J"?
Zie verder PB, al die vragen mbt waarde leiden alleen maar af van de voorwerpen zelf en hebben eigenlijk niks met verzamelen of historie te maken.
Zie verder PB, al die vragen mbt waarde leiden alleen maar af van de voorwerpen zelf en hebben eigenlijk niks met verzamelen of historie te maken.